WK Mendrisio
Is het nog wat te vroeg om al over het WK te beginnen? Bwah nee, lijkt me...
Pronostiekjes, weetjes of interessante bedenkingen, iemand?
Ik kijk alvast uit naar Cunego die met zijn Vuelta-vorm van zilver naar goud moet kunnen rijden. En moet een beetje meewarig hoofdschudden om de boze Devolder, die een niet-selectie als een zware vernedering opvat (had hij maar een beter seizoen moeten fietsen, toch?)...
Benieuwd of de Belgen deze keer wèl als een ploeg zullen rijden, voor Gilbert.
Pronostiekjes, weetjes of interessante bedenkingen, iemand?
Ik kijk alvast uit naar Cunego die met zijn Vuelta-vorm van zilver naar goud moet kunnen rijden. En moet een beetje meewarig hoofdschudden om de boze Devolder, die een niet-selectie als een zware vernedering opvat (had hij maar een beter seizoen moeten fietsen, toch?)...
Benieuwd of de Belgen deze keer wèl als een ploeg zullen rijden, voor Gilbert.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
We moeten de winnaar denk ik zoeken in halve sprinter. Iemand die niet de macht heeft van een Cavendish of een Ferrar maar wel rap kan aankomen. Ik gok erop dat we met een groep van een man of 40 gaan sprinten voor de ovewinning.
Pronostiek
Cunego
Ballan
Freire
Valverde
Sanchez
Cancelara
Pronostiek
Cunego
Ballan
Freire
Valverde
Sanchez
Cancelara
Live fast; die young. mijn blog
jeroennl schreef:Wat denken jullie van Lars Boom? Die komt met grote vorm uit de vuelta en weet wat het is om wedstrijden te winnen.
Dat zal eraan liggen of hij het zelf als doel gesteld heeft
Als hij het als extra'tje ziet, dan zal hij niet winnen, maar in dienst gaan rijden van..
-
- Forum-lid
Cancelera (hoop ik)?
hoogtemeters zeggen niet alles: zondags met de club bij een vlakkere rit van 80 kms bedraagt het aantal hoogtemeters een 500-tal, bij een rit met een 4-tal vlaamse ardennenheuvels erbij is dit zowat 700 hm.
't is vooral de zwaarte van de hellingen die telt ( dus steilte, wegdek, lengte maar ook breedte van en aanloop naar de helling, eventueel ook bijkomend nog het bochtenwerk). de laatste jaren waren het brede wegen bergop, als je daar beneden met een peleton komt aangestormd ben je zelfs als niet-klimmer al bijna boven voor je het weet.
't is vooral de zwaarte van de hellingen die telt ( dus steilte, wegdek, lengte maar ook breedte van en aanloop naar de helling, eventueel ook bijkomend nog het bochtenwerk). de laatste jaren waren het brede wegen bergop, als je daar beneden met een peleton komt aangestormd ben je zelfs als niet-klimmer al bijna boven voor je het weet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Mendrisio ligt zo'n beetje tegen Chiasso aan. Als je kijkt wie daar zoals gewonnen heeft. Oa Rebellin en Kirchen. Toch wel het type wat in de ardenneklassiekers ook goed uit zal komen. Gesink kan ver komen maar mist de punch. Boom zal hier best een kans maken maar als outsider. Ben benieuwd naar zijn explosieve vermogen.
De te kloppen mannen zijn toch Valverde en Cunego. Ik denk dat het voor Boonen veel te zwaar gaat worden. Dat hoorde ik Jose Cauwels vandaag ook zeggen "9/10 dat het te zwaar is voor Boonen". Hetzelfde geldt voor Cancellara en Freire.
1 van deze 4 gaat winnen; Valverde, Cunego, Sanchez, Boom.
De te kloppen mannen zijn toch Valverde en Cunego. Ik denk dat het voor Boonen veel te zwaar gaat worden. Dat hoorde ik Jose Cauwels vandaag ook zeggen "9/10 dat het te zwaar is voor Boonen". Hetzelfde geldt voor Cancellara en Freire.
1 van deze 4 gaat winnen; Valverde, Cunego, Sanchez, Boom.
Als iemand ineens explosief en venijnig kan zijn is het boom wel. Die kan als een van de snelste optrekken na een bocht bijv. Ik denk inderdaad dat je de winnaar moet gaan zoeken bij degene die ook goed presteren in de Waalse klassiekers.
Buiten de reeds genoemde namen denk ik dat Boasson Hagen ook gerust bij de toppers gezet kan worden. Als je kijkt naar wat hij reeds gewonnen heeft dit jaar. En de combinatie van eind/massasprint met zijn tijdrijderscapaciteiten en inhoud maakt hem wel een gevaarlijke outsider. Enig nadeel, hij heeft geen sterke ploeg en zal dus moeten gokken...
Ik denk dat Freire niet bij voorbaat kansloos is. Oscar is geen doorsneesprinter, maar kan een stuk beter bergop dan bv. Boonen en Cancellara. Als hij eraan kan blijven hangen, weet ik wel op wie ik mijn geld zet...
(ik ben wel een beetje fan van Oscarito...
(ik ben wel een beetje fan van Oscarito...