Pagina 1 van 2

Rock Machine site

Geplaatst: 26 sep 2009 16:41
door bigm
deze is het geworden

kabel voorvork maar eens inkorten denk ik maar dat komt later wel

kleur was een stuk beter buiten dan binnen onder kunstlicht verlichting



Afbeelding

Rock Machine Explosion 90 2009


Specificaties

Frame: Alloy U6 + Carbon Stays

Voorvork: Fox 32 F100 RLC, 100 mm

Derailleurs: Shimano XTR/XTR

Shifters: Shimano XTR

Remmen: Formula R1 Carbon, 160

Crankset: Truvativ Stylo 3.3 Team, 22/32/44T, 175

Cassette: Shimano CS-M770, 11-34T

Wielset: Fulcrum Red Metal 5

Banden: Schwalbe Furious Fred Light, 26x2.00

Pedalen: XT

Zadel: Selle italia

Geplaatst: 26 sep 2009 16:44
door .jeroen.
Mooi ding! Nette afmontage, gave kleurstelling ook. Persoonlijk had ik een zwarte vork + stuurpen mooier gevonden

Geplaatst: 26 sep 2009 21:12
door foosho
Nice!

Geplaatst: 26 sep 2009 22:56
door intersantos
Hele mooie fiets! Over het wit kun je inderdaad discussieren, maar storend is het zeker niet. Was niet bekend met het merk, maar intussen wel gevonden dat ze heel veel waar hun geld bieden. De Furious Fred's hebben naar mijn mening wel snel hun beperkingen in het veld. Hoe dan ook, heel veel plezier er mee!

Geplaatst: 26 sep 2009 23:17
door daniel1975
Tsja...ehmm...peins...twijfel.....
Het hoge woord moet er toch uit: ik vind het niks :(

Mijn PERSOONLIJKE mening:
- Zadel, stuurpen en vork kloppen totaal niet met de andere kleuren. Om een mooi geheel te krijgen "moet" er ook wat wit in het frame terug komen.
- waarom geen zwarte remleidingen?
- Furious Fred Light is niet geschikt voor een toerbike in de winter. Had liever een allround RacingRalph gezien (zeer goed compromis tussen gewicht, rolweerstand en grip).
Ik denk dat je je een beetje teveel hebt blindgestaard op de Fox Rlc en de XTR afmontage.
(vind je mij nu nog lief?)

Uiteraard hoop ik wel voor je dat ik het helemaal verkeerd heb en dat je er gewoon heel veel plezier mee gaat beleven!!!

Toevoeging: ik zou het inkorten van de kabel lekker door de zaak laten doen waar je hem hebt gekocht. 9 vd 10x moet je dan ook de boel weer ontluchten, hoe precies je ook te werk gaat. Kost je zo weer 40,- voor een ontluchtingskitje en als je er geen ervaring mee hebt is het een vervelend prutswerkje.

Geplaatst: 26 sep 2009 23:19
door japiecarbon
Ik vind het wel kunnen, soms is een beetje raar erg leuk :)
Bandjes zijn zo gewisseld toch

Geplaatst: 26 sep 2009 23:57
door bigm
de banden gaan er ook snel vanaf

wat betreft het wit het zou mijn keuze niet geweest zijn om dit frame met witte onderdelen op te bouwen

aan de andere kant frame kleur is erg chiq qua kleur en dat wit maakt het dan weer een beetje speels

wat de vorkkabel betreft ,dit heb ik gelijk in de winkel aangegeven ,maar werd een beetje moeilijk over gedaan ,ik zou eerlijk gezegd ook niet mijn fiets daar in onderhoud geven ,het zijn meer dozen schuivers ,niets mis mee als je het meeste onderhoud zelf kan doen

dus voor het inkorten zal ik nog een adresje moet zoeken


en voor 1500 euro heb ik wel waar voor mijn geld imho

Geplaatst: 27 sep 2009 00:05
door daniel1975
Ik zou de banden er splinternieuw af halen. Dan kun je ze nog wel netjes verkopen lijkt mij.

Geplaatst: 27 sep 2009 00:08
door bigm
ze gaan er morgen af Daniel:)

Geplaatst: 27 sep 2009 00:52
door barmic
[/quote]
en voor 1500 euro heb ik veel waar voor mijn geld inho
Heb je voor die prijs (€1649)ook nog eens korting gekregen?

Heb je het beter gedaan dan mij, niks extra korting gewoon de prijs €1199(explosion 50) maar goed mooi afgewerkt frame. Dit is mijn eerste MTB. Vrienden hebben allemaal een Bulls Copperhead 3 gekocht, prijstechnisch slimmer, maar deze is een stuk mooier. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Geplaatst: 27 sep 2009 01:16
door bigm
yep beetje onderhandelen kan geen kwaad he

Geplaatst: 27 sep 2009 01:26
door barmic
:) goed gedaan


Wie of wat heeft jou het vertouwen gegeven van die carbon stays.