Misschien een stomme vraag maar ik heb sinds kort een carbon racefiets gekocht. Hiervoor had ik altijd een aluminium fiets.
Omdat carbon kwetsbaarder is dan alumnium vroeg ik aan mij fietsenmaker of het schoonmaken van de fiets nu ook veranderd en of dat ik bepaalde schoonmaakmiddelen die ik gebruikte op de alumnium fiets ook kon gebruiken op de carbon racefiets. Qua schoonmaakmiddelen gebruik ik altijd al middelen van cyclon qua ontvetter en insmeermiddel ect. En afwasmiddel van de Lidl/Aldi door m'n watersopje.
Maar de fietsenmaker zei me ook dat ik carbon montagepasta moest gaan gebruiken. Nu probeer ik mezelf een beetje te verdiepen in de montagepasta maar heb niet het idee dat dit met schoonmaken te maken heeft? Is het niet meer een pasta die je over de zadelpen heen smeert als je deze wil monteren?
En op welke andere onderdelen wordt montagepasta nog meer gebruikt?
Montagepasta carbon, wanneer te gebruiken?
iamx12 schreef: Is het niet meer een pasta die je over de zadelpen heen smeert als je deze wil monteren?
En op welke andere onderdelen wordt montagepasta nog meer gebruikt?
Heeft idd niets met schoonmaken te maken. Montagepasta bevat wat 'korrels' en dient voor carbon op carbon montage. Resultaat is dat je vaak niet zo hard aan hoeft te draaien. De korrels maken het gewoonweg wat ruwer en beter bestand tegen b.v. verzakken als het gaat omje zadelpen.
Ik pas het ook toe bij de verbinding stuurpen-stuur.
Als je even zoekt op dit Forum dan vindt je nog mucho meer informatie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock