Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Cube of Specialized

hugolippold
Forum-lid

hugolippold 07 okt 2009 18:33

Hoi,

Ik zit te twijvelen tuusen een Epic comp en een Cube AMS pro R1.
Punt is de vering. Ik heb het idee dat de cube blijft veren en te slap is waar de Specialized dankzij het brain systeem lockt waar de fiets strak moet zijn en veert wanneer het moet. Ik wil met de fiets de heuvels en duitse bergen in kunnen en tijdens vakanties de bergen op en af kunnen.
Kan iemand mij hier van advies voorzien ?

Kan iemand mij overigens vertellen wat het verschil is tussen een Specialized Epic, Marathon en Enduro ? Allen zijn fully's dus wat is nou het grote verschil ?

Groeten

Hugo
hugo

fizik
Forum-lid

fizik 09 okt 2009 00:49

Met name de veerweg en daarmee dus het beoogde gebruik.

foosho
Forum-lid

foosho 09 okt 2009 00:59

Stond die Cube wel goed afgesteld? "blijven veren en slap" klinkt als van niet ;)

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 09 okt 2009 09:35

Kan het kloppen dat het gaat om de fox rp23 met lock out bij de Cube? deze achtervering is heel goed instelbaar door meer lucht toe te voegen, daarnaast heeft ie 3 standen die onderweg makkelijk te veranderen zijn. ook de uitgaande demping is instelbaar. al met al: even tijd nemen voor een goede instelling - pro pedal-, en je hebt daar een heel goede achtervering aan.
succes met kiezen!
rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie