Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios stopt ermee! (offici�le bevestiging)

gvda
Forum-lid
Contact

gvda 17 okt 2009 02:37

Er gingen al geruchten, maar zojuist kreeg Italiaanse Racefietsen van Mario Verhoeven, importeur van Gios voor de Benelux en eigenaar van Defietsenmaker.nl, de officiële bevestiging dat Gios in Turijn op het punt staat het bijltje erbij neer te gooien. Alweer een rasechte Italiaan die van het fietstoneel verdwijnt…

Lees de reactie van Verhoeven op:

http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... ios-stopt/
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

gvda
Forum-lid
Contact

gvda 17 okt 2009 03:45

GastheerG schreef:Heel triest nieuws. Was toch een merk met een eigen gezicht ipv het zoveelste zwart/rood/witte carbon frame,

Ja, dat is het zeker... Gios was al zeldzaam mooi, en nu worden ze straks nog zeldzamer...
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 17 okt 2009 14:02

Jammer dat Gios ermee stopt, maar als er geen opvolgers zijn gaat het voorzetten lastig.
Blijven mooie fietsen, gewoon de strakke gios blauwe kleur inplaats van de vele kleurencombinaties.

Overigens defietsenmakers.nl? is dat wel de officiële importeur, gezien ik na het stoppen van Wout Verhoeven contact had met Alfredo die mij vertelde dat fietsenmakers direct konden kopen bij Gios en dat ze geen nieuwe importeur meer gingen aanstellen?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 okt 2009 15:23

Dit nieuws vind ik niet verwonderend. Ik vroeg me al meerdere jaren af wanneer dit ging gebeuren. Ik vind GIOS prachtige fietsen maken. Alleen was de prijs zo exorbitant hoog. Dan kun je nog zo'n mooie frames maken maar als je geen publiek vindt die de hoge prijs wil betalen dan ga je het niet bolwerken als frabrikant.

Volgens mij reden er alleen nog maar 50+ mannen op een Gios. Als die stoppen met fietsen hield de markt voor Gios op. Toch zonde. Mooie naam, mooie fietsen, mooie historie. Maar gewoon geen levensvatbaar merk meer.
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2009 15:35

Blijft een lastig dillemma: de prijs laten zakken en je exclusiviteit kwijtraken of omlaag met die prijs, aantallen opvoeren, etc.
Zonde dat ze stoppen, stond absoluut nog op mijn lijstje. Alleen die prijs inderdaad....
Less is bore

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 okt 2009 15:41

Hadden ze niet wat effectiever mee kunnen liften op de fixiehype?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rubenio
Forum-lid

rubenio 17 okt 2009 17:30

Scepticus schreef:Hadden ze niet wat effectiever mee kunnen liften op de fixiehype?

Dat zou denk ik een te grote imago-switch zijn. Hoe is de afzet van die bianchi & cinelli fixers eigenlijk?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 17 okt 2009 17:34

Daniel1975 schreef:Blijft een lastig dillemma: de prijs laten zakken en je exclusiviteit kwijtraken of omlaag met die prijs, aantallen opvoeren, etc.
Zonde dat ze stoppen, stond absoluut nog op mijn lijstje. Alleen die prijs inderdaad....
Exclusiviteit zou m natuurlijk niet in de prijs moeten zitten maar in gebruikte materialen, afwerking etc. Dat kost geld en daarom betaal je wat meer. Alleen duur is niet exclusief.

Pina en Cervelo laten de prijzen volgens mij ook niet zakken en die gaan toch aardig over de toonbank. Ik vind de stalen Gios nog steeds heel erg mooi maar het carbon segment kan me niet bekoren. Tja, en u kunt natuurlijk een Gios kiezen in maar liefst één kleurstelling. Voor puristen een fantastisch mooi iets, maar misschien niet meer van deze tijd.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 17 okt 2009 18:27

Scepticus schreef:Hadden ze niet wat effectiever mee kunnen liften op de fixiehype?

Nope, ze maken racefietsen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 17 okt 2009 19:26

Lijkt me onzin. Als het succesvol is, is er ook een (geschikte) opvolger.

Plaats reactie