Wielen & banden voor Vlaanderen
Fietsvrienden! Volgend jaar wil ik het het voorjaar voor het eerst eens wat gaan fietsen in Vlaanderen - de Ronde, E3-prijs, zelf wat rijden. En wie weet, later ook richting Roubaix. Wat voor wielen zijn daar nou geschikt voor? Ik rij als het over asfalt gaat op Ksyrium Elite - heerlijke wielen, maar ik zit qua gewicht wel richting het max wat ze kunnen hebben. daar gaat natuurlijk richting het voorjaar nog wel wat vanaf maar ik denk toch na over iets steviger wielen voor het gooi- en smijtwerk op de kasseien. wat is daarvoor geschikt? en welke banden?
ik begrijp dat het weerafhankelijk kan zijn, maar als we er nou eens vanuitgaan dat het is zoals het hoort: regenachtig, winderig, glibberen!
ik begrijp dat het weerafhankelijk kan zijn, maar als we er nou eens vanuitgaan dat het is zoals het hoort: regenachtig, winderig, glibberen!
Ik hou van Triple.
-
- Forum-lid
Heb de Ronde verleden jaar gereden met mavic cosmic carbon sl, geen probleem.
Het jaar daarvoor met campa neutron's gereden ook geen probleem. Geen dikke banden en geen extra's hooguit wat kilo's zo vroeg in het seizoen (86kg).
Het jaar daarvoor met campa neutron's gereden ook geen probleem. Geen dikke banden en geen extra's hooguit wat kilo's zo vroeg in het seizoen (86kg).
-
- Forum-lid
Ik woon op 10km van de Kwaremont, Paterberg, en 15km van de Koppenberg.
Heuvels zijn goed te doen met "gewone" wielen, maar je hebt weinig comfort.
Ik heb zelf een setje rigida/veloce 2006/alpina spaken wieltjes voor de pure klassiekers.
Niet twijfelen, maar gewoon "gaan!" over die cobbles!
Heuvels zijn goed te doen met "gewone" wielen, maar je hebt weinig comfort.
Ik heb zelf een setje rigida/veloce 2006/alpina spaken wieltjes voor de pure klassiekers.
Niet twijfelen, maar gewoon "gaan!" over die cobbles!
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !
Ik het de Ronde vorig jaar met - speciaal daarvoor aangeschafte - Shamals gereden. Met gewone banden. Niet dat Shamals ideaal zijn voor de kasseien, maar ze zijn goed en goedkoop. Slechts € 90 voor een setje. Dan is het niet zo erg als je ze kapot rijdt. Ze zijn overigens heel gebleven. En recht. Dit jaar doe ik geen 8 bar in de banden. Dat was toch een beetje te hard, zo bleek. Roubaix zit dit jaar ook in de planning. Waarschijnlijk leg ik er dan 25mm banden onder. Of nog breder als dat tussen mijn remmen en vork past. Ik weeg 75kg. Als je een stuk zwaarder bent, dan zijn volgespaakte wielen een verstandiger keuze, denk ik.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Vittoria Pavé 24mm en een niet-superstijve voorvork. De velghoogte maakt verder niet veel uit, zolang de wielen stevig zijn en zijdelings stijf genoeg.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Binkie4 schreef:Ik het de Ronde vorig jaar met - speciaal daarvoor aangeschafte - Shamals gereden. Met gewone banden. Niet dat Shamals ideaal zijn voor de kasseien, maar ze zijn goed en goedkoop. Slechts 90 voor een setje. Dan is het niet zo erg als je ze kapot rijdt. Ze zijn overigens heel gebleven. En recht. Dit jaar doe ik geen 8 bar in de banden. Dat was toch een beetje te hard, zo bleek. Roubaix zit dit jaar ook in de planning. Waarschijnlijk leg ik er dan 25mm banden onder. Of nog breder als dat tussen mijn remmen en vork past. Ik weeg 75kg. Als je een stuk zwaarder bent, dan zijn volgespaakte wielen een verstandiger keuze, denk ik.
Shamals voor 90 euro? Die mag je me dan ook een setje van doen!
Nulla tenaci invia est via!