Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

SMP zadels

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 10 sep 2009 21:07

Wie heeft er ervaring met SMP zadel Glider ?
altijd goed, is niet beter

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 10 sep 2009 22:41

Ja ik heb er een aantal getest waaronder de Glider, Stratos en de Pro.
Voor mij (en mijn vrouw) was het niet het zadel wat ik zocht. Ze geven veel druk aan de zijkant van het zadel vanwege de grote uitsparing. Maar ik zou zeggen zoek een goede dealer en test er een uit.

Er zijn mensen die er lyrisch over zijn. Helaas behoor ik niet tot die groep maar wellicht jij wel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 10 sep 2009 23:52

ik rijd zelf met de composite .
volgens mij hebben alle smp zadels dezelfde schaal maar is het dek anders .
die is dikker of dunner , voor mij geen andere zadel meer , het was wel even wennen .

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 11 sep 2009 00:07

poets schreef:ik rijd zelf met de composite .
volgens mij hebben alle smp zadels dezelfde schaal maar is het dek anders .
die is dikker of dunner , voor mij geen andere zadel meer , het was wel even wennen .


Klopt, doordat de druk meer op de zitbeenderen komt kan het de eerste ritten een ambetant gevoel geven, daarna zit het meestal goed of blijft het onwennig.
Dus idd best even ergens testen want echt goedkoop zijn ze niet hé !

dicke
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:17

dicke 11 sep 2009 01:14

Wat betreft de SMP zadels is de juiste maatvoering en afstelling i.c.m. de zithouding van belang.
Althans dat is mijn ervaring met die zadels.
Ik gebruik ong. anderhalf jaar een Evolution op de race en een Stratos op de ATB.

Een zadel is en blijft immer een individuele zaak. Je kan het wel vergelijken met schoenen, het past of het past niet.
Een goede broek is trouwens ook niet verkeerd.

Gewoon proberen die zadels. Voorzover ik mij herinner is de Glider een iets breder model.
DickE

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 16 sep 2009 14:48

Ik heb een SMP Glider op mijn racer zitten. Neemt van de verschillende zadels die ik heb geprobeerd duidelijk de meeste druk weg van de edele delen. Verhoogde druk op zitbotje went snel. Waar ik alleen nog een beetje mee zit is dat de neus vrij breed is waardoor hij behoorlijk schuurt in de liezen (niet onoverkomelijk maar ook zeker niet ideaal). De verschillende"modellen" (Stratos, Glider, Evolution, etc) zijn in feite verschillende breedteuitvoeringen van hetzelfde model.

sundancer
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 sep 2009 00:19

sundancer 16 sep 2009 15:09

Heb de SMP vol carbon, zit als een rolls.
EPS, da laatste der hand gemaakte.

joah
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:35

joah 18 jul 2010 11:16

sundancer schreef:Heb de SMP vol carbon, zit als een rolls.

Die heb ik ook maar ik heb wel pijn.. Misschien even wennen..
Mijn eerste rit was 109 km met dit zadel. Nou, na 80 km had ik het niet meer... Maar hij stond ook een beetje teveel voor over..

John

joah
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:35

joah 18 jul 2010 11:19

sundancer schreef:Heb de SMP vol carbon, zit als een rolls.

Weet jij, hoe dat zadel precies moet staan??

John

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 20 jul 2010 03:40

Hoi,

Beetje zelfde concept als een Selle San Marco Aspide maar dan met aflopende bek.

Heb je een kleine waterpas dan zoek je het dieptste punt van het zadel en stel je dit waterpas.
De rest is zoeken tot je er goed bij voelt. Te aflopend betekent veel druk op de voorarmen, te veel oplopend is lastig voor de lendenen...

Vrij makkelijk af te stellen als je een tweepunts bevestiging hebt op je zadelpen, oeverloos zoeken bij een enkele boutsbevestiging.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie