Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Steun Alpe d\'HuZes, steun de strijd tegen kanker!

marijn1982
Forum-lid

marijn1982 18 nov 2009 09:40

Hallo iedereen,

Iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad: Kanker. Een dierbare, vriend, vriendin, kennis of jezelf heeft er tegen moeten knokken of ligt op dit moment te vechten voor zijn of haar leven.
Er wordt ongelooflijk veel onderzoek naar de ziekte gedaan om ervoor te zorgen dat 100% van de patienten zal genezen. Hier is veel geld voor nodig, ontzettend veel geld. Dit klinkt als zijnde onmogelijk, maar daar hebben kankerpatienten geen boodschap aan, beter worden is het doel!

In 2005 kwamen er enkele mensen op het idee om geld op te halen voor het KWF. Ze zouden op 06-06-2006 6 keer de Alpe d'Huez op gaan fietsen.

Alpe d'HuZes was geboren.

Destijds waren het 66 mensen en is er ruim 3 ton opgehaald. Volgend jaar (3 juni 2010 om precies te zijn) zijn het er rond de 3000 met als doel 10.000.000 euro op te gaan halen voor het KWF. Al het gesponsorde geld komt GEHEEL ten goede aan het KWF. De Alpe d'Huzes Stichting hanteert namelijk een anti-strijkstokbeleid. Tevens is het een NON COST organisatie.

Ook ik ben geinspireerd geraakt en ik ga er alles aan doen om enerzijds zoveel mogelijk geld op te halen en anderzijds om minstens 6 keer de Alpe d'Huez te beklimmen.

Ook jij kan helpen om het leed van zoveel mensen enigszins te verzachten!
Klik op de onderstaande link en doneer!!!

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/marinus/team

Bedankt en ik reken op je

Marijn Bogers

pfff
Forum-lid

pfff 18 nov 2009 10:03

Hoi Marijn...Er zijn al meerdere Alpe d'HuZes topics en er zijn hier ook meerdere deelnemers actief op het forum..Moeten we nu allemaal ons eigen actiepagina topic aanmaken?

jowolar
Forum-lid

jowolar 18 nov 2009 10:26

In andere topics heb ik eerder mijn mening gegeven over de Alpe ´d Huzes.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dermate hoge entree-eisen stellen, ons team is afgehaakt op de enorme kosten. Uiteraard snap ik dat de sponsors dat bedrag bijeen moeten brengen.

Dat doet niets af aan het feit dat je met een substantieel bedrag als donatie niet mee mag doen. Ik heb geen tijd om heel de dag te vullen met het werven van sponsorgelden.
Dat de organisatie hoge eisen kan stellen doordat het animo groot is, gaat totaal voorbij aan de prestatie ter bestrijding van kanker.

Voorbeeld,
Bij mijn werkgever krijgt elke werknemer een kerstpakket, wij krijgen een bedrag van €100 als kerstpakket daarvoor diende ik wel een formulier in te vullen met daarop 2 opties.

Optie 1;
€100 als kerstpakket ontvangen.

Optie 2;
€50 ontvangen en €25! schenken aan een goed doel(naam niet relevant).

Mijn vraag was; waar blijft bij optie 2, de overige €25? Het is tenslotte opgeteld slechts €75.

Antwoord personeelszaken;
Er worden bij deze donatie €25 administratiekosten in rekening gebracht. Per werknemer wel te verstaan! Dus €25 schenken+ €25 kosten. Keuze optie 1 was gemaakt.

Kortom, ik vind de A6 een waanzinnig mooi initiatief maar ik sla over. Wij fietsen met z´n 5/6´en de Stelvio voor KIKA en dat zonder basiseisen.
Livestrong!

pfff
Forum-lid

pfff 18 nov 2009 10:57

Euhh...?
Dus omdat jouw werkgever absurde kosten in rekening brengt als je en geld en een kerstpakket wil, stelt Alpe d'HuZes absurde eisen? Sorry ik zie het verband in de verste verte niet. Ja, er worden eisen gesteld als je als team alsnog wil worden toegevoegd (dus van de wachtlijst gehaald worden), en die eisen zijn niet bedoeld om drempel verlagend te werken. Dus je wil hiermee aangeven dat je met alleen het bij elkaar halen van de kerstpakket opbrengsten je niet genoeg bij elkaar krijgt om mee te doen. Sorry, ik ook niet, verre van, ik ben wel heel veel tijd aan het investeren met het bellen, mailen en bezoeken van mensen om geld bij elkaar te brengen. Dus als je dat niet wil doen en alleen wil fietsen, dan is de stelvio inderdaad de beste optie voor je, totdat ook dat een groot succes wordt. Alpe d'HuZes gaat niet alleen om het fietsen, daar gaat de ziekte namelijk niet van over...

postmannl
Forum-lid

postmannl 18 nov 2009 11:56

Jowolar,
Is dat fietsen op de Stelvio voor Kika op eigen initatief of via een organisatie/actie?

