verzekerd?
-
- Forum-lid
Ben onlangs gevallen in wedstrijd.
Hierbij fiets en kleding behoorlijk beschadigd.
Weet iemand of je dit uit de verzekering van de KNWU kan krijgen??
Hierbij fiets en kleding behoorlijk beschadigd.
Weet iemand of je dit uit de verzekering van de KNWU kan krijgen??
Grandmaster b
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
WA verzekering dan???
Grandmaster b
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- de zwarten
- Forum-lid HC
Het hangt er van af of jij gevallen bent door derden (dan kan je die aansprakelijk stellen voor jouw geleden schade/verwondingen), of je gevallen bent door je eigen domme schuld (dan moet je die domme schuld aansprakelijk stellen).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Waarschijnlijk wordt het bijzonder lastig om derden aansprakelijk te stellen; er moet dan al sprake zijn van onrechtmatige daad en dat wordt zeker in een sportsituatie (verhoogde drempel van aansprakelijkheid) lastig aan te tonen (zie ook het "beroemde" tennisbal arrest).
Valpartijen zijn, zo zal ws geoordeeld worden, inherent aan (wedstrijd) wielrennen. Dus als je niet al HEEL erg moedwillig in de hekken bent gereden geef ik je weinig kans (en zelfs dan wordt het tav de bewijslast moeilijk..).
Een andere situatie zou zijn als je bij een partijtje schaak een toren richting je oog geslingerd krijgt, met blindheid tot gevolg...
Valpartijen zijn, zo zal ws geoordeeld worden, inherent aan (wedstrijd) wielrennen. Dus als je niet al HEEL erg moedwillig in de hekken bent gereden geef ik je weinig kans (en zelfs dan wordt het tav de bewijslast moeilijk..).
Een andere situatie zou zijn als je bij een partijtje schaak een toren richting je oog geslingerd krijgt, met blindheid tot gevolg...
Frits
[quote="fritshoeve"]Een andere situatie zou zijn als je bij een partijtje schaak een toren richting je oog geslingerd krijgt, met blindheid tot gevolg...[/quote]
Depressies ten gevolge van een nederlaag daar en tegen zijn dan weer heel lastig te verhalen. ;(
Depressies ten gevolge van een nederlaag daar en tegen zijn dan weer heel lastig te verhalen. ;(
-
- Forum-lid
Yep, via Assurace kun je prima tegen schade verzekeren, is zelfs tegen getaxeerde waarde, dus geen gezeik met afschrijving e.d., daarnaast is (kapotte) kleding (bij valpartijen) ook netjes meeverzekerd.
Mijn Wilier Cento en Specialized Epic zijn daar ook verzekerd, eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik er 1 meter op gefietst had.
Vallen en een stervensduur carbon frame breken zou anders wel eens op een nachtmerrie kunnen uitdraaien....
Mijn Wilier Cento en Specialized Epic zijn daar ook verzekerd, eerste wat ik gedaan heb, nog voor ik er 1 meter op gefietst had.
Vallen en een stervensduur carbon frame breken zou anders wel eens op een nachtmerrie kunnen uitdraaien....
- geertjan5
- Forum-lid
dat lijkt mij ook... anders was mijn fiets allang verzekerd
elke maand bijv 100 euri opzij leggen wat anders de poliswaarde zou zijn en je hebt je eigen verzekering.
elke maand bijv 100 euri opzij leggen wat anders de poliswaarde zou zijn en je hebt je eigen verzekering.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
-
- Forum-lid
ah, overheen gelezen in de topic-start.
Zie nu pas dat er 2 topic lopen over verzekeren, heb per ongeluk in de verkeerde gereageerd
ik rijd zelf geen wedstrijden namelijk, puur recreatief en dus absoluut wel verzekerd voor kleding EN fiets.
Zie nu pas dat er 2 topic lopen over verzekeren, heb per ongeluk in de verkeerde gereageerd
ik rijd zelf geen wedstrijden namelijk, puur recreatief en dus absoluut wel verzekerd voor kleding EN fiets.
- geertjan5
- Forum-lid
mag ik vragen als echte nederlander wat dat per jaar kost? en als je keer een kleine val hebt gemaakt alleen beschadiging ga/kan je dat ook claimen? oog wil ook wat:P
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.