Pagina 1 van 1

Uitnemen achterwiel bij SRAM

Geplaatst: 28 nov 2009 18:56
door roeieber
Het valt me op dat ik mijn achterwiel bij zowel Force als RED niet "normaal" kan uitnemen.
Ik zet de derrailleur op het kleinste kransje, maak de quickrelease los, maar bij het uitnemen zit de achterderailleur in de weg. Deze moet ik dan naar achteren trekken om ruimte te creeeren voor het wiel. Bij Shimano viel het wiel er gewoon uit.

Herkennen jullie dat? Iemand een goede tip?

Geplaatst: 28 nov 2009 19:12
door jeroenr
Bij mij gaat het met Shimano 105 ook gemakkelijker dan met SRAM Red, maar echt moeilijk niet. Inderdaad gewoon even de derailleur naar beneden/achteren trekken.

Geplaatst: 28 nov 2009 20:21
door pim3
Volgens mij gaat dit bij Sram makkelijker als je 'm in het midden van de cassette schakelt, en dan pas je QR los maakt en het wiel uitneemt. Geen eigen ervaring, maar van horen zeggen.

Geplaatst: 29 nov 2009 15:17
door does
ik schakel altijd af tot het een na laatste tandje en trek inderdaad de derailleur naar achteren. Dan valt het wiel net zoals bij Shimano zo uit het frame. Even wennen, maar dat geld voor Sram als geheel. Na een seizoen ben ik uitermate tevreden met mijn Sram Force groep. Na jaren Shimano DA is mijn wantrouwen voor iets anders niet bevestigd.

Geplaatst: 30 nov 2009 00:25
door rodger
Bij Sram is het best van de ketting op het 3°laatste kransje te leggen te beginnen vanaf het kleinste.Bij inplaatsen wiel de versnelling wat achteruit trekken en dan gaat het zeer vlot.Tip gekregen op de stand van Sram op de Roc d'Azur en effectief het gaat veel vlotter.Ik was ook altijd aan het sukkelen om wiel vlotjes in te plaatsen.

Geplaatst: 30 nov 2009 13:55
door roeieber
Kijk, dat zijn tips waar men wat aan heeft.
Voor het terugplaatsen der. laten staan of dan wel naar het kleinste schakelen?

Bedankt!

Geplaatst: 30 nov 2009 14:00
door pim3
Laten staan. Anders moet je alsnog gaan lopen klooien met je derailleur omlaag houden etc.

Geplaatst: 30 nov 2009 23:58
door rodger
Vooral bij het terugplaatsen de ketting op het 3°kransje plaatsen en versnelling wat naar achter trekken.