Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT Swiss RR 1900

montventoux
Forum-lid

montventoux 25 nov 2009 22:13

Heeft er iemand ervaring met de DT Swiss 1900 wielen? Ik had Aksium wielen maar na scheurtjes ontdekt te hebben in het achterwiel ga ik liever voor een ander merk. Bij Mavic beweren ze dat het "normaal" is na 22000km!!!
Zijn de Swiss wielen geschikt voor iemand van 87kg?

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 26 nov 2009 11:32

Scheuren in de velg "normaal" na 22000 km. Tja, wat moet ik daar over zeggen. Als dit inderdaad normaal is, dan zou ik deze beperking graag in de voorwaarden van mavic genoemd zien worden. Ik heb zelf altijd begrepen dat het scheuren van velgen rond de spaakgaten te maken heeft met de trekkracht die uitgeoefend wordt op die plekken. Zou het betekenen dat de velgen eigenlijk in combinatie met de kracht hierop uitgeoefend wordt te zwak zijn. Wie het weet mag het zeggen?
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

montventoux
Forum-lid

montventoux 26 nov 2009 11:54

Ik heb op de Bike-motion een vertegenwoordiger gesproken van Mavic. Ik kreeg dat antwoord dus van hem. Als je wiel binnen de 2 jaar scheurtjes vertoond dan heb je nog garantie maar mijn vader had dat ook (+-20000km)en na veel gezever kreeg hij dan een nieuw wiel. Hij weegt +-78kg en ik +-83kg dus geen zwaargewichten lijkt me!! We zijn geen ruwe rijders die overal op en over rijden dus voor ons was dit onaanvaardbaar dat je wiel na 20000km moet weggooien. De scheurtjes zitten inderdaad rond de spaakgaten.
Volgens de Mavic vertegenwoordiger heb je bij elk merk hetzelfde probleem als je 20000km met een wiel rijdt!!! Volgens mij maken ze dan of allemaal rommel of kent deze mens er niks van en kan beter niet op een beurs als vertegenwoordiger staan.
Ik twijfel nu nog tussen de DT Swiss R1900 en de Easton EA70.

t-kops
Forum-lid

t-kops 26 nov 2009 20:54

ik heb daar ook last van met mijn trainingswielen. daar zitten cxp 22 velgen op, na dik 20.000 km heb ik ook last van haarscheurtjes rond de spaakgaten. zal ook wel liggen aan het feit dat de velgen niet gebusd zijn, wat volgens mij ook het geval is bij de aksiums. de fm zei dat dit in principe niks uitmaakt, zolang de velg rechtblijft, en tot nu toe heb ik er al weer heel wat probleemloze kilometers opzitten.

nimp
Forum-lid

nimp 26 nov 2009 21:20

Ik heb ze. als het regent, of de weg is nat, hoor ik dat ik ze tegen mijn velg trek en ik ben zeker geen krachtpatser. Echt stijf zijn ze dus niet. Ook licht zijn ze niet, maar voor de rest zijn het goede wielen. Nog niets van scheurtjes te zien. Ik weet niet aan welke prijs je ze kan krijgen, maar ik dacht dat ze nog vrij duur waren, in vergelijking met EA70.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2009 21:25

Dan moet je eens hoog nodig iemand naar de spaakspanning laten kijken, want die wielen horen gewoon stijf te zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 27 nov 2009 11:14

Ervaren wielenbouwers zeggen dat de spanning niet zoveel aan de stijfheid van een wiel
toevoegd, wel aan sterkte. hoe hoger de spanning, hoe beter de workload verdeel kan worden in het wiel. Wel alles binnen de grenzen.
Ik heb ook niet de ervaring met deze wielen, dat ze slap zouden zijn. Het enige " nadeel " is dat ze wat zwaar zijn. Maar in de prijsklasse een prima wiel. Of anders de fulcrum racing 7.

Plaats reactie