Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

een vervelend verhaal en een andere fiets

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 08 apr 2011 08:55

Na aanschaf van mijn eerste cervelo in 2007 een zwarte team soloist had ik eigenlijk direct al een probleem met de aerodynamische zadelpen. deze bleef zakken ook als je de pen meer als de voorgeschreven 6 nm vastdraaide. Bij EP bike heeft eric ook verschillende dingen uitgeprobeerd om het probleem te verhelpen en na echt jarenlang contact en zeuren via verschillende dealers en veltec moest ik vorig jaar mijn fiets voor de derde keer aanbieden aan veltec.

Ik heb mijn fiets vervolgens aangeboden bij een cervelo punt en ze hebben toen weer naar mijn fiets gekeken, ze deden het toen weer een beetje af.
Monteerde een andere zadelpen en daarmee zou het probleem zijn opgelost

Toen ik mijn fiets terug kreeg zag ik tot mijn verbazing dat door het transport mijn voorvork beschadigt was geraakt, ik was meteen gedemotiveerd om dat verdere seizoen nog te fietsen.
Immers wist ik niet wat er met mijn fiets was gebeurd en hoe erge tik de voorvork heeft gekregen. plus het feit dat ik weer zou zitten met het gedoe rondom de zadelpen
Een verloren seizoen een fiets de rest van het jaar in de schuur en totaal geen zin meer om te fietsen was het gevolg.

Na de lange winter en de eerste tekenen van voorjaar dit jaar ging het toch weer kriebelen om te fietsen, uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben een ander fietsframe gaan halen, ik wilde niet nog langer gezeur en gedoe.
ik heb gelijk ook een maatje groter gepakt want zat op de 56 toch ook wat krapjes naar mijn idee, dit beaamde de fietsenmaker en dus werd het een nieuwe fiets maat 58

Ik heb het hele verhaal voor de zoveelste maal aan veltec voorgelegd en gevraagd in een tegemoetkoming van gelede schade en gemiste fiets plezier
Ze beloofde me plechtig er zeer spoedig op terug te komen.
Ik ben zeer benieuwd wat er uitkomt.

Maarrrr we kunnen in ieder geval weer op de fiets zitten en de nieuwe fiets fietst prima en totaal geen gedoe met de zadelpen pffff
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 08 apr 2011 09:46

Een "vervelend" verhaal maar prettig om te lezen zoals je het geschreven hebt vind ik.
Dat het kan zeg..., wanneer je zo iets kostbaars koopt met zo'n constructiefout dat je zomaar met een kluitje in het riet gestuurd word.
Ik hoop voor jou dat je tot slot snel een tegemoedkoming zult krijgen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 apr 2011 12:11

Nooit leuk maar om een fiets je hele seizoen te laten verpesten......
Vraag me af of je nieuwe frame weer een cervelo is geworden.....

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 08 apr 2011 14:01

Sharkman 1 schreef:Nooit leuk maar om een fiets je hele seizoen te laten verpesten......
Vraag me af of je nieuwe frame weer een cervelo is geworden.....

nieuwe frame is wel weer een cervelo geworden en rijd prima en overigens nergens last van
gekocht en laten monteren bij Vos & zwanenburg en ik moet zeggen prima klantvriendelijke behandeling niets dan lof over deze wielerzaak.
Nee ik heb geen aandelen :-)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 apr 2011 14:50

Dan kan je seizoen nooit altezeer verziekt zijn. Een opvolger van hetzelfde merk kopen is het merk belonen......ipv. een signaal af te geven. Had ook een dure bmw waar alles aan kapot ging zonder alteveel service, ding is via de rechtbijstand terug gegaan naar BMW nederland en vanwege de enorme klanttevredenheid (niet) was de opvolger gewoon van Lexus....

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 08 apr 2011 15:05

Waarom heb je niet, toen je voorvork beschadigd was, snel een andere voorvork er op gemonteerd (of laten monteren) om toch nog te kunnen fietsen?
Vervolgens had je de vork op kunnen sturen, maar zelf wel kunnen fietsen. Kost je wel 100 a 200 euro, maar ik denk dat een wielerseizoen dat wel waard is, toch?

wezenloze
Forum-lid

wezenloze 08 apr 2011 15:10

Een vervelend verhaal? Ja, maar ook een raar verhaal.
Raar vind ik dat je:
- goed geholpen ent door EP Bike maar je nieuwe fiets bij Vos koopt...
- slecht geserviced bent door Cervelo/Veltec maar wel een nieuwe Cervelo koopt...
Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen, waarom dit verhaal op het forum gezet?

