Ik heb een jaar geleden een Cube LTD race aangeschaft (geen achtervering) en was daar deze zomer mee in de bergen.
Bij het snel afdalen van stenige paden heb ik echter meerdere malen een lekke achterband opgelopen (ook nadat ik de bandenspanning had verlaagd voor wat meer demping). Dit moet haast wel komen door de harde klappen tegen de band.
Met de voorband had ik geen probleem, komt dit omdat er achter geen demping zit en heb je hier dus met een fully geen last meer van?
Groeten,
Ruben
wanneer een fully?
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45
rubencornelisse schreef: Bij het snel afdalen van stenige paden heb ik echter meerdere malen een lekke achterband opgelopen (ook nadat ik de bandenspanning had verlaagd voor wat meer demping).
Had je je band niet te zacht? Te lage spanning vergroot de kans op snakebites.
En hoe daal je? Op een hardtail kan je natuurlijk niet zoals bij een dikke fully als een zoutzak op je fiets zittend lomp recht naar beneden rossen, je moet actief blijven: staan op de pedalen, lijnen kiezen, je gewicht versplaatsen, fiets over hobbels heen trekken etc.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
LOL,
dit probleem gaat een fully strikt genomen niet voor je oplossen....
Grote voordeel zit hem in gecontroleerder afdalen en klimmen maar zelfs dat is per fiets verschillend.
Je kunt trouwens op een fully ook niet eindeloos/passief blijven zitten!
dit probleem gaat een fully strikt genomen niet voor je oplossen....
Grote voordeel zit hem in gecontroleerder afdalen en klimmen maar zelfs dat is per fiets verschillend.
Je kunt trouwens op een fully ook niet eindeloos/passief blijven zitten!
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45
Ik ben bij dit soort afdalingen (stenige ondergrond) ook niet op mijn zadel blijven zitten. Blijf dan op de pedalen staan en een beetje achter en iets boven het zadel om het gewicht wat naar achter te verplaatsen.
Maar omdat ik er aan de voorkant geen last van had denk ik dat het toch wat met het niet hebben van demping te maken heeft. Moet wel zeggen dat bij de meeste afdalingen ik ook geen problemen had. Was echt met name de afdalingen met vrij grote stenen.
Maar omdat ik er aan de voorkant geen last van had denk ik dat het toch wat met het niet hebben van demping te maken heeft. Moet wel zeggen dat bij de meeste afdalingen ik ook geen problemen had. Was echt met name de afdalingen met vrij grote stenen.
Kan ook veel liggen aan de lijnen die je rijdt. Dit gaat een fully echt niet voor je oplossen.
Fully is bij technische klimmen toch wel in het voordeel omdat je langer grip houdt. Verder in nl zou je gemakkelijk zonder kunnen. Al geeft het bij lange ritten toch wat meer rust in je lichaam.
Fully's van tegenwoordig zijn zo goed en niet zo heel veel zwaarder als een ht, dus als je het budget er voor hebt zou ik het zeker doen.
Fully is bij technische klimmen toch wel in het voordeel omdat je langer grip houdt. Verder in nl zou je gemakkelijk zonder kunnen. Al geeft het bij lange ritten toch wat meer rust in je lichaam.
Fully's van tegenwoordig zijn zo goed en niet zo heel veel zwaarder als een ht, dus als je het budget er voor hebt zou ik het zeker doen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 jan 2007 22:45
Ik heb met racing ralph gereden. Qua grip waren deze banden bij een aantal klimmen ook niet goed genoeg.
Hebben deze banden slappere wangen als bv een noby nick?
Hebben deze banden slappere wangen als bv een noby nick?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13995
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee een NN heeft geen dikkere wang. Hij is namelijk slecht 30gram zwaarder dan een RR en dat zal voornamelijk in de hogere en grotere noppen zitten.
Kijk een lekke band kan ook gewoon pech zijn. vorig jaar een lekke band, dit jaar al zes!!
wat is zacht en hard. een RR 2.25 met binneband kan je afhankelijk van je gewicht tussen de 1.8 en 2,2 bar rijden, met vloeistof wat lager. Ik rijd hem zelf op 1.9 en ben 80 kg gaat prima.
Ik heb het getest onder de 1.6 bar heeft geen zin meer. 1.6 - 1.8 vond ik te veel rollen in de bochten en bij 1.9 vond ik hem goed.
Als je een 2.1 hebt zou ik minimaal 0.2 harder aanhouden.
Kijk een lekke band kan ook gewoon pech zijn. vorig jaar een lekke band, dit jaar al zes!!
wat is zacht en hard. een RR 2.25 met binneband kan je afhankelijk van je gewicht tussen de 1.8 en 2,2 bar rijden, met vloeistof wat lager. Ik rijd hem zelf op 1.9 en ben 80 kg gaat prima.
Ik heb het getest onder de 1.6 bar heeft geen zin meer. 1.6 - 1.8 vond ik te veel rollen in de bochten en bij 1.9 vond ik hem goed.
Als je een 2.1 hebt zou ik minimaal 0.2 harder aanhouden.