Pagina 1 van 2

XT-SLX

Geplaatst: 20 okt 2009 19:29
door tom1
hoi,
ik kan een mountainbike kopen, met SLX maar als ik 150 euro bij betaal komt er een XT group op.

is het die 150 euro meer waard?

de group moet 2x per week een bos training overleven, en mss ga ik een paar wedstrijden meerijden in een nevenbond.
om me zo voor tebereiden op het nieuwe wegseizoen.

wat raden jullie mij aan 150 euro meer betalen of SLX nemen?

enja de fiets moet natuurlijk een paar jaar meegaan.

mvg
tom.

Geplaatst: 21 okt 2009 15:10
door bakboord1
Op mountainbike.nl is hier al heel wat over geschreven.
Kijk ook daar eens via de zoekfunctie.

Niemand kan verder in jouw portemonnaie kijken dus zou ik zeggen kijk wat het beste past bij de rest van de fiets. Of wat zou je kunnen upgraden met die 150 euro waar je meer plezier van hebt. Misschien een betere voorvork nemen en slx?

Geplaatst: 21 okt 2009 15:23
door tom1
cassette en ketting is van deore maar ook als ik de SLX group neem.

Geplaatst: 21 okt 2009 20:29
door tati
xt is niet echt veel beter als slx. Als ik al zou upgraden dan ging ik eerder voor een xtr/duraace ketting en een xt cassette. XTR shifters en derrialeurs zijn dan wel weer een stuk fijner als alle lagere groepen maar de rest maakt niet zo heel veel uit.

Geplaatst: 21 okt 2009 21:47
door daniel1975
XT shifters zijn wel een pak beter dan de SLX gevallen. Schakelt veel sneller en directer. Ook de XT achterderrailleur is beter. Die 150,- zou het mij wel waard zijn, mede met het oog op restwaarde vd bike.

Geplaatst: 21 okt 2009 22:48
door fizik
Ik ga met Daniƫl mee. XT! Bedenk wel dat 150 euro voor sommige mensen wisselgeld is en voor anderen een maandsalaris. Als ik een maand lang vakken moest vullen voor die upgrade, dan wist ik het nog niet.

Geplaatst: 22 okt 2009 10:03
door wezep
Zorg in iedergeval dat je cassette en ketting min. op het niveau van SLX zit.
Een XT groep met een Deore cassette/ketting is nog steeds niet toppie.

Geplaatst: 22 okt 2009 18:27
door tom1
heeft een cassette en ee ketting zo een grote invloed?
het zal iets minder duurzaam zijn, maar schakelt het hierdoor ook minder?

@peerke er zitte schijfremmen op

Geplaatst: 23 okt 2009 10:20
door wasbeer2006
De XT cassette voert veel beter modder af dan een deore cassette kijk maar goed naar de cassete deze is veel meer open bij XT. Dat is echt merkbaar als het modderig is.

Verder, XT voor 150 euro mij zou het me wel waard zijn maargoed dat was voor mij ook een upgrade van 600 euro naar XTR/Xo tov XT. (Die is overigens veel minder value for money dan jouw XT upgrade, maar ook wel merkbaar)

Aan de andere kant je rijd in de winter in het bos, dan slijt alles toch veel harder, na een winterje kan je waarschijnlijk de drivetrain geheel vervangen als je met een ketting rijd, das dus dan ook duurder vervangen! houd daar ook rekening mee!~

Zelf rijd ik in de winter gewoon met een oud XT crankstel met deore stalen tandwielen, waarom het slijt bijna niet en het geeft veel minder knas op chainsuck. Mijn XTR spullen gaan er eind maart weer op.

Geplaatst: 23 okt 2009 21:05
door ludo
volgens fiets is de lx / slx groep het werkpaard van schimano. En ik moet zeggen heb over een tijdje terug fiets gekocht met lx groep en ondertussen al enkele xc wedstrijden gereden, groep geeft geen krimp heb wel een cassette en ketting van xt gemonteerd.Heb met het uitgespaarde geld een beter vork genomen.Vind de lx groep soms zelfs beter schakelen dan mijn dura ace op de weg.