Sinds het bekend worden van de start van de Tour de France in Rotterdam in 2010 heeft een aantal toerverenigingen in en rond Rotterdam zich verenigd in Stichting Wielercomite Toerfietsers Rijnmond.
Zij zijn bezig met het organiseren van een aantal toertochten rondom de proloog, zaterdag 3 juli 2010.
Kijkend naar het succes van de start van de Vuelta in Drenthe, moet dit in Rotterdam zeker een groot succes kunnen worden!
Misschien kunnen wij als forumleden hier elkaar ook ontmoeten.
Voor meer informatie kijk op: http://www.wielercomiterijnmond.nl.
Ik heb de datum alvast omcirkeld in de agenda van 2010!
Tour de France in Rotterdam, 3 juli 2010
-
- Forum-lid
Beetje raar inderdaad. Zo ook het onderscheid tussen "sportievelingen met een goede toer- of racefiets", "de wat beter getrainde toer- en racefietsers" en "getrainde race-recreanten"?? Misschien heeft die NTFU bepaling iets met de verzekering te maken.
-
- Forum-lid
GastheerG schreef:Om aan de pelotonstocht mee te doen moet je wel zijn aangesloten bij de NTFU.
Ik wist niet dat een kwalificatie was dat je in een groep kan rijden. Wat een compleet bezopen regel
Ik kan me voorstellen dat dit vreemd overkomt. Dit onderdeel is een zogenaamde toertocht met voorrijders. Vergelijkbaar met de Ride for the Roses: pak 'm beet tienduizend fietsers in één lang lint. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt als er dan geen voorrijders zouden zijn: elkaar lukraak links of rechts passeren, niet of te laat remmen, etc. Levensgevaarlijk! Zo rijd je 45 per uur, zo sta je met piepende velgremmen stil (en moet je je voorgangers zien te ontwijken).
Voordeel van deze tochten is vaak wel dat de route vrijgehouden wordt en je niet hoeft te wachten bij kruispunten, stoplichten, rotondes etc. Nadeel is dat je gehouden bent aan de snelheid van de voorijders.
Het is een gegeven dat toerfietsers van NTFU-verenigingen een bepaalde ervaring hebben met het rijden in groepen. Hiervoor zijn, weliswaar afhankelijk van de regio, onderlinge afspraken gemaakt om medefietsers te waarschuwen voor tegenliggers, obstakels, ander verkeer op de route, etc.
Als je daar niet van houdt, moet je een van de andere toertochten kiezen. Je kunt dan je eigen race (of toertocht) rijden. Zonder rekening te houden met andere fietsers, maar nog steeds wel rekening houdend met overig verkeer op de weg of fietspad.
Wat vind je belangrijker?
ik ga in november hier naar toe:
http://www.theaterwalhalla.nl/programma ... r-on-tour/
staat ook in het teken van de tour.
http://www.theaterwalhalla.nl/programma ... r-on-tour/
staat ook in het teken van de tour.
Ondanks deelname aan meerdere toertochten (AGR, RVV, LBL) ben ik geen lid van die NTFU. Ik zou het toch wel aardig vinden als er een manier wordt gevonden om ervaren rijders toch mee te kunnen doen zonder het verplichte NTFU-lidmaatschap als vereiste...
-
- Forum-lid
Ook licentiehouders kunnen nu niet meedoen; en juist dat lijken mij eerder TdF-fans dan het gemiddelde NTFU-lid. Maar dit is natuurlijk maar een initiatief van een aantal toerverenigingen uit de regio. Ik ga er vanuit dat er ook andere mogelijkheden komen om op het parcours te rijden.
[quote="GastheerG"]Verzekering is zo opgelost door ieder wie NIET bij een bond is wat extra te laten betalen.
[/quote]
Inderdaad straal bezopen op deze manier!
Met name eventuele buitenlanders in het achterhoofd houdend.
Het excuus dat peletonrijden met niet NTFU-ers gevaar oplevert zal deels kloppen, maar er wordt een heeeele grote groep benadeeld die heel wat vaker en op hogere snelheden in een peleton hebben gezeten dan de gemiddelde tourclub fietser. (met heel wat meer stuurmanskunst)
De opmerking hierboven van GastheerG is zo'n slechte nog niet mbt het extra betalen idee.
NTFU: hey, weet je wat....we verplichtten een NTFU lidmaatschap.
Wedden dat wij er in 2010 ineens honderden leden bij hebben?
Kassa!
Clever.
:rolleye::rolleye::rolleye::rolleye:
[/quote]
Inderdaad straal bezopen op deze manier!
Met name eventuele buitenlanders in het achterhoofd houdend.
Het excuus dat peletonrijden met niet NTFU-ers gevaar oplevert zal deels kloppen, maar er wordt een heeeele grote groep benadeeld die heel wat vaker en op hogere snelheden in een peleton hebben gezeten dan de gemiddelde tourclub fietser. (met heel wat meer stuurmanskunst)
De opmerking hierboven van GastheerG is zo'n slechte nog niet mbt het extra betalen idee.
NTFU: hey, weet je wat....we verplichtten een NTFU lidmaatschap.
Wedden dat wij er in 2010 ineens honderden leden bij hebben?
Kassa!
Clever.
:rolleye::rolleye::rolleye::rolleye:
-
- Forum-lid
[quote="GastheerG"]@walter G: volgens mij begrijp je me niet. Ik heb er geen probleem mee dat er in een groep gereden (ik ken het verschijnsel en heb er wel wat afgetikt) wordt. Ik heb er probleem mee dat je lid moet zijn van de NTFU.
Ik wil namelijk niet geloven dat lidmaatschap van de NTFU garantie is dat iemand in een groep kan rijden. Daarnaast - zoals ik al eerder aangaf- is lidmaatschap van de NTFU niet erg gastvrij naar buitenlanders die misschien ook deel willen nemen.[/quote]
Er staat letterlijk: Om aan de pelotonstocht mee te doen moet je wel zijn aangesloten bij de NTFU.
Ik denk ook niet dat de verenigingen zo'n voorwaarde kunnen stellen. Onduidelijk is het wel, ben ik met je eens.
Ik wil namelijk niet geloven dat lidmaatschap van de NTFU garantie is dat iemand in een groep kan rijden. Daarnaast - zoals ik al eerder aangaf- is lidmaatschap van de NTFU niet erg gastvrij naar buitenlanders die misschien ook deel willen nemen.[/quote]
Er staat letterlijk: Om aan de pelotonstocht mee te doen moet je wel zijn aangesloten bij de NTFU.
Ik denk ook niet dat de verenigingen zo'n voorwaarde kunnen stellen. Onduidelijk is het wel, ben ik met je eens.