Jens Voight verslagen door amateur op opoefiets!
Bull schreef:Leuk filmpie van onze oosterburen:
http://www.jaggle.nl/index.php/media/it ... n_amateur/
lol, wat een strijkijzer is die voigt ook

wel grappig filmpje
Alles is relatief 

Is uit het programma wetten das van vorige zaterdag.
De opoefiets is een zwitserse legerfiets uit 1910 en weegt 27 kg.
Ofschoon Voigt zegt dat ze vantevoren de fietsen al eens geruild hebben
en dat hij de oude fiets opmerkelijk licht rollen vond, vind ik het zelf toch wel
onverwacht dat die zwitser er een hoge snelheid mee kan halen.
De opoefiets is een zwitserse legerfiets uit 1910 en weegt 27 kg.
Ofschoon Voigt zegt dat ze vantevoren de fietsen al eens geruild hebben
en dat hij de oude fiets opmerkelijk licht rollen vond, vind ik het zelf toch wel
onverwacht dat die zwitser er een hoge snelheid mee kan halen.
heb je wel goed naar die Zwitser gekeken?
Dat is er een van het type baanrenner alla Theo Bos in zijn goede dagen. De man was stevig gespierd zowel in de benen als in de nek en schouders. Om zo'n kort stukje van 200 ben je dan gewoon in het voordeel tegen een echte wielrenner. Daarnaast heeft hij het voordeel dat hij zijn tweede voet niet rijdend hoeft in te klikken.
Het enige nadeel van de Zwitser is het gewicht van zijn fiets. Maar blijkbaar weegt dit nadeel net niet op tegen de voordelen.
Dat is er een van het type baanrenner alla Theo Bos in zijn goede dagen. De man was stevig gespierd zowel in de benen als in de nek en schouders. Om zo'n kort stukje van 200 ben je dan gewoon in het voordeel tegen een echte wielrenner. Daarnaast heeft hij het voordeel dat hij zijn tweede voet niet rijdend hoeft in te klikken.
Het enige nadeel van de Zwitser is het gewicht van zijn fiets. Maar blijkbaar weegt dit nadeel net niet op tegen de voordelen.
Live fast; die young. mijn blog
Ik heb wat verder gelezen op youtube en daar kwam ik het volgende bericht tegen:
Zur Information:
Voigt sprintete nicht gegen irgendeinen Schweizer auf einem 100 Jahre alten Soldatenvelo - der Gegner, Daniel Markwalder, ist einer der stärksten Militärradfahrern der Schweiz. In der Schweiz werden Militärrad-Meisterschaften und -Rennen ausgetragen. Die Teilnehmer dieser Rennen trainieren ziemlich viel und sind somit ganz schön fit! Aber dass er sicher zusätzlich den Sprint trainiert hat ist ja klar
Zur Information:
Voigt sprintete nicht gegen irgendeinen Schweizer auf einem 100 Jahre alten Soldatenvelo - der Gegner, Daniel Markwalder, ist einer der stärksten Militärradfahrern der Schweiz. In der Schweiz werden Militärrad-Meisterschaften und -Rennen ausgetragen. Die Teilnehmer dieser Rennen trainieren ziemlich viel und sind somit ganz schön fit! Aber dass er sicher zusätzlich den Sprint trainiert hat ist ja klar

Cervélo & Cannondale
confused schreef:rob74 schreef:...
Daarnaast heeft hij het voordeel dat hij zijn tweede voet niet rijdend hoeft in te klikken.
...
Volgens mij rijdt Der Jens ook op gewone sportschoenen ...
daarnaast staat Jens Voigt een stuk zwaarder dan die fietser, vooral op idd normale sportschoenen is dat killing! Eenmaal op snelheid verloor hij niet meer meters.

Blijf die van de postbode en boogerd dan toch frappanter vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=tNKB2Vin ... L&index=31
Feit is wel dat wonderen niet bestaan en de postbode ook gewoon extreem traint door elke dag de Cauberg op te rijden met bagage.
http://www.youtube.com/watch?v=tNKB2Vin ... L&index=31
Feit is wel dat wonderen niet bestaan en de postbode ook gewoon extreem traint door elke dag de Cauberg op te rijden met bagage.
-
- Forum-lid
Wel een leuke weddenschap. En super dat Voigt niet moeilijk doet en daar gewoon aan meewerkt.
Overigens kan die kerel met deze fiets zo door naar L'Eroica.
Overigens kan die kerel met deze fiets zo door naar L'Eroica.

-
- Forum-lid
Het lijkt er op dat ze er alles aan hebben gedaan om het Jens zo moeilijk mogelijk te maken: het verzet waarmee hij rijdt, sportschoenen, erg sterke tegenstander op de oude fiets, zittend op de bovenbuis starten. Als ik Jens was zou ik in zo'n situatie ook geen risico nemen om van je pedalen af te schieten, hij is al genoeg gevallen dit jaar!
De sponsor zal het trouwens ook niet vervelend hebben gevonden dat der Jens verloor: filmpje gaat nu de hele wereld over...
De sponsor zal het trouwens ook niet vervelend hebben gevonden dat der Jens verloor: filmpje gaat nu de hele wereld over...