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 18 nov 2009 14:58

Jowolar schreef:In andere topics heb ik eerder mijn mening gegeven over de Alpe ´d Huzes.

Ik vind het onbegrijpelijk dat ze dermate hoge entree-eisen stellen, ons team is afgehaakt op de enorme kosten. Uiteraard snap ik dat de sponsors dat bedrag bijeen moeten brengen.

Dat doet niets af aan het feit dat je met een substantieel bedrag als donatie niet mee mag doen. Ik heb geen tijd om heel de dag te vullen met het werven van sponsorgelden.
Dat de organisatie hoge eisen kan stellen doordat het animo groot is, gaat totaal voorbij aan de prestatie ter bestrijding van kanker.

Voorbeeld,
Bij mijn werkgever krijgt elke werknemer een kerstpakket, wij krijgen een bedrag van €100 als kerstpakket daarvoor diende ik wel een formulier in te vullen met daarop 2 opties.

Optie 1;
€100 als kerstpakket ontvangen.

Optie 2;
€50 ontvangen en €25! schenken aan een goed doel(naam niet relevant).

Mijn vraag was; waar blijft bij optie 2, de overige €25? Het is tenslotte opgeteld slechts €75.

Antwoord personeelszaken;
Er worden bij deze donatie €25 administratiekosten in rekening gebracht. Per werknemer wel te verstaan! Dus €25 schenken+ €25 kosten. Keuze optie 1 was gemaakt.

Kortom, ik vind de A6 een waanzinnig mooi initiatief maar ik sla over. Wij fietsen met z´n 5/6´en de Stelvio voor KIKA en dat zonder basiseisen.

kan jij mij een link doorsturen omtrent het fietsen voor Kika?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 18 nov 2009 15:09

To be honest, ik denk dat het een eigen initiatief is waarmee ze geld ophalen, zonder dat hierbij een organisatie betrokken is. Maar zoals altijd, laat de TS (Jowolar) hier zelf even uitsluitsel over geven.

jowolar
Forum-lid

jowolar 19 nov 2009 01:09

Het fietsen van de Stelvio is volledig op eigen initiatief, word wel gefilmd als ´bewijs´. Geen organisatie. 6 gasten op fietsen omhoog en al onze werkgevers doen mee met een leuk bedrag.

Daarnaast krijgen we de dagen verlof ´gratis´.

We doneren het zelf aan Kika. Dit als vervanger van de Alpe Huzes, wij wilden graag meedoen maar om eerder genoemde reden gaat dit helaas niet.

Ik vind, dat als je ook maar €1 wilt geven je ook zou moeten kunnen fietsen zelfs als dit er toe leidt dat er minder geld word opgehaald voor KWF.

Frappante is dat we met de toezeggingen van onze werkgevers wel deelname aan de Alpe Huzes zouden kunnen redden qua budget, nog €3000 voor de 6 man en we zouden aan de eisen voldoen.
Livestrong!

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 20 nov 2009 08:22

Jowolar schreef:Het fietsen van de Stelvio is volledig op eigen initiatief, word wel gefilmd als ´bewijs´. Geen organisatie. 6 gasten op fietsen omhoog en al onze werkgevers doen mee met een leuk bedrag.

Daarnaast krijgen we de dagen verlof ´gratis´.

We doneren het zelf aan Kika. Dit als vervanger van de Alpe Huzes, wij wilden graag meedoen maar om eerder genoemde reden gaat dit helaas niet.

Ik vind, dat als je ook maar €1 wilt geven je ook zou moeten kunnen fietsen zelfs als dit er toe leidt dat er minder geld word opgehaald voor KWF.

Frappante is dat we met de toezeggingen van onze werkgevers wel deelname aan de Alpe Huzes zouden kunnen redden qua budget, nog €3000 voor de 6 man en we zouden aan de eisen voldoen.

dus de dagen verlof die zet je zelf om in geld en stort je ook naar Kika?

Ferry

jowolar
Forum-lid

jowolar 20 nov 2009 11:38

Nee, we krijgen alle vier, 3 dagen verlof, het weekend is al vrij natuurlijk. We rijden met z´n zessen maar de andere 2 zijn in de luxe positie dat ze geen vrij hoeven nemen. Daarnaast doen onze werkgevers een flink bedrag in de pot en dat gaat naar KIKA.
Livestrong!

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 nov 2009 11:48

Ik denk dat ferry1982 er op doelde dat je de geschonken vrije dagen (In geld gemeten) zelf stort richting KiKa.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 20 nov 2009 12:39

precies

Plaats reactie