Ik ga mezelf een nieuwe wielset kado doen. Keuze is mede door reacties op dit forum gevallen op Fulcrum Racing 3, na lang getwijfeld te hebben over de Campagnolo Zonda. Nu heb ik alleen een vraag over het volgende.
Mijn huidige cassette is nog lang niet versleten, dus die wil ik hergebruiken op de nieuwe wielset. Het gaat om een Chorus 11V cassette. Nu heb ik eigenlijk nog nooit een cassette vervangen. Wat heb ik daarbij nodig. Na zoeken op dit forum lijk ik in iedergeval een 'zweep' en een cassette afnemer nodig te hebben. Hebben jullie advies welke hiervoor het meest geschikt zijn? En vergeet ik niet iets?
Alvast bedankt!
Cassette overzetten op nieuwe wielset
Het enige waar je op moet letten is dat je een cassette afnemer neemt voor campagnolo in jouw geval. Tip: kies voor een wat langer handvat, dan hoef je minder kracht te zetten. Ik zelf heb overigens een afnemer+zweep van bbb en die werkt prima. Meer heb je niet nodig.
Gazelle Team TVM \'99
- tornadotom
- Forum-lid
Belangrijkste tip komt nog... Zet hem niet te vast!!! Gewoon vast is vast.
Mocht je niet willen investeren in gereedschap, daar waar je de set koopt zullen ze die voor jou ook wel ff over willen zetten. Mits je niet via internet koopt natuurlijk! Kun je eerst je saldo weer wat aanvullen alvorens je gereedschap koopt. Wel een aanrader op de lange termijn, kun je je cassette regelmatig eens goed schoonmaken.
Mocht je niet willen investeren in gereedschap, daar waar je de set koopt zullen ze die voor jou ook wel ff over willen zetten. Mits je niet via internet koopt natuurlijk! Kun je eerst je saldo weer wat aanvullen alvorens je gereedschap koopt. Wel een aanrader op de lange termijn, kun je je cassette regelmatig eens goed schoonmaken.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Tornado Tom schreef:Belangrijkste tip komt nog... Zet hem niet te vast!!!
???? Verklaar je nader. Volgens mij moet je een cassette met ca. 40Nm vastzetten, is toch een behoorlijk moment hoor!
Te los kan een beschadiging van de body veroorzaken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Bedankt voor de tips. Zal een googlen op de genoemde voorbeelden. Volgens mij zijn dit tools die je moet hebben als fietser, om zoals Tornado zegt, zelf ook onderhoud te kunnen plegen!
Heb overigens besloten toch mijn huidige cassette over te laten zetten, werd ook aangeboden door FM. Ga vrijdag de wielen halen. Ben benieuwd.
Thanks all!
Heb overigens besloten toch mijn huidige cassette over te laten zetten, werd ook aangeboden door FM. Ga vrijdag de wielen halen. Ben benieuwd.
Thanks all!
Wilier Izoard
- superrose
- Forum-lid
- Contact
vincent75 schreef:Tornado Tom schreef:Belangrijkste tip komt nog... Zet hem niet te vast!!!
???? Verklaar je nader. Volgens mij moet je een cassette met ca. 40Nm vastzetten, is toch een behoorlijk moment hoor!
Te los kan een beschadiging van de body veroorzaken.
ik zet hem niet vaster dan dat ik los kan halen, beetje aanvoelen en niet te veel kracht zetten, die casette gaat er toch met regelmaat af om schoon te maken dus te los merk ik wel.
Van de winter was de cassette van mijn crosser gewoon los gegaan en rammelen joh, geen dooien gevallen hoor en de body doet het ook nog. Terwijl ik toch flink heb lopen raggen met een rammelende cassette.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- amclassic-fan
- Forum-lid HC