doortrappen ketting
-
- Forum-lid
hoi
pas atb winterklaar gemaakt, o.a. tandwielen schoongemaakt en nieuwe ketting gemonteerd een shimano 8sp. type.
bij eerste keer fietsen trapte de ketting meerdere keren door.
kransjes kunnen niet versleten zijn want daar had ik einde vorig seizoen geen last van.
kan het de ketting zijn?
ketting nog te schoon, te weinig smeer?
of is 8sp. shimano ketting een shit ketting?
pas atb winterklaar gemaakt, o.a. tandwielen schoongemaakt en nieuwe ketting gemonteerd een shimano 8sp. type.
bij eerste keer fietsen trapte de ketting meerdere keren door.
kransjes kunnen niet versleten zijn want daar had ik einde vorig seizoen geen last van.
kan het de ketting zijn?
ketting nog te schoon, te weinig smeer?
of is 8sp. shimano ketting een shit ketting?
klinkt toch erg als een versleten tandwieltjes verhaal. Oude krans en ketting waren op elkaar ingesleten. De ketting is nu nieuw en de kransje niet. Ketting trapt door,.... dus kransjes vervangen.
Live fast; die young. mijn blog
je kunt de kransjes ook nog even bekijken: dan zul je waarschijnlijk zien dat bij de veel gebruikte tandwielen de 'opening' wijder is: de oude ketting was uitgerekt en die paste er precies tussen!
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
tja, makes sense natuurlijk.
het inslijten van de ketting had ik niet zo bij stilgestaan.
ik zal de cassette es vervangen, de oude was trouwens wel snel op...
misschien nog geen 800kms wel vaak in extreme omstandigheden in zuid limburg, kan dat wel?
het inslijten van de ketting had ik niet zo bij stilgestaan.
ik zal de cassette es vervangen, de oude was trouwens wel snel op...
misschien nog geen 800kms wel vaak in extreme omstandigheden in zuid limburg, kan dat wel?
-
- Forum-lid HC
Ja, hoor dat kan best!
Ik heb na 600 km mijn ketting en cassette wel eens vervangen, compleet versleten!
Ik heb na 600 km mijn ketting en cassette wel eens vervangen, compleet versleten!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
gast schreef:colnagofreak schreef:Ja, hoor dat kan best!
?
Vraagteken betekent : ik ben er niet mee eens ??
Je cassette is gewoon te ver versleten voor een nieuwe ketting . Als je zo doorrijdt is je nieuwe ketting ook binnen no-time versleten omdat hij niet meer goed over de tandjes van je cassette valt. 8sp Cassettes zijn niet overdreven duur, dus als je bij een webshop een cassette bestelt ben je voor een paar tientjes zéker klaar.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Ik heb net hetzelde gehad, doordat :
a) mijn achterderailleur niet meer naar voren/achteren bewoog , maar wel naar binnen en naar buiten.
b) de body versleten was.
Pas nadat ik zowel de AD gereviseerd had en de body vervangen had, werkte alles weer normaal. Had nu dus niets met ketting en/of cassette te maken.
Bij mij sloeg de ketting alleen over op de kleine kransjes. Verder hoorde ik vaak een luide knal als ik de benen had stilgehouden en weer aanzette.
Dus, probeer even of de achter der. ook naar achteren en naar voren beweegt en luister naar het geluid van je achterwiel als je het ronddraait.
Diogenes
a) mijn achterderailleur niet meer naar voren/achteren bewoog , maar wel naar binnen en naar buiten.
b) de body versleten was.
Pas nadat ik zowel de AD gereviseerd had en de body vervangen had, werkte alles weer normaal. Had nu dus niets met ketting en/of cassette te maken.
Bij mij sloeg de ketting alleen over op de kleine kransjes. Verder hoorde ik vaak een luide knal als ik de benen had stilgehouden en weer aanzette.
Dus, probeer even of de achter der. ook naar achteren en naar voren beweegt en luister naar het geluid van je achterwiel als je het ronddraait.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Beste Ikweetutnietmeer,
wat was nou uiteindelijk het probleem?
wat was nou uiteindelijk het probleem?
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;