Rotterdamse Forumrit - Rond het Hollands Diep - 22 mei 2011
-
- Forum-lid
Zondag 22 mei 10:30 (vertrek)
Mia Van IJperenplein, 3065JK Rotterdam
Na een geslaagde rit in Limburg dit keer een vlak parcours met een flinke hoeveelheid bruggen en tunnels, totaal 118 km. Iedereen is natuurlijk optimaal getraind eind mei, dus de afstand zou geen probleem moeten zijn in een pelotonnetje. We rijden SUST, samen uit samen thuis.
Zondagochtend vroeg kijk ik voor het laatst naar de deelnemerslijst, mocht je me daarna nog iets willen laten weten, bel of sms dan naar (verwijderd).
We vertrekken als vanouds in Rotterdam, op het inmiddels welbekende Mia van IJperenplein. Brasserie Mon Ami (aan het Mia van IJperenplein) gaat speciaal voor ons om 10:00 open. We vertrekken rond half elf richting Brienenoordbrug en van daar rijden we naar het veerpontje bij Puttershoek. Via de Kiltunnel en de Moerdijkbrug komen we in het West-Brabantse polderland, alwaar een kleine verassing ons wacht . Via binnenwegen en dijken rijden we naar Willemstad, waar we ons te goed doen aan appeltaart of iets anders. Na Willemstad gaan we via het Hellegatsplein de Hoekse Waard in. Vervolgens gaan we door de Heinenoordtunnel nemen we nog even een kijkje in Rotterdam en keren we via de Willemsbrug terug naar het startpunt, waar nog wat nagepraat kan worden onder het genot van een hapje en drankje.
Een indruk van de route:
En het hoogteprofiel:
De start ligt 4.5 meter onder zeeniveau. Helemaal vlak is het niet, er zitten een paar 'klimmetjes' in de route die de moeite van het vemelden waard zijn: de Brienenoordbrug, in de Kiltunnel, Volkeraksluizen en Heinenoord. Langer, hoger en steiler dan dit hebben we ze niet in de omgeving
De parkeerplaats en Brasserie Mon Ami.
-
- Forum-lid
Deelnemers:
(maximaal 30)
1. Thomas1974
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
.
.
.
(maximaal 30)
1. Thomas1974
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
.
.
.
Ik kom in de dagen voor dit weekend terug uit Puerto Rico en heb dan 4 weekjes alleen maar een hometrainer gezien dus ik denk dat ik pas voor deze rit.
Mocht ik me toch goed genoeg voelen laat ik het wel weten.
Mocht ik me toch goed genoeg voelen laat ik het wel weten.
-
- Forum-lid
Van mij helaas ook geen inschrijving. Ik 'moet' die dag van mijn werkgever racen op Zandvoort
-
- Forum-lid
Leuke rit. De 21e ben ik hoogtemeters scoren in België dus dit is een mooie gelegenheid om lekker uit te rijden.
Deelnemers:
(maximaal 30)
1. Thomas1974
2. Bottecchia
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
.
.
.
[quote="Theo V"]Ik kom in de dagen voor dit weekend terug uit Puerto Rico en heb dan 4 weekjes alleen maar een hometrainer gezien dus ik denk dat ik pas voor deze rit.
Mocht ik me toch goed genoeg voelen laat ik het wel weten.[/quote]
Dat is juist een uitstekend argument om weer eens buiten te gaan fietsen!
Deelnemers:
(maximaal 30)
1. Thomas1974
2. Bottecchia
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
.
.
.
[quote="Theo V"]Ik kom in de dagen voor dit weekend terug uit Puerto Rico en heb dan 4 weekjes alleen maar een hometrainer gezien dus ik denk dat ik pas voor deze rit.
Mocht ik me toch goed genoeg voelen laat ik het wel weten.[/quote]
Dat is juist een uitstekend argument om weer eens buiten te gaan fietsen!
-
- Forum-lid
1. Thomas1974
2. Bottecchia
3. Bluebird
4. RoRo27
5. Tarmac Killer
6.
7.
8.
9.
10.
Ben natuurlijk ook van de partij, kijken of ik nu verder kom dan 5km voor dat ik lek rij.
2. Bottecchia
3. Bluebird
4. RoRo27
5. Tarmac Killer
6.
7.
8.
9.
10.
Ben natuurlijk ook van de partij, kijken of ik nu verder kom dan 5km voor dat ik lek rij.
Cervelo S2, Specialized Tarmac pro, Kona the King