Cube Streamer of Red Bull Pro-Sl 3000
Ik ben een fanatieke recreatieve fietser en ben op zoek naar een nieuwe fiets. Nu viel allereerst mijn oog op de Cube Streamer (nu aanbiedingsprijs 1100). Van meerdere kanten hoor ik nu dat de Red Bull Pro Sl 3000 (1400) weliswaar duurder is maar je voor het extra geld een veel betere fiets krijgt. De Easton wielen schijnen veel beter te zijn dan de Fulcrums van Cube,de Red Bull is een kilo lichter en heeft de nieuwe ultegra. Als het echt een heel groot verschil is vind ik het misschien waard maar twijfel erg. De Cube staat hier bij de fietsenmaker en de Red Bull een uur rijden hier vandaan. Ik hoor graag jullie mening! BEdankt!!!
Heb je zeker gelijk in. Nu is t zo dat de orginele prijs van de Cube op 1300 ligt dus dat scheelt in orgineel prijs minder. Weet natuurlijk niet of Red Bull ook nog in de aanbieding komt. Voor de duidelijkheid: Fiets ongeveer 200 km per week en ben 90 kg.
-
- Forum-lid
mijn nieuwe fiets wordt waarschijnlijk ook een Pro-SL 3000 maar als er een nieuwe ultegra op zit dan komt die toch niet meteen in de aanbieding?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Bedankt voor de reacties. Waar ik nog even mee zit is of het t waard is naar Duitsland te rijden en extra voor pro-sl neer te leggen. Mijn doeleinden: 200 km per week rijden (recreatief). Ik ben een leek en voor mij zijn het allebei twee mooie fietsen. Vraag blijft met name wat ik meer krijg, of ik dit gezien mijn doeleinden nodig heb en waarin ik dit zal merken.
Rose (Red Bull) maakt gewoon goeie frames (laat maken). Meer stijf dan een Cube. Zelf ben ik niet zo weg van de Cube. Ik gebruik een pro sl als trainingsfiets en ben er nog steeds erg content mee. Een uur rijden lijkt mij het probleem niet. Ik moest er twee uur voor rijden. Je moet alleen wel kijken wat het voordeel is wanneer je een fiets koopt bij de FM om de hoek. Dan kan kwa onderhoud enzo wel wat voordeel opleveren. En misschien kan je FM om de hoek je nog wel een leuke aanbieding doen op de Cube met een ander wielsetje of zo?
-
- Forum-lid
Ik heb zelf een redbull gehad en kan zeggen dat ik daar erg tevreden over was. De service van roseversand is prima in orde en voor onderhoud kon ik terecht bij mijn lbs in de buurt.
Er zijn natuurlijk altijd fm die niet staan te springen als je met een redbull aankomt, hier moet je wel rekening mee houden. Een paar weken geleden waren de oude modellen van de sl3000 in de aanbieding. Dit jaar komen de huidige modellen volgens mij niet meer in de aanbieding.
De redbull moet je volgens mij meer vergelijken met de cube agree. Voor een uurtje rijden zou ik zeker voor de redbull gaan. Ikzelf heb er 2,5 uur voor moeten rijden.
Er zijn natuurlijk altijd fm die niet staan te springen als je met een redbull aankomt, hier moet je wel rekening mee houden. Een paar weken geleden waren de oude modellen van de sl3000 in de aanbieding. Dit jaar komen de huidige modellen volgens mij niet meer in de aanbieding.
De redbull moet je volgens mij meer vergelijken met de cube agree. Voor een uurtje rijden zou ik zeker voor de redbull gaan. Ikzelf heb er 2,5 uur voor moeten rijden.