Pagina 1 van 2

slechte ervaring met math salden

Geplaatst: 09 sep 2009 00:36
door samoil
Math Salden had mij verkeerde spullen gestuurd, heb het aangetekend terug gestuurd. Maar geld wordt niet terug gestort. (500 euro)

Bij navraag krijg ik steeds antwoorden in de trant van "we maken het in orde"

Daarna blijft het stil
Kwestie speelt al vanaf Mei 2009

zijn er meer met slechte ervaringen ?
het is een eind rijden, maar vrees dat ik er heen moet om mijn geld terug te krijgen.

iemand advies ?

Geplaatst: 09 sep 2009 00:38
door jona91
bij mij hadden ze 2 verschillende schoenmaten opgestuurd maar na 2de mail nieuwe gekregen en verzendkosten terugbetaald gekregen

ik denk dat je hier de tip gaat krijgen om eens op drukke zaterdag bij hun te gaan klagen;)

Geplaatst: 09 sep 2009 00:40
door rikkert
Daar komtie dan: ga klagen op een drukke zaterdag :-).

Zonder dollen: soms moet dat maar even om gelijk te krijgen.

Geplaatst: 09 sep 2009 00:43
door Livio Livius
Loopt al een topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=10754 Graag centraal houden.

Geplaatst: 09 sep 2009 00:50
door simic
Idd op een drukke zaterdag komen klagen, lekker hard praten. Komen ze uiteindelijk (maar zeker niet van harte) met een oplossing.

Geplaatst: 09 sep 2009 01:04
door Zorro
samoil schreef:Math Salden had mij verkeerde spullen gestuurd, heb het aangetekend terug gestuurd. Maar geld wordt niet terug gestort. (500 euro)

Bij navraag krijg ik steeds antwoorden in de trant van "we maken het in orde"

Daarna blijft het stil
Kwestie speelt al vanaf Mei 2009

zijn er meer met slechte ervaringen ?
het is een eind rijden, maar vrees dat ik er heen moet om mijn geld terug te krijgen.

iemand advies ?


Hoi,

Ik zou er, ondanks diverse adviezen om het WEL te doen, niet heengaan. Je geeft al aan dathet een eind rijden is. Wie gaat DAT dan weer betalen?
Het is niet jou fout dus laat Salden maar actie ondernemen. Ik zou een laatste email sturen met daarin alle acties (en Salden antwoorden) die je genomen hebt met als laatste opmerking dat je het aanhangig gaat maken bij de Consumentenbond.

Een koper heeft rechten en plichten maar een verkoper ook zeer zeker.

Confronteer Salden daarbij met hun '

Algemene Leverings Voorwaarden zoals te vinden op hun Web Site.

Quote:' Verkeerd geleverde of defecte produkten kunnen gratis geruild worden. U betaalt dan geen verzendkosten. Wel moet U de verzendkosten eerst voorschieten bij de post, om een te dure verzendmethode te vermijden. Wij betalen de door U gemaakte kosten dan aan U terug.'

1 belangrijke tip voor het geval dat je telefonisch contact met ze hebt. Vraag, bij het BEGIN van het gesprek altijd de naam van de persoon waarmee je spreekt.

Laat weten hoe dit verder afloopt a.u.b.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 09 sep 2009 10:46
door dk
Klopt natuurlijk niet maar er is voor in de toekomst een heel goede oplossing: niet de alleraller laagste prijs willen en een fietsenzaak zoeken die niet de alleraller hoogste prijs vraagt en waar je je prettig bij voelt!

Geplaatst: 09 sep 2009 11:08
door em
Als je iets aangetekend terug hebt gestuurd heb je een ontvangstbewijs van de PTT ontvangen. Maak daar een kopie van en stuur dat samen met een brief plus de originele nota naar Salden. Stel een redelijke termijn (bijv. 14 dagen) dat het geld teruggestort dient te zijn op je rekening of dat je alsnog de juiste spullen geleverd krijgt. Verwijs in de brief naar de eerdere gesprekken die je hebt gevoerd met Salden (vermeld namen en data indien bekend).

Pas als dat niets oplevert andere acties ondernemen.

Geplaatst: 09 sep 2009 11:13
door danoontje
Denk dat dit geen specifiek Salden probleem is maar dat dit verhaal zich bij meerdere aanbieders van wat dan ook kan afspelen.

Persoonlijk heb ik enkel goede ervaringen met Salden, zowel via internet als face2face. Je moet alleen wel weten hoe je daar zaken doet.

verder sluit ik met aan bij van Livio!

moet iedereen zijn slechte ervaring met een of andere fietsenzaak op het forum gooien?

Geplaatst: 09 sep 2009 11:16
door andromeda
Ik begrijp overigens niet dat je € 500,00 (!) al sinds Mei open laat staan!

Dan moet er toch ook een keerzijde aan het verhaal zitten lijkt mij?

Geplaatst: 09 sep 2009 11:33
door pfff
Ik heb eigenlijk tot nu toe juist het idee en de ervaring dat Salden de zaken schappelijk oplost en juist een behoorlijk rennershart voor de zaak hebben. Het lijkt me verder inderdaad handig om het al bestaande topic verder te gebruiken.

+1 Danoontje.

Geplaatst: 09 sep 2009 12:17
door dennis85
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze hier bij Salden zo moeilijk over doen. Ik zou het gewoon persoonlijk overleggen, om nog meer miscommunicatie te voorkomen!