Evenzogoed, veel plezier met je hernieuwde hobby.

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 09 apr 2011 02:16

@ sharkman ik wist dat ik een frame had waar iets niet aan deugde ik denk als cervelo zelf had gehoord van het verhaal ze allang meteen hadden gezegd vervangen, daar ben ik van overtuigd!

@ vermeulen Ja die oplosing had gekunt die jij aandraagt heb ik dus niet over gedacht en daar stond toen mijn hoofd niet naar

@ wezenloze
mmm jij leest niet helemaal goed ik heb niet gezegd dat ik goed geholpen ben door epbike, ik zei en dan bracht ik het gekuist dat hij een en ander heeft geprobeerd., hij had ook frame moeten vervangen niet gedaan ook dat is een miskleun mijn inziens, verder heb ik met epbike ook een paar aanvaringen gehad wil niet zeggen dat ik zelf geen schuld waar twee kijven afijn je weet wel !

kim
Forum-lid

kim 09 apr 2011 02:32

ik leef wel mee ik kan wel iets met dit verhaal
Jan Ullrich !

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 apr 2011 10:48

drummie71 schreef:@ sharkman ik wist dat ik een frame had waar iets niet aan deugde ik denk als cervelo zelf had gehoord van het verhaal ze allang meteen hadden gezegd vervangen, daar ben ik van overtuigd!

@ vermeulen Ja die oplosing had gekunt die jij aandraagt heb ik dus niet over gedacht en daar stond toen mijn hoofd niet naar

@ wezenloze
mmm jij leest niet helemaal goed ik heb niet gezegd dat ik goed geholpen ben door epbike, ik zei en dan bracht ik het gekuist dat hij een en ander heeft geprobeerd., hij had ook frame moeten vervangen niet gedaan ook dat is een miskleun mijn inziens, verder heb ik met epbike ook een paar aanvaringen gehad wil niet zeggen dat ik zelf geen schuld waar twee kijven afijn je weet wel !

waarom post je dit verhaal dan?

waarom noem je dan 1 fietsenmaker bij naa en alle andere niet? Je zit hier gewoon een fietsenmaker te kakken te zetten, is dat je doel, iemand negatief in de kijker zetten?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

w0uter
Forum-lid

w0uter 09 apr 2011 11:19

In de eerste post zet Drummie toch niemand te kakken? Ik las het er niet in. Na een vraag geeft hij wat informatie, maar neemt zelf ook een deel verantwoordelijkheid. Als dat iemand te kakken zetten is, wordt er een hoop schijt rondgestrooid op deze wereld.

Op dit forum wordt zo vaak positieve en negatieve info over fietsenmakers gegeven. Als die fietsenmaker een gerespecteerd lid van het forum is, mag je geen negatieve ervaringen meer geven? Beetje dubbel imho.

Ook Eric zal zijn ontevreden klanten hebben. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik hoef zelf bijvoorbeeld niet zo nodig meer naar Cycletrend in Groningen na ene keer goed afgezet te zijn, terwijl 99% van de klanten lyrisch is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 apr 2011 11:21

Drummie valt een beetje in herhaling, want dit is niet de eerste keer dat hij (impliciet) zijn beklag doet over EPBike. Het is mijns inziens een zielige poging om EPBike weer een in kwaad daglicht te stellen en ik vind dat persoonlijk uitermate triest.

Zoals altijd heeft ook dit verhaal twee kanten. Eric heeft in een ander topic zijn kant van het verhaal enigszins toegelicht.

Het feit dat alleen op 't forum hier talloze tevreden klanten van EPBike zitten en slechts één ontevreden klant geeft mijns inziens wel aan hoe de vork in de steel steekt.

Ik ben wel blij dat Drummie weer op de fiets is gestapt en dat je weer actief bent op 't forum :)

Plaats reactie