Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Weatherproof camera

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2011 19:52

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe camera om mee te kunnen nemen als ik eens een lange training doe op onbekend terein of op vakantie. Dan moet hij tegen een stootje kunnen, water en vooral zweet dicht zijn!
Ik ben gestrand op
deze 3 modellen. Nu weet ik het ff niet meer... Weet er iemand een betere vergelijk site? Of ergens ervaring mee? Ik kan de rechtse op internet vinden voor EUR 349,-

HELP!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 04 apr 2011 20:04

Ik heb geen ervaring met de genoemde modellen maar wel met een Fujifilm XP10 en een Canon PowershotD10 waarbij de Canon het wint als het om de fotokwaliteit gaat en de Fuji weer een stuk makkelijker meeneemt omdat hij platter is. Om die reden heb ik de Fuji dus meestal bij me en als het echt mooi moet de Canon. Beide camera's zijn water/zweet-dicht en goedkoper dan jouw top 3.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 04 apr 2011 20:05

misschien is dit wel iets voor je?

http://store.jvc.com/products.asp?Group=EP

pocket camera's die ook nog eens waterproof zijn! en nieteens zo heel erg duur!

succes!
Specialized Tarmac Elite Compact

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 04 apr 2011 20:51

Persoonlijk zou ik voor een voor de Panasonic's gaan. Mijn ervaring is erg goed met dit merk en de Leica lens. Van de drie zou ik de Panasonic LUMIX DMC-FT1 deze oogt mooi compact, en een barometer/hoogtemeter vind ik nogal overbodig op een camera.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 apr 2011 21:53

Zelf sinds het najaar 2009 in bezit van een Canon Powershot D10 en geen spijt van gehad. iet er vreemd uit, maar verder top camera.
Neem hem overal mee naar toe, bij mountainbike tochten en zelfs raften in Oeganda en 0,0 problemen.
Test
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 04 apr 2011 22:07

Moet het zo'n 'dure' camera zijn? Van mij mag 't natuurlijk, maar ik doe het anders.
Voor 49,00 euro heb ik een zogenaamde 'overjarige' camera gekocht ('overjarig' is dit spul tegenwoordig al binnen één jaar;)), een GE J1050. Werkt ook nog netjes op een oplaadbare accu (die minder vaak opgeladen behoeft te worden dan die van mijn Nikon Coolpix). Vervolgens heb ik er voor pakweg 12,00 euro een neopreen cameratasje bij gekocht en dat stop ik, ook nog eens als extra bescherming, in een plastic zakje in het 'mobieltjes-zakje' van mijn bib-short. De kwaliteit van de foto's vind ik voor het doel (reportages - zie mijn verslagjes op dit forum - en vakantiefoto's) meer dan ruim voldoende. Maar... 'just my 2 cents';).
60 x Ventoux

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2011 22:17

[quote=".Jeroen."]Persoonlijk zou ik voor een voor de Panasonic's gaan. Mijn ervaring is erg goed met dit merk en de Leica lens. Van de drie zou ik de Panasonic LUMIX DMC-FT1 deze oogt mooi compact, en een barometer/hoogtemeter vind ik nogal overbodig op een camera. [/quote]

Eigenlijk zijn die Panasonics gelijk behalve die (overbodige) gadgets. Idd die Leica lens trok mij ook wel...

Zo kom ik al een heel eindje in de goeie richting!

Tot zover bedankt allemaal, tips blijven welkom want ik wacht nog een paar dagen met bestellen.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 05 apr 2011 12:30

Wat denk je... Heb je een keuze gemaakt (FT1) Blijkt hij niet leverbaar meer te zijn!

Nu worden de verschillen groter, namelijk deze 2.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 05 apr 2011 14:09

FT10
+Lichter
+ Iets kleiner (minimaal verschil)

FT3
+ FULL HD filmen
+ tot 10 meter water bestendig

Enkel voor het fietsen en soort gelijk gebruik zou ik gaan voor de FT10. Deze is wat gunstiger geprijst en heeft de eerder genoemde overbodige opties niet.

De FT3 is leuk als je ook graag een eind onder water wil gebruiken en full hd wil filmen. Verder zie ik er persoonlijk de meerwaarde niet zo van in.

Al zul je bij beide geen miskoop doen. ;)

Edit

FT10 heeft geen Leica lens? dat veranderd de zaak weer. Dan zou ik misschien toch eerder voor een FT10 gaan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2011 14:19

Ik heb zelf een FX37 van Panasonic. Die moet je niet laten vallen of laten verdrinken want dan doet hij 't niet meer. Ik heb 'm specifiek gekocht vanwege de groothoek lens, het formaat en de nog enigsinds acceptabele hoeveelheid ruis. Een grotere camera zou ik zelf niet meer meenemen op langere tochten, simpelweg omdat ik nu al ruimte gebrek heb in m'n achterzakken.

Een nadeel van de FX37 vind ik het belabberde scherpstellen als je ergens op inzoomt. Voor de rest doet ie gewoon wat ik ervan verwacht, goede foto's maken zolang er genoeg licht is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 05 apr 2011 15:35

Het is ook een camera voor er bij te hebben. Ik heb een spiegelreflex (Sony Alpha 350 met lenzen). Dus ja, iets wat tegen een stootje kan vond ik dan wel handig. Jeroen heeft een goed punt te pakken... Die lens!

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 05 apr 2011 17:28

Als het gewoon wat kiekjes schieten is FT10. Wil je toch iets serieuzer dan is de FT3 een betere optie denk ik. Een goede lens scheelt toch enorm. Als het verschil in prijs tenminste geen probleem vormt..

Plaats reactie