Amstel Gold Race bedreigd?
Volgens mij mis ik iets.
De link tussen het artikel en de 'Amstel Gold Race bedreigd' zie ik in de verste verte niet.
De link tussen het artikel en de 'Amstel Gold Race bedreigd' zie ik in de verste verte niet.
-
- Forum-lid
Nou, wat je in de motorsport hebt gezien is dat de tabaksfabrikanten, die jarenlang grote sponsoren waren, niet meer in de motorsport mogen adverteren.
Roken en sport gaat niet samen was het idee er achter.
Dat deze stap ook ten aanzien van alcohol gezet gaat worden, is zeker niet ondenkbaar. Zeker niet als je ziet dat in andere landen het verbod op het maken van alcoholreclame al van toepassing is. Uitbreiding is dan niet uit te sluiten ( lang leve europese regelgeving).
Of het evenement dan ook verdwijnt, waag ik te betwijfelen, maar organisatoren zullen wellicht naar andere sponsoren dienen te zoeken.
Uiteindelijk is dat in de motorsport ook goed gelukt.
Roken en sport gaat niet samen was het idee er achter.
Dat deze stap ook ten aanzien van alcohol gezet gaat worden, is zeker niet ondenkbaar. Zeker niet als je ziet dat in andere landen het verbod op het maken van alcoholreclame al van toepassing is. Uitbreiding is dan niet uit te sluiten ( lang leve europese regelgeving).
Of het evenement dan ook verdwijnt, waag ik te betwijfelen, maar organisatoren zullen wellicht naar andere sponsoren dienen te zoeken.
Uiteindelijk is dat in de motorsport ook goed gelukt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
GEEEEN aandacht aan besteden. Moraalridders die van STAP!!!! Wat een gezever. STAP onder hun h.l moeten ze krijgen. De sponsoring zet heus niet iedereen aan tot het drinken van de "bocht" die Amstel heet. Dan stopt de Jupiler league ook maar. En de auto industrie moet ook het voetballen niet meer sponsoren. Of de banken niet mee een ocean race. Bah bah...wat een onnozele discussies voeren dit soort organisaties.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid
Heee Groene Spicht,
Jaloers dat het geen Alfa Dortmunder Race heet?
Jaloers dat het geen Alfa Dortmunder Race heet?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Groene Spicht schreef:GEEEEN aandacht aan besteden. Moraalridders die van STAP!!!! Wat een gezever. STAP onder hun h.l moeten ze krijgen. De sponsoring zet heus niet iedereen aan tot het drinken van de "bocht" die Amstel heet. Dan stopt de Jupiler league ook maar. En de auto industrie moet ook het voetballen niet meer sponsoren. Of de banken niet mee een ocean race. Bah bah...wat een onnozele discussies voeren dit soort organisaties.
Krijgen nog overheidssubsidie ook?
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Less is bore
Groene Spicht schreef: De sponsoring zet heus niet iedereen aan tot het drinken van de "bocht" die Amstel heet. Dan stopt de Jupiler league ook maar.
Bah bah...wat een onnozele discussies voeren dit soort organisaties.
Bedoel je nu dat sponsoring / reclame maken niet werkt? Uhm...
Mij lijkt discussie over alcoholgebruik onder jongeren niet onnozel.
Groet
1 Een discussie over alcoholgebruik of zelfs misbruik is niet per definitie onnozel. Alcoholmisbruik door jongeren is van alle tijden en als het al bewezen is dat jongeren steeds vroeger alcohol gaan gebruiken dan is dit een breed maatschappelijk probleem.
2 Ik geloof er geen donder van dat als je een wielerkoers naar een biertje vernoemd er ineens een 12 jarige denkt van "laat ik mij eens comateus drinken". Er zijn ook geen wielerwedstrijden naar soft-drugs vernoemd en het gebruik van dat spul wordt ook steeds op jongere leeftijd waargenomen. Ligt dus eerder aan ouders, opvoeding en bredere maatschappelijke invloeden.
3 Zo'n STAP en andere zwaar gesubsidieerde clubs als Stivoro, Greenpeace enzovoorts hadden er altijd al een handje van om, en laat ik een eufemisme gebruiken, feiten dermate te interpreteren en uit te leggen dat hun belangen er niet door werden geschaad. In goed Nederlandsch.... ze liegen dat ze barsten als het hun gesubsidieerde zaak helpt en niet welgevallige info en onderzoeken worden genegeerd, verzwegen of zelfs in diskrediet gebracht. En wat is nu makkelijker dan reclameuitingen de schuld te geven? Makkelijker dan de echte sociaal-maatschappelijke problemen te benoemen...
4 Al die "gezondheidsclubs" bestaan uit zeloten. Ik drink en rook zelf niet maar gun het een ander wel. Als iemand zich een leververzakking wil zuipen... so be it. Die droogstoppels die alles maar willen verbieden hebben er of een financieel belang bij (dik salaris van non-profit org.) of heeft gewoon zelf een kutleven en gunt een ander zijn plezier niet en streven een hele nare grijze wereld na....
2 Ik geloof er geen donder van dat als je een wielerkoers naar een biertje vernoemd er ineens een 12 jarige denkt van "laat ik mij eens comateus drinken". Er zijn ook geen wielerwedstrijden naar soft-drugs vernoemd en het gebruik van dat spul wordt ook steeds op jongere leeftijd waargenomen. Ligt dus eerder aan ouders, opvoeding en bredere maatschappelijke invloeden.
3 Zo'n STAP en andere zwaar gesubsidieerde clubs als Stivoro, Greenpeace enzovoorts hadden er altijd al een handje van om, en laat ik een eufemisme gebruiken, feiten dermate te interpreteren en uit te leggen dat hun belangen er niet door werden geschaad. In goed Nederlandsch.... ze liegen dat ze barsten als het hun gesubsidieerde zaak helpt en niet welgevallige info en onderzoeken worden genegeerd, verzwegen of zelfs in diskrediet gebracht. En wat is nu makkelijker dan reclameuitingen de schuld te geven? Makkelijker dan de echte sociaal-maatschappelijke problemen te benoemen...
4 Al die "gezondheidsclubs" bestaan uit zeloten. Ik drink en rook zelf niet maar gun het een ander wel. Als iemand zich een leververzakking wil zuipen... so be it. Die droogstoppels die alles maar willen verbieden hebben er of een financieel belang bij (dik salaris van non-profit org.) of heeft gewoon zelf een kutleven en gunt een ander zijn plezier niet en streven een hele nare grijze wereld na....
Ik fiets dus ik besta.
-
- Forum-lid
Ik zie het niet gebeuren dat het ooit zo ver komt dat Amstel geen naamsponsor mag zijn. Maar mocht het zo zijn dan zou ik er niet rouwig om zijn. Kan deze mooie klassieker eindelijk een waardige naam krijgen. Iets uit de categorie Hel van het Mergelland zoals de amateurkoers is toch vele malen mooier?