Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Slaappillen

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 02 okt 2009 11:18

Beste mensen,

Ik zit met een lastig vraagstuk. Aangezien ik graag 9 uur of meer per nacht zou slapen (voor beter herstel) en dit in de zomer niet altijd lukt, vroeg ik mij af kan het kwaad slaappillen te gebruiken?

Ik ben al een goede slaper, maarja met 30 graden moet iedereen wel moeite doen om in slaap te komen denk ik. Nu lees ik ook dat slecht in slaap komen voortekenen zijn van overreaching. Is het gevaar van slaappillen dan niet dat je je zonder dat je het zelf doorhebt je lichaam te veel gaat belasten?

Groet,
Pieter
fietsen, da\'s mijn verzetje!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 02 okt 2009 11:29

Airco kopen?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 okt 2009 11:33

Slaappillen zijn zeer slecht voor de gezondheid, zeer verslavend, en helpen maar zeer beperkt. Je bent mijns inziens compleet geschift (wat zeg ik: rijp voor opname) als je überhaupt overweegt slaappillen te nemen terwijl je zegt goed te slapen...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 okt 2009 11:39

Door slaappillen gaat de kwaliteit van de slaap omlaag. Ze zijn ook nog eens verslavend. Het lijkt mij een laatste redmiddel als je loopt te wankelen omdat je niet kan slapen en hoewel ik zelf vaak slecht slaap, peins ik er niet over slaappillen in te nemen.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 02 okt 2009 11:44

Inderdaad, kijk het was geen serieuze overweging, maar veel mensen slikken ze toch.
net op internet gelezen dat het toch wel vrij verslavend is. Maar tis rot om in de zomer neit in slaap te komen natuurlijk.

Heeft iemand tips daarvoor, naast een airco?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 02 okt 2009 11:53

veel vocht drinken, ventilator, luchtig dekbed en gewoon lekker liggen is ook rusten

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2009 11:54

Overdag na het eten half uurtje platte rust.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 okt 2009 12:00

tips:
* zorgen voor een goed donkere kamer
* geen afleiding door geluiden
* slapen onder een laken of als het te warm is helemaal geen laken
* 2 uur voor het slapen niet meer eten
* 2 uur voor het slapen geen inspannende activiteien ondernemen; alleen maar een beetje lezen, TV kijken of een forum lezen
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 okt 2009 12:09

slaappillen zijn voor mensen met een slaap probleem, lees PROBLEEM. Nu wat doen ze? Ze helpen je of inslapen of doorslapen, feitelijk maken ze je slaap onnatuurlijk en dat is schadelijk. Mensen die voor een lange tijd slaappillen hebben gebruikt moeten dan ook weer leren te slapen, niet handig.
Er is nog nooit iemand dood gegaagn van te weinig slaap. Inderdaad de zomer is vermoeiend door minder slaap, ik heb daar ook last van. Maar zolang ik nog de energie heb om te sporten, kan ik niet stellen dat ik niet genoeg slaap heb. Ik dacht van de zomer echt dat ik een slaapprobleem had doordat ik ZO slecht sliep, en het was gewoon te warm, ik slaap nu weer als een roos.
Voor mij werkt ontspanning, thee, een warme douche en wat het allerbelangrijkst is voor me is een vaste manier van naar bed gaan. Ik doe de laatse dingen van de dag altijd hetzelfde en op de een of andere manier weet mijn lichaam dan al dat het tijd is om te slapen.
Wat ook super werkt bij mij is een boek lezen in bed met niet heel goed licht, voor ik het weet lig ik te kwijlen op dat boek HAHA
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 okt 2009 12:43

[quote="superrose"]Er is nog nooit iemand dood gegaan van te weinig slaap (..)[/quote]

Je vind instemming op he hele verhaal, behalve dan dit zinnetje: Mensen kunnen langer zonder eten dan zonder slaap. Hier kan men uiteindelijk aan overlijden. (linkje geeft ook andere nuttige info)

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 02 okt 2009 13:43

Ik kan jullie verzekeren dat chronische slapeloosheid ernsitiger klachten geeft dan de gebruikte medicatie. En die medicatie evolueert ook, zodat de slaaparchitectuur minder verstoord wordt. Er bestaat uiteraard duidelijk gevaar voor verslaving/gewenning na ong. drie weken, met 'dosisescalatie' (meer nemen) of de trap op naar zwaardere middelen. Anderzijds zijn er ook lichte inslaapmiddelen met een zeer korte werking, die weinig neveneffecten hebben.

Maar dit gezegd zijnde: het is WAANZIN om daaraan te beginnen omdat je in de zomer eens een nacht minder goed slaapt. Je moet trouwens als stevig spul nemen om daar géén last van te hebben. Ik kan me inbeelden dat een ronderenner wel eens bij de arts langsloopt als slapen niet wil vlotten. Maar als amateur. Wegblijven ervan!

elni01
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 apr 2009 11:49

elni01 02 okt 2009 14:08

uiteraard is een goede sex partij het beste

Plaats reactie