wegwielen aanpassen naar baanwielen
Is het mogelijk om wegwielen aan te passen naar baanwielen of kom je altijd in de problemen met de naaf en de vorm van de spaken of is hier een oplossing voor ?
Ik heb namelijk een mooit setje Lightweights staan die ik er graag voor zou willen gebruiken....
Bij wegwielen zijn de spaken niet gelijk dwz. aan de kant waar je cassette zitten de spaken meer naar het hart van de naaf als aan de andere zijde. Hiermee voorzie ik dus een probleem!
Laat horen techneuten!
[img=http://img202.imageshack.us/img202/4325/img1204r.jpg]
Ik heb namelijk een mooit setje Lightweights staan die ik er graag voor zou willen gebruiken....
Bij wegwielen zijn de spaken niet gelijk dwz. aan de kant waar je cassette zitten de spaken meer naar het hart van de naaf als aan de andere zijde. Hiermee voorzie ik dus een probleem!
Laat horen techneuten!
[img=http://img202.imageshack.us/img202/4325/img1204r.jpg]
Ik begreep van Andromeda dat er adapters zijn voor diskwielen. Die passen vermoedelijk ook op 'reguliere' wegwielen.
[quote="perik"]Het ligt aan de naaf die je hebt. Voor Shimano naven is er bijvoorbeeld deze ombouwset. Voor andere merken zijn er misschien ook wel mogelijkheden, maar daar weet ik verder weinig van.[/quote]
Op mijn LW's past zowel campa als shimano dus dat moet volgens mij wel lukken.
Ga het eens grondig bestuderen, in ieder geval thanx voor de tip!
Op mijn LW's past zowel campa als shimano dus dat moet volgens mij wel lukken.
Ga het eens grondig bestuderen, in ieder geval thanx voor de tip!
-
- Forum-lid
Als het een schroefpion is, kun je er zo'n converter voor discwheels opzetten. Is dat niet het geval, dan zou ik de hoop opgeven eerlijk gezegd, of je moet zin hebben om je cassette vast te lassen aan je naaf... En dan maar hopen dat het past.
[quote="HenkBenzinetank"]Als het een schroefpion is, kun je er zo'n converter voor discwheels opzetten. Is dat niet het geval, dan zou ik de hoop opgeven eerlijk gezegd, of je moet zin hebben om je cassette vast te lassen aan je naaf... En dan maar hopen dat het past.[/quote]
Ja echt een goed idee bij een wielsetje van 2000 euro.
De Fixie set is gebaseerd op de lw standards Misschien dat ze bij carbonsports iets voor je kunnen betekenen.
Ja echt een goed idee bij een wielsetje van 2000 euro.
De Fixie set is gebaseerd op de lw standards Misschien dat ze bij carbonsports iets voor je kunnen betekenen.
-
- Forum-lid
Ik zei ook niet dat het een goed idee was
-
- Forum-lid
dit vind ik eigenlijk wel heel interessant, ik wil zelf ook gaan beginnen met op de baan te rijden. Als ik mijn fast forward f5 wielen ook op de baan zou kunnen gebruiken zou dit wel gaaf zijn. maar weet iemand of er ook een ombouwkit voor dt swiss 240s naven bestaat?
edit:
ik vond dit:
http://www.amazon.com/dp/B002SR051C/ref ... B002SR051C
weet iemand of dit zou werken?
edit:
ik vond dit:
http://www.amazon.com/dp/B002SR051C/ref ... B002SR051C
weet iemand of dit zou werken?
-
- Forum-lid
- Contact
[quote="perik"]Het ligt aan de naaf die je hebt. Voor Shimano naven is er bijvoorbeeld deze ombouwset. Voor andere merken zijn er misschien ook wel mogelijkheden, maar daar weet ik verder weinig van.[/quote]
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand ervaring met de Fixxer? Is deze toepasbaar voor elk wiel met een Shimano body of alleen voor Shimano naven? Het apparaat kom ik tegen voor 63 en is dan als probeerseltje toch wat prijzig
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand ervaring met de Fixxer? Is deze toepasbaar voor elk wiel met een Shimano body of alleen voor Shimano naven? Het apparaat kom ik tegen voor 63 en is dan als probeerseltje toch wat prijzig
Afgelopen jaar met dezelfde vraag gezeten. Destijds via Ebay een Miche baannaaf gekocht en deze in een Zipp wiel laten spaken. Was voor € 70 incl. het spaken klaar.
Let wel op dat wanneer je in Apeldoorn op de baan gaat rijden je geen snelsluiter in je voorwiel mag hebben!
Let wel op dat wanneer je in Apeldoorn op de baan gaat rijden je geen snelsluiter in je voorwiel mag hebben!
Dat is geen geel! Dit is geel!
[quote="jibb"]Afgelopen jaar met dezelfde vraag gezeten. Destijds via Ebay een Miche baannaaf gekocht en deze in een Zipp wiel laten spaken. Was voor 70 incl. het spaken klaar.
Let wel op dat wanneer je in Apeldoorn op de baan gaat rijden je geen snelsluiter in je voorwiel mag hebben! [/quote]
Beetje lastig bij een Lightweight wiel. Naaf is gelamineerd met de spaken dus dat is geen optie.
Snelsluiter is makkelijk aan te passen dus dat is geen probleem
Let wel op dat wanneer je in Apeldoorn op de baan gaat rijden je geen snelsluiter in je voorwiel mag hebben! [/quote]
Beetje lastig bij een Lightweight wiel. Naaf is gelamineerd met de spaken dus dat is geen optie.
Snelsluiter is makkelijk aan te passen dus dat is geen probleem