Hallo allemaal
Weet iemand een goed trainingschema voor de marmotte? Ik heb zelf al dit schema gevonden: (zitvlees.
Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over? Dit schema begint in januari moet je echt al zo vroeg beginnen of kan je ook wachten tot het weer wat beter wordt en vanaf april echt serieus met schemas beginnen?
Ben benieuwd naar jullie kennis!
Trainingsschema marmotte
dat hangt ervan af welk niveau je wil halen, contador zal ook de tour niet winnen als hij enkel met goed weer buitenkomt:) maar misschien is het aangewezen wat alternatieve trainingen in te lassen, als zwemmen en lopen, heb je minder last van het weer en een goede basisconditie voor als je meer gaat fietsen;)
Ja, ligt er maat net aan wat je basisconditie is, welk niveau je wilt halen, en hoe je motivatie is. Voor elk doel (Marmotte, Maratona) stel ik zelf ook een trainingsschema op, hier gebruik ik ook als basis een schema voor van zitvlees.nl. Het bevalt mij prima om in de winter maar wat aan te rommelen en dan eind februari serieus met een schema van zo'n 18 weken aan de slag te gaan. Ben ik begin juni prima in vorm. Succes!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
Ik denk dat je toch wel minimaal 3000 km gefietst wil hebben. als je dat er in 2 maanden uit kan persen, denk ik dat je de marmotte ook wel haalt...
Toch denk ik dat je beter wat eerder kunt beginnen, zodat je al redelijk vroeg in het jaar lange ritjes kunt maken en daar dus beter aan gewend bent.
Toch denk ik dat je beter wat eerder kunt beginnen, zodat je al redelijk vroeg in het jaar lange ritjes kunt maken en daar dus beter aan gewend bent.
accepteren kun je leren!
Basis leg je in de winter, dus in de winter veel uren maken en richting de zomer doelgerichter gaan trainen. Zal af en toe klote zijn om de motivatie op te brengen om met slechter weer toch te trainen. Ik zeg altijd, tegen kou kan ik mezelf kleden, tegen regen kan ik mezelf kleden. Maar allebij tegelijk dan ga ik wel op de spinningfiets zitten.
Afgelopen winter ook af en toe een cafe op moeten zoeken tijdens mijn duurtrainingen omdat mijn handen zo koud waren dat ik amper meer kon remmen. (maar afgelopen winter was het heel wat kouder als tot nu toe) Mijn piek moest ook eind maart al zijn dus dan moet je wel.
Afgelopen winter ook af en toe een cafe op moeten zoeken tijdens mijn duurtrainingen omdat mijn handen zo koud waren dat ik amper meer kon remmen. (maar afgelopen winter was het heel wat kouder als tot nu toe) Mijn piek moest ook eind maart al zijn dus dan moet je wel.
A bad day on the bike is better than a good day at work.