Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Flandrien 2009

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2009 23:21

Hoi,

Op Een nu!
Toch weer mooi hoe die Belgen dat weer mooi introduceren en documenteren.
Ik ga verder smullen.

Dit moet Gilbert worden imho. We gaan mooie fragmenten en intervieuws zien.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

perik
Forum-lid

perik 17 okt 2009 23:38

Hahaha! Marc Cavendish als The Stig 134km/u achter de wagen. Hoe verzinnen ze het :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 okt 2009 00:41

Sportieve reacties van Boonen. Parijs-Roubaix overwinning was zijn hoogtepunt dit jaar. Verder bewonder ik Boonen toch wel om zijn tijdrit progressie. Zoiets heef tijd nodig. Benieuwd hoe dat volgend jaar gaat als die progressie zo doorzet.

De Volder was in mijn optiek duidelijk zuur en niet terecht. Ronde van Vlaanderen winnen (2 keer op rij) is natuurlijk geen flauwe hap maar verder was het echt niets dit seizoen.
Om dan ook nog verbolgen te zijn over het feit dat hij niet voor het WK geselecteerd getuigd van onvolwassenheid.

Toch moeilijk die beslissing tussen Boonen en Gilbert. Het voordeel van Gilbert was natuurlijk zijn zeer recente overwinningen. Dit laatste koste Boonen zeer zeker ondersteuning.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

eelcoz

eelcoz 18 okt 2009 00:59

Heb het laatste halfuurtje gezien. Leuk. Persoonlijk ben ik wel een beetje Boonen-fan, maar Gilbert verdient het ook echt wel. Wat een machtsvertoon de afgelopen dagen.

Ik kan ook zo genieten van de echte Belgische wielercultuur, zoals wij die absoluut niet hebben. Iedere keer als ik in Belgie kom, valt het me weer op, hoe enorm de koers daar leeft. Was het hier maar zo...

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 18 okt 2009 01:20

ZorroI schreef:Toch moeilijk die beslissing tussen Boonen en Gilbert. Het voordeel van Gilbert was natuurlijk zijn zeer recente overwinningen. Dit laatste koste Boonen zeer zeker ondersteuning.

Mvg, Zorro

Kpm, kom, kom, als je de kwaliteit van de overwinningen neemt dan is Gilbert altijd de winnaar.

De koersen die Gilbert in Italië wint zijn van hetzelfde niveau als in belgië Omloop het Volk, Gent-Wevelgem en of De Waalse Pijl. Neem dan zijn 2 klassiekers en de rit in de Giro en dan is er geen discussie meer mogelijk.

vennum
Forum-lid

vennum 19 okt 2009 11:55

Als belg ben blij te lezen dat julli ( Nederlanders) jaloers zijn van onze fiets cultuur, het is ook correct dat het wielrennen hier leeft, alleen zijn we jaloers op jullie fietspaden :)
Over de verkiezing. Ik ben boonen fan maar kan wel leven met de uitslag. Al vind ik dat je eerlijk moet zijn dat gilbert nog steeds niet hetzelfde caliber is dan Boonen. Hij heeft veel ereplaatsen in de echte klasiekers maar koersen van dat niveau zijn voorlopig nog geen spek voor zijn bek.het was het hele jaar niets op die rit in de giro na. Alleen de laatse 10 dagen lukt het. Hij piekt naar de periode waar de rest ofbouwt of het seizoen reeds heeft afgesloten. En wat vers in het geheugen ligt speelt altijd mee. Boonen heeft een veel regelmatiger seizoen gereden. Maar kan er wel mee leven. Liever gilbert dan devolder. Want zijn enige wapenfeit van het jaar heeft hij enkel gewonnen omdat pozzato op het wiel van boonen bleef kleven.

lunaton
Forum-lid

lunaton 19 okt 2009 16:10

Maar...eh... Gilbert is toch een Waal en gene flandrien?

(-:

gregory
Forum-lid

gregory 19 okt 2009 16:51

LunaTon schreef:Maar...eh... Gilbert is toch een Waal en gene flandrien?

(-:

Dat is de nagel op de kop, maar zijn prestaties zijn wel die van een Flandrien.

moustache
Forum-lid

moustache 19 okt 2009 17:03

gregory schreef:
LunaTon schreef:Maar...eh... Gilbert is toch een Waal en gene flandrien?

(-:

Dat is de nagel op de kop, maar zijn prestaties zijn wel die van een Flandrien.

Gaaf! We gaan hier een echte Vlaanderen - Wallonië oorlog krijgen!

*pakt wederom de chips en cola erbij*

simic
Forum-lid

simic 19 okt 2009 17:09

vennum schreef:Als belg ben blij te lezen dat julli ( Nederlanders) zijn van onze fiets cultuur, het is ook correct dat het wielrennen hier leeft, alleen zijn we jaloers op jullie fietspaden :)
Over de verkiezing. Ik ben boonen fan maar kan wel leven met de uitslag. Al vind ik dat je eerlijk moet zijn dat gilbert nog steeds niet hetzelfde caliber is dan Boonen. Hij heeft veel ereplaatsen in de echte klasiekers maar koersen van dat niveau zijn voorlopig nog geen spek voor zijn bek.het was het hele jaar niets op die rit in de giro na. Alleen de laatse 10 dagen lukt het. Hij piekt naar de periode waar de rest ofbouwt of het seizoen reeds heeft afgesloten. En wat vers in het geheugen ligt speelt altijd mee. Boonen heeft een veel regelmatiger seizoen gereden. Maar kan er wel mee leven. Liever gilbert dan devolder. Want zijn enige wapenfeit van het jaar heeft hij enkel gewonnen omdat pozzato op het wiel van boonen bleef kleven.

Nu doe je Gilbert toch echt wat te kort hoor. Een ronde van Lombardije is een zware koers net als Amstel Gold, misschien wel zwaarder. En hij is niet de enige die in goede vorm zit op dit moment, Evans, Gesink om maar wat namen te noemen.

skimons
Forum-lid

skimons 19 okt 2009 20:22

is hier ook een "uitzending gemist"van op een belgische site? lijkt me leuk om het wielerjaar zo nog eens te beleven...

vennum
Forum-lid

vennum 19 okt 2009 21:52

@simic

Met minder renners in vorm bedoel ik renners bedoel ik echte klasieke renners die strijden tijdens de echte klasiekers in het vlaamse voorjaar (want het gaat toch om flandrien). Daar kwam gilbert telkens te kort. Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan zijn prestaties en de renners die nu in vorm zijn. Maar dat heeft mijn inziens niets met flandrien te zien.
Een flandrien beukt tegen de wind, door stromende regen om slecht wegen, dokkeren over kasseien.
Is net iets anders dan in Italie een paar heuvels overgaan. :)
Als we t over een flandrien hebben hé... al is't een waal :)

Plaats reactie