hoi,
ik kan een mountainbike kopen, met SLX maar als ik 150 euro bij betaal komt er een XT group op.
is het die 150 euro meer waard?
de group moet 2x per week een bos training overleven, en mss ga ik een paar wedstrijden meerijden in een nevenbond.
om me zo voor tebereiden op het nieuwe wegseizoen.
wat raden jullie mij aan 150 euro meer betalen of SLX nemen?
enja de fiets moet natuurlijk een paar jaar meegaan.
mvg
tom.
XT-SLX
Op mountainbike.nl is hier al heel wat over geschreven.
Kijk ook daar eens via de zoekfunctie.
Niemand kan verder in jouw portemonnaie kijken dus zou ik zeggen kijk wat het beste past bij de rest van de fiets. Of wat zou je kunnen upgraden met die 150 euro waar je meer plezier van hebt. Misschien een betere voorvork nemen en slx?
Kijk ook daar eens via de zoekfunctie.
Niemand kan verder in jouw portemonnaie kijken dus zou ik zeggen kijk wat het beste past bij de rest van de fiets. Of wat zou je kunnen upgraden met die 150 euro waar je meer plezier van hebt. Misschien een betere voorvork nemen en slx?
xt is niet echt veel beter als slx. Als ik al zou upgraden dan ging ik eerder voor een xtr/duraace ketting en een xt cassette. XTR shifters en derrialeurs zijn dan wel weer een stuk fijner als alle lagere groepen maar de rest maakt niet zo heel veel uit.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40630
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
XT shifters zijn wel een pak beter dan de SLX gevallen. Schakelt veel sneller en directer. Ook de XT achterderrailleur is beter. Die 150,- zou het mij wel waard zijn, mede met het oog op restwaarde vd bike.
Less is bore
Zorg in iedergeval dat je cassette en ketting min. op het niveau van SLX zit.
Een XT groep met een Deore cassette/ketting is nog steeds niet toppie.
Een XT groep met een Deore cassette/ketting is nog steeds niet toppie.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13995
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De XT cassette voert veel beter modder af dan een deore cassette kijk maar goed naar de cassete deze is veel meer open bij XT. Dat is echt merkbaar als het modderig is.
Verder, XT voor 150 euro mij zou het me wel waard zijn maargoed dat was voor mij ook een upgrade van 600 euro naar XTR/Xo tov XT. (Die is overigens veel minder value for money dan jouw XT upgrade, maar ook wel merkbaar)
Aan de andere kant je rijd in de winter in het bos, dan slijt alles toch veel harder, na een winterje kan je waarschijnlijk de drivetrain geheel vervangen als je met een ketting rijd, das dus dan ook duurder vervangen! houd daar ook rekening mee!~
Zelf rijd ik in de winter gewoon met een oud XT crankstel met deore stalen tandwielen, waarom het slijt bijna niet en het geeft veel minder knas op chainsuck. Mijn XTR spullen gaan er eind maart weer op.
Verder, XT voor 150 euro mij zou het me wel waard zijn maargoed dat was voor mij ook een upgrade van 600 euro naar XTR/Xo tov XT. (Die is overigens veel minder value for money dan jouw XT upgrade, maar ook wel merkbaar)
Aan de andere kant je rijd in de winter in het bos, dan slijt alles toch veel harder, na een winterje kan je waarschijnlijk de drivetrain geheel vervangen als je met een ketting rijd, das dus dan ook duurder vervangen! houd daar ook rekening mee!~
Zelf rijd ik in de winter gewoon met een oud XT crankstel met deore stalen tandwielen, waarom het slijt bijna niet en het geeft veel minder knas op chainsuck. Mijn XTR spullen gaan er eind maart weer op.
volgens fiets is de lx / slx groep het werkpaard van schimano. En ik moet zeggen heb over een tijdje terug fiets gekocht met lx groep en ondertussen al enkele xc wedstrijden gereden, groep geeft geen krimp heb wel een cassette en ketting van xt gemonteerd.Heb met het uitgespaarde geld een beter vork genomen.Vind de lx groep soms zelfs beter schakelen dan mijn dura ace op de weg.