Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ooit de hoogste berg van het Duitse Zwarte Woud (Feldberg) hebben beklommen. Wat zijn de ervaringen?
Ik hoop op veel reacties, want ik wil deze puist nog voor 2010 soldaat maken.
LINK NAAR DE FELDBERG
Beklimming Feldberg (Zwarte Woud)
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=1175
enne... het trainingsgebied van Jan Ulrich :kijk maar
enne... het trainingsgebied van Jan Ulrich :kijk maar
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Samen met zoonlief naar boven gereden op de mtb.
Van kou was toen geen sprake integendeel.
Leuke berg,maar het laatste stuk na het restaurant was erg druk met wandelaars die vanaf het parkeerterrein verder naar boven lopen.
De omgeving leent zich wel voor uitdagende fietstochten.
Rustige mooie wegen en goed lopende hellingen van een kilometer 7 tot 9.
Het is beslist een aanrader .
Omdat de meesten doorreizen naar de Alpen blijft het een wat onbekend gebied.
Kijk maar eens op de site :
http://www.schwarzwald-tourismus.info/t ... nradtouren
Van kou was toen geen sprake integendeel.
Leuke berg,maar het laatste stuk na het restaurant was erg druk met wandelaars die vanaf het parkeerterrein verder naar boven lopen.
De omgeving leent zich wel voor uitdagende fietstochten.
Rustige mooie wegen en goed lopende hellingen van een kilometer 7 tot 9.
Het is beslist een aanrader .
Omdat de meesten doorreizen naar de Alpen blijft het een wat onbekend gebied.
Kijk maar eens op de site :
http://www.schwarzwald-tourismus.info/t ... nradtouren
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
Heb zelf de beklimming meerdere malen met MTB en racefiets gedaan. Mijn ouders zitten jaarlijks er in een vakantieappartement in de buurt. Echter met de racefiets kan je niet zo hoog als op de mtb komen.
De beklimming kun je vanaf verschillende kant doen, de kant vanaf Notschrei is mooi geleidelijk en kom je eerst over de top van een na bij geleden berg heen met korte afdaling waarna je weer verder gaat op de Feldberg. Voor Fietsers is de St. Wilhelmer hütte het hoogste punt, als toch verder wilt zul je moeten lopen.
Vanaf de kant vanuit Totnau zitten er in de beklimming in aanvang wat steile stukjes tussen, maar gaat ook redelijk geleidelijk. Echter de beklimming vanuit Kirchzarten begint relatief gemakkelijk, maar wordt steeds stijler.
Zoals Simen zei; veel wandelaars. Deze berg moet je in het weekend sowieso mijden. Als er namelijk een cafe ergens in DL op een berg staat zijn er altijd veel wandelaars.
Het weer is zoals vaak in het zwarte woud zeer wisselvallig. Ben er in de herfst geweest dat er 10cm sneeuw lag en twee dagen later in tegen de 20 graden aan ging. In de herfst kun je met goede omstandigheden zelfs de toppen van de Alpen zien liggen wat zeer mooi gezicht is.
Geloof niet dat ik ze zomers ooit heb gezien, oftewel is het in de herfst nog mooier
De beklimming kun je vanaf verschillende kant doen, de kant vanaf Notschrei is mooi geleidelijk en kom je eerst over de top van een na bij geleden berg heen met korte afdaling waarna je weer verder gaat op de Feldberg. Voor Fietsers is de St. Wilhelmer hütte het hoogste punt, als toch verder wilt zul je moeten lopen.
Vanaf de kant vanuit Totnau zitten er in de beklimming in aanvang wat steile stukjes tussen, maar gaat ook redelijk geleidelijk. Echter de beklimming vanuit Kirchzarten begint relatief gemakkelijk, maar wordt steeds stijler.
Zoals Simen zei; veel wandelaars. Deze berg moet je in het weekend sowieso mijden. Als er namelijk een cafe ergens in DL op een berg staat zijn er altijd veel wandelaars.
Het weer is zoals vaak in het zwarte woud zeer wisselvallig. Ben er in de herfst geweest dat er 10cm sneeuw lag en twee dagen later in tegen de 20 graden aan ging. In de herfst kun je met goede omstandigheden zelfs de toppen van de Alpen zien liggen wat zeer mooi gezicht is.
Geloof niet dat ik ze zomers ooit heb gezien, oftewel is het in de herfst nog mooier
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ook beklommen, met de skilift. Oudjaarsdag twee jaar terug. Leuk fietsgebied aldus een vriend van me waarvan zn vriendin in Freiburg studeert. Tip voor hersteldrank achteraf: probeer de Habsburger absinth!
GastheerG schreef: Maar wel mooi. Overigens kan het zelfs in de zomer hier GRUWELIJK koud zijn. Heb deze Feldberg eens in juli/aug gereden en was gewoon ijswater wat er uit de lucht kwam.
Kon in Titisee op de camping mezelf niet eens mee uitkleden.
Ik heb de Feldberg een keertje beklommen toen het gruwelijk heet was! Er stonden fietsers langs de kant hun bidons over hun hoofd leeg te gieten. Dik 30 graden en ik moet zeggen dat ik hem toen behoorlijk pittig vond. Overigens is het ook erg mooi en leuk om de Feldberg vanaf de achterkant met de MTB te beklimmen. Je kunt helemaal door de bossen van Feldberg naar Belchen rijden als je wilt.
Ben er ooit een keer op een winterdag geweest om te skiën. Echter voor zowel skiën als fietsen geen aanrader. De rit naar het dorp is niet echt stijl en lang en dus niet echt een uitdaging. Om te skiën is het trouwens ook niet echt iets.
Ik ben er 2 keer tegenop gefietst. Mooie berg, maar sinds ik in de Alpen ben geweest, zou ik het was minder vinden denk ik. Het was in 1 week tijd en de ene keer was het bloedheet en de andere keer vroor het bijna op de top;) Het weer is dus vrij wisselend daar!