Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Weatherproof camera

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 04 apr 2011 19:52

Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe camera om mee te kunnen nemen als ik eens een lange training doe op onbekend terein of op vakantie. Dan moet hij tegen een stootje kunnen, water en vooral zweet dicht zijn!
Ik ben gestrand op
deze 3 modellen. Nu weet ik het ff niet meer... Weet er iemand een betere vergelijk site? Of ergens ervaring mee? Ik kan de rechtse op internet vinden voor EUR 349,-

HELP!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 04 apr 2011 20:04

Ik heb geen ervaring met de genoemde modellen maar wel met een Fujifilm XP10 en een Canon PowershotD10 waarbij de Canon het wint als het om de fotokwaliteit gaat en de Fuji weer een stuk makkelijker meeneemt omdat hij platter is. Om die reden heb ik de Fuji dus meestal bij me en als het echt mooi moet de Canon. Beide camera's zijn water/zweet-dicht en goedkoper dan jouw top 3.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 04 apr 2011 20:05

misschien is dit wel iets voor je?

http://store.jvc.com/products.asp?Group=EP

pocket camera's die ook nog eens waterproof zijn! en nieteens zo heel erg duur!

succes!
Specialized Tarmac Elite Compact

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 04 apr 2011 20:51

Persoonlijk zou ik voor een voor de Panasonic's gaan. Mijn ervaring is erg goed met dit merk en de Leica lens. Van de drie zou ik de Panasonic LUMIX DMC-FT1 deze oogt mooi compact, en een barometer/hoogtemeter vind ik nogal overbodig op een camera.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 04 apr 2011 21:53

Zelf sinds het najaar 2009 in bezit van een Canon Powershot D10 en geen spijt van gehad. iet er vreemd uit, maar verder top camera.
Neem hem overal mee naar toe, bij mountainbike tochten en zelfs raften in Oeganda en 0,0 problemen.
Test
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?