Is dit een goede moutainbike?
He hallo,
Ik heb veel ervaring met racefietsen, maar vraag me niks over moutainbiken, want daar weet ik niks van. Ik wil een moutainbike kopen voor deze winter en vraag dan ook aan jullie of diit een beetje een fatsoenlijke fiets is.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2965
Ik heb veel ervaring met racefietsen, maar vraag me niks over moutainbiken, want daar weet ik niks van. Ik wil een moutainbike kopen voor deze winter en vraag dan ook aan jullie of diit een beetje een fatsoenlijke fiets is.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2965
mwoah. Ik denk dat je overjarig wel beter kunt vinden.
Ik ga niet precies iets uitzoeken voor 850 , maar als je er 80 euro bij doet kun je bijv. zoiets kopen, da's echt stukken beter. En als je een X-trail neemt heb je vast XT afmontage.
Ik ga niet precies iets uitzoeken voor 850 , maar als je er 80 euro bij doet kun je bijv. zoiets kopen, da's echt stukken beter. En als je een X-trail neemt heb je vast XT afmontage.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
ik vind het frame erg stijf en best wel licht voor die prijsklasse. met deze afmontage kun je over een jaar wat upgraden naar smaak, maar volgens mij is die slx erg goed, deore gaat ook gewoon een hele tijd mee. goede deal dus.
qua gewicht is ie volgens mij beter dan die stevens. ff checke dus
die trek lijkt mooi maar daar zitten wat duurdere toeters en bellen aan die iets hogere prijs niet helemaal verklaren, en eigenlijk zou je beide fietsen even moeten testen om de frames te vergelijken,
succes met kiezen
rein
qua gewicht is ie volgens mij beter dan die stevens. ff checke dus
die trek lijkt mooi maar daar zitten wat duurdere toeters en bellen aan die iets hogere prijs niet helemaal verklaren, en eigenlijk zou je beide fietsen even moeten testen om de frames te vergelijken,
succes met kiezen
rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou deze winter gewoon wat willen trainen en volgende winter wat wedstrijdjes erop rijden. Maar moutainbike lijkt me te technisch om zonder ervaring enig wedstrijd ervaring, wedstrijden te fietsen (bij de belofte). Mijn broer zit bij een club waardoor je nog eens 10% korting krijgt op alles bij Salden. Plus dat er ook de advies prijs staat. Ik zag 'm vandaag staan en vond de Giant wel mooi.
Natuurlijk mooi meegenomen dat ie licht is, maar het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Kan iemand mij zeggen waar die groep van de Moutainbike ongeveer staat als je kijkt naar de race groepen?
Natuurlijk mooi meegenomen dat ie licht is, maar het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Kan iemand mij zeggen waar die groep van de Moutainbike ongeveer staat als je kijkt naar de race groepen?
De trek wint wel weer van de GiantReinR schreef:qua gewicht is ie volgens mij beter dan die stevens. ff checke dus
Dat komt gewoon omdat de Trek uit 2009 komt, als je een afgeprijsde Giant 2009 pakt zal ie wel vergelijkbaar zijn.. de frames van Trek zijn prima overigens. Ik noem hier die Trek, maar er zijn legio 2009 aanbiedingen.die trek lijkt mooi maar daar zitten wat duurdere toeters en bellen aan die iets hogere prijs niet helemaal verklaren
simic schreef:Kan iemand mij zeggen waar die groep van de Moutainbike ongeveer staat als je kijkt naar de race groepen?
Oei, zonder afgeschoten te worden hopelijk
XTR - Dura Ace
XT - Ultegra
SLX - 105
Deore - Tiagra
Erg belangrijk is ook de voorvork!
Een RockShox Recon Race is van een totaal andere klasse dan een Rockshox Dart 2, in het voordeel van de race wel te verstaan.
Oksimic schreef:Dan ga ik toch liever voor een frame met XT afmontage
Met SLX is (net als 105) niks mis hoor! 't Scheelt vrij weinig. X9 van SRAM wordt vaak op gelijke hoogte gezet als XT trouwens, dus als je die tegen komt..
Even kijken, 't budget gaat dan ietsje omhoog lijkt me (?)
Dan heb je bijv:
- X-trail
- Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
Gewoon je budget wat oprekken. Als je wedstrijden wil gaan rijden heb je gewoon een fansoenlijke fiets nodig. Een mtb is over het algemeen net wat duurder dan een racefiets. Voor €1000,- heb je ook niet veel goede wedstrijdfietsen.