Vraag.....
-
- Forum-lid
Graag zou ik jullie advies willen horen wat betreft het schakelen met de nieuwe dura ace shifters. Ik ben meerdere keren bij mijn fm geweest, meerdere keren is alles los geweest.... Maar goed schakelen doet ie niet!!
Weten jullie hoe dit opgelost kan worden??
Dank!!
Weten jullie hoe dit opgelost kan worden??
Dank!!
HD
Misschien een FM zoeken die wel weet wat ie doet? Of het zelf doen, zo moeilijk is het niet. Overigens geef je niet aan wat er niet goed is, zo kunnen we je ook geen advies geven.
[quote="Colnago.....Fan"] Maar goed schakelen doet ie niet!! [/quote]
Wellicht handig om dan te vermelden hoe het precies niet goed schakelt? Loopt niet lekker op de kleine binnenblad, ratelt op het kleinste kransje achter?
Ketting is nog binnen specificaties?
En idd, wat Havana zegt is het niet zo moeilijk al is het wel erg handig om een standaard te hebben.
Wellicht handig om dan te vermelden hoe het precies niet goed schakelt? Loopt niet lekker op de kleine binnenblad, ratelt op het kleinste kransje achter?
Ketting is nog binnen specificaties?
En idd, wat Havana zegt is het niet zo moeilijk al is het wel erg handig om een standaard te hebben.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Mischien zijn de batterijen op
-
- Forum-lid
Sorry!
Ik moet tig x schakelen voordat de ketting overspringt!
Helaas ben ik zelf niet zo handig om zoiets zelf te doen.
Op zich wil ik wel naar een andere fm, maar mijn huidige fm heeft altijd perfect werk geleverd en zou hem niet graag passeren.
Het rare is dat ik op mijn winterfiets en op mijn crosfiets de ultegra groep heb( ook met de kabels binnendoor) en dat deze super schakelen!
Wat zou er dan met mijn dura ace aan de hand kunnen zijn??
Ik moet tig x schakelen voordat de ketting overspringt!
Helaas ben ik zelf niet zo handig om zoiets zelf te doen.
Op zich wil ik wel naar een andere fm, maar mijn huidige fm heeft altijd perfect werk geleverd en zou hem niet graag passeren.
Het rare is dat ik op mijn winterfiets en op mijn crosfiets de ultegra groep heb( ook met de kabels binnendoor) en dat deze super schakelen!
Wat zou er dan met mijn dura ace aan de hand kunnen zijn??
HD
In de achterderailleur zit een veer die voldoende sterk moet zijn om naar een kleiner tandwiel te gaan. Wat is het type achterderailleur? Hoe oud? Heeft de derrie misschien een knal gehad?
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Doe het volgende.
Maak de kabel van de achterderailleur los met een inbus. Draai het stelschroefje op de derailleur en het stelschroefje bij de schuine buis (als je die hebt) helemaal in. Druk een keer of 10 op de shifter behorend bij de achterderailleur zodat deze op de zwaarste positie staat. Maak nu de kabel weer vast. Schakel één tandje (niet meer, niet minder) lichter. Er zal niks gebeuren. Draai aan het trapstel en terwijl je dat doet draai je één van beide (of beide) schroefjes rustig (kwartslagjes) uit. Na een paar slagjes zal het kransje verspringen. Nu is de derailleur juist afgesteld.
Maak de kabel van de achterderailleur los met een inbus. Draai het stelschroefje op de derailleur en het stelschroefje bij de schuine buis (als je die hebt) helemaal in. Druk een keer of 10 op de shifter behorend bij de achterderailleur zodat deze op de zwaarste positie staat. Maak nu de kabel weer vast. Schakel één tandje (niet meer, niet minder) lichter. Er zal niks gebeuren. Draai aan het trapstel en terwijl je dat doet draai je één van beide (of beide) schroefjes rustig (kwartslagjes) uit. Na een paar slagjes zal het kransje verspringen. Nu is de derailleur juist afgesteld.