Pagina 1 van 1
Fietsen in triathlon wedstrijden.
Geplaatst: 25 sep 2009 21:37
door sensa1
Met welke hartslag kan ik de volgende afstanden het beste fietsen voor de snelst mogelijke tijd. Hartslag: Rust: 50 Max: 195.
10KM
20KM
40KM
80KM
90KM
120KM
180KM
Wil voornamelijk trainen voor deze afstanden. Eerst de korte afstanden daarna pas de lange afstanden.
Geplaatst: 26 sep 2009 00:00
door fredmtb-sport
Een maximaal test laten doen is de beste oplossing.
Bijvoorbeeld bij een SMA (of anderen) en dan kan je ook een plan op (laten) stellen.
Geplaatst: 26 sep 2009 16:01
door cesar_
Hartslag 195!
Geplaatst: 26 sep 2009 17:43
door rezne
[quote="Sensa1"]Met welke hartslag kan ik de volgende afstanden het beste fietsen voor de snelst mogelijke tijd. Hartslag: Rust: 50 Max: 195.
10KM
20KM
40KM
80KM
90KM
120KM
180KM
Wil voornamelijk trainen voor deze afstanden. Eerst de korte afstanden daarna pas de lange afstanden.[/quote]
Hoi,
Je kan je het best een beetje gaan verdiepen in trainingsleer. Dan zul je zien dat wij deze vraag onmogelijk voor je kunnen beantwoorden. Bovenaan deze subcategorie (training voeding en blessures) staat een sticky, waarin allerlei links staan naar interessante topics.
Lees het en je weet al een heleboel
. Verder zijn een een heleboel interessante websites te vinden over trainingsleer. Google is je vriend.
Een inspanningstest is altijd erg handig en nuttig, maar je voelt het vanzelf als je in de buurt van je omslaggebied zit
Geplaatst: 26 sep 2009 18:08
door Zorro
[quote="Cesar_"]Hartslag 195![/quote]
Op die 10km zeker ja
@Sensa1. Verder is het, zoals Rezne zegt, een onmogelijke vraag om te beantwoorden. Te veel variabelen etc.
Wat zijn je huidige hartslagen op genoemde afstanden?
Mvg, Zorro
Geplaatst: 26 sep 2009 23:11
door sensa1
Ik train volgens de methode van de site zitvlees.nl. Ik train in de verschillende hartslag zones.
Geplaatst: 26 sep 2009 23:57
door rene1
Als het langer gaat duren dan 1 uur; onder je omslagpunt blijven.
Verder zoals al gezegd; lezen, maar vooral ook je lichaam leren kennen, paar keer kapot gaan op wat lange ritten en je weet dat je dan dus eigenlijk lager moet zitten.