Centaur, Athena of Chorus
-
- Forum-lid
Beste forumleden
Ik ben van plan een aluminium frame te kopen alleen de groep is nog niet zeker,
Ik heb weinig ervaring met Campagnolo, maar ik hoor van veel mensen dat het duurzamer is en het een beter prijs kwaliteit verhouding heeft. Dus ik wil toch voor Campa gaan.
Als ik de Centaur groep of eventueel de Athena groep zo nemen kan ik meer investeren in carbonwielen met een trainingssetje erbij maar dat kan dus niet als ik Chorus zou nemen de vraag is dus is Chorus zoveel beter dan Centaur/Athena dat het dat waard is. En heb je veel aan de 11S
Heeft er verder nog iemand ervaring met Athena en Kuiper ACC50 wielen?
Alvast bedankt
Ik ben van plan een aluminium frame te kopen alleen de groep is nog niet zeker,
Ik heb weinig ervaring met Campagnolo, maar ik hoor van veel mensen dat het duurzamer is en het een beter prijs kwaliteit verhouding heeft. Dus ik wil toch voor Campa gaan.
Als ik de Centaur groep of eventueel de Athena groep zo nemen kan ik meer investeren in carbonwielen met een trainingssetje erbij maar dat kan dus niet als ik Chorus zou nemen de vraag is dus is Chorus zoveel beter dan Centaur/Athena dat het dat waard is. En heb je veel aan de 11S
Alvast bedankt
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
-
- Forum-lid HC
MartijnBlaas schreef:Beste forumleden
Alvast bedankt
Zonder de discussie opnieuw te willen starten maar duurzamer: kul en betere prijs kwaliteit verhouding ook kul. Zowel Shimano, Campagnolo als SRAM gaan meer km's mee dan de meeste van ons ermee rijden. Shimano of Campa is vooral emotie. De een vind een chocolade ijsje lekker en dan ander een vanille ijsje.
Athena groep euro 729, Chorus 959 en Centaur 499 (allen compact en carbon). Het verschil tussen de Athena en Chorus is te verwaarlozen qua prijs. Dus daar moet geld bij voor je extra wielsetje.
11Speed: in principe hoef je niets meer te wisselen als je de bergen in gaat, bij compact wel. Maar ook dit hangt af van je conditie (zie discussie Triple of Compact).
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
ik heb op 2 fietsen met een centaur groep gereden en altijd tot tevredenheid, op mijn nieuwe fiets,specialized tarmac pro 2010 rijd ik met de chorus 11 speed en ik moet zeggen dat er een duidelijk kwaliteitsverschil is tov de centaur, het schakelgedrag is echt van betere kwaliteit, ik vind het de meerprijs zeker waard. over de athena groep kan ik helaas geen oordeel vellen maar vind ik,zeker optisch wat minder dan chorus.
Wat betreft de keuze voor Campa heeft Livio helemaal gelijk. Het gaat vooral om wat je prettig vindt schakelen en wat je vindt van de looks. Mocht je bij Campa blijven, dan zou ik gaan voor een Centaur carbon groep. Vind ik gewoon mooi passen bij een alu frame.
ik heb nog een centaur carbon groep te koop> 450 euro
LS,
Ook met verwijzing naar de discussie van triple/compact. Voor mij zou het een voordeel zijn dat Centaurcassette met een 13-29 wordt geleverd. De chorus/athena groep wordt maximaal met een 12-27 geleverd wat voor mij in de alpen te weinig is.
Dit argument is natuurijk persoonlijk want als je op de 27 bovenkomt dan kun je die chorus alsnog monteren.
Hij loopt beter hoor ik mijn omgeving.
mvg
Gijs
Ook met verwijzing naar de discussie van triple/compact. Voor mij zou het een voordeel zijn dat Centaurcassette met een 13-29 wordt geleverd. De chorus/athena groep wordt maximaal met een 12-27 geleverd wat voor mij in de alpen te weinig is.
Dit argument is natuurijk persoonlijk want als je op de 27 bovenkomt dan kun je die chorus alsnog monteren.
mvg
Gijs
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid
Het probleem van de max. 27 achter met de cassette voor de 11 speed Athena groep kan je oplossen door een 11 speed Marchisio cassette te nemen. deze kan van 11 tot 30 achter samengesteld worden.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Net als fizik zou ik gaan voor een campa centaur carbon groep met een alluminium frame.
Maar ik heb de groep dan ook thuis liggen en ben aan het zoeken naar een frame..
Overigens is 11 speed in wedstrijden nog onhandig, als je lekrijd en je krijgt een ander wiel is dat waarschijnlijk 10 speed omdat iedereen dat heeft, en dan werkt het niet!
Maar ik heb de groep dan ook thuis liggen en ben aan het zoeken naar een frame..
Overigens is 11 speed in wedstrijden nog onhandig, als je lekrijd en je krijgt een ander wiel is dat waarschijnlijk 10 speed omdat iedereen dat heeft, en dan werkt het niet!
mijn Flickr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat probleem met lek rijden zal wel loslopen, het merendeel van de cassette zal waarschijnlijk nog wel gewoon goed te schakelen zijn. Enkel bij de junioren en nieuwelingen heb je last van neutrale reserve wielen. Bij de elite/beloften krijg je nagenoeg altijd een wiel van je eigen mechanieker.
Ja dat is waar, maar ik heb wel een paar mensen zien wisselen van wiel (neutraal wiel inderdaat) en dat was dikke prut...
overigens hebben wij bij de junioren ook gewoon een eigen machanieker maar soms is een ander sneller..
overigens hebben wij bij de junioren ook gewoon een eigen machanieker maar soms is een ander sneller..
mijn Flickr
Gijs01 schreef:LS,
mvg
Gijs
Ge kunt toch wel een andere pion gebruiken op een Chorus groep. Ik heb een Chorus groep en ik heb daar een Centaur pion opgezet. Ik heb zelfs om te klimmen een Marchisio pion opstaan en dat marcheert allemaal perfect.
@ Martijn zonder twijfelen een Chorus groep nemen.
Sprintbom schreef:Gijs01 schreef:LS,
mvg
Gijs
Ge kunt toch wel een andere pion gebruiken op een Chorus groep. Ik heb een Chorus groep en ik heb daar een Centaur pion opgezet. Ik heb zelfs om te klimmen een Marchisio pion opstaan en dat marcheert allemaal perfect.
@ Martijn zonder twijfelen een Chorus groep nemen.
Interessante wending. Kan de derailleur van Chorus dus een 29 aan? Dan ga ik meteen mee in uw stelling dat Chorus de beste keuze is
Camerig is prachtig!