Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Campagnolo Athena op Izoard

noudvanalem
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2009 00:35

noudvanalem 17 sep 2009 23:59

Hi,

Ik sta op het punt een nieuwe (wit/rode) izoard aan te schaffen (fulcrum3, grammo wing stuur etc) maar sta nog in dubio over de groep welke ik zou laten monteren. Ik heb de keuze tussen de Athena of de nieuwe Shimano 6700 groep. Het mooie van de Athena is wel dat het 11 speed is en er een crankstel in carbon verkrijgbaar is.

Eigenlijk vind ik dat er op een italiaans raspaardje een campo groep moet maar vraag me toch af of er leden zijn met ervaring met beide groepen.

Heb de test in fiets gelezen en daar kwamen ze eigenlijk beide positief uit de bus.

Natuurlijk denk ik ook aan de Chorus maar dat is eigenlijk iets boven budget.

Dank voor julie input!

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 18 sep 2009 00:28

Athena, je zegt het eigenlijk zelf al. Ik heb geen ervaring met de Ultegra maar ben over mijn Athena dik tevreden.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 18 sep 2009 09:58

Zoals je zelf al aangeeft, op een Italiaans raspaardje hoort eigenlijk Campa (dit heeft uiteraard puur met emotie te maken)
Maar de nieuwe Athena groep is ook een goede keuze want behalve dat deze erg mooi is is hij ook erg goed, verschillende delen van deze groep zijn ook gewoon van Chorus.
Het voordeel van 11speed zie ik overigens nog steeds niet...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 sep 2009 11:02

adroit schreef:....Het voordeel van 11speed zie ik overigens nog steeds niet...

Ik vond 10 speed al veel. Voor mijn part had het bij 9 speed mogen blijven. Alhoewel ik een Campa fan ben , zou ik toch kiezen voor Shimano. Ik vertrouw 11 speed gewoon niet. Het zal wel werken en duurzaam zijn enzo. Maar de afstelling moet nu wel heeeeeeel nauwkeurig staan. Een keer een tak tussen je derailleur en je staat thuis weer een uur te prutsen om alles goed afgesteld te krijgen. Dan liever Shimano.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie