super stijve wielen
-
- Forum-lid
hallo bikers.
ik ben op zoek naar een paar super sterke en stijve wielen.
ik weeg 83 kilo en ze gaan onder de cervelo s2 .
ik lees veel over diverse wielen maar als ik ze gevonden denk te hebben, komt er weer een negatief bericht van iemand.
ik heb zelf hoge carbon wielen die op rechte stukken super lekker rijden maar in klimwerk met veel afdalingen en bochten lijken ze te zwaberen .
ik zoek gewoon mooie hufterproof sterke en zeer stijve wielen.
vind de easton ec 70 sl erg mooi maar hoor hier en daar ook weer verschillende berichten , dus ik weet het ff niet meer.
ik hoor graag jullie ervaring
alvast bedankt.
arjen.
ik lees veel over diverse wielen maar als ik ze gevonden denk te hebben, komt er weer een negatief bericht van iemand.
ik heb zelf hoge carbon wielen die op rechte stukken super lekker rijden maar in klimwerk met veel afdalingen en bochten lijken ze te zwaberen .
vind de easton ec 70 sl erg mooi maar hoor hier en daar ook weer verschillende berichten , dus ik weet het ff niet meer.
alvast bedankt.
arjen.
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
Lincity schreef:EA70 of EA90SL
Anders handgespaakt met hoop spaken. Andere wielsets hebben te weinig spaken om stijf te kunnen zijn.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Zoek eens op het forum. En zijn hele boekdelen geschreven over stijve,strakke, ge**le wielen alleen de prijs he
Cheers,
Peter
eurus
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
Bora Ultra of Ultra2 benaderen wat je zoekt.
Wil je nog stijver en lichter dan denk je aan iets als Lightweights maar daar zitten een paar nadelen aan vast.
In mijn ogen kom je met Boras overal goed weg.
Ciao,
freggelscout schreef:hallo bikers.
alvast bedankt.
arjen.
Bora Ultra of Ultra2 benaderen wat je zoekt.
Wil je nog stijver en lichter dan denk je aan iets als Lightweights maar daar zitten een paar nadelen aan vast.
In mijn ogen kom je met Boras overal goed weg.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Bandjes :
MArchisio Tension x100, of de zefir x100
Fulcrum racing 1
campa zonda of eurus
Wil je en hoog en licht, dan is een betaalbare optie misschien FFWD, tubeversie
Rijd zelf met de FFWD F6 clincher met DTnaven en dat loopt super. Echte klimwielen zijn het niet, maar die keer dat ik in de alpen alleen naar boven rijd, knal ik er wel iets fuctioneels lichts in ..
Naar beneden zijn ze namelijk super strak.
Heb je een budget ?
MArchisio Tension x100, of de zefir x100
Fulcrum racing 1
campa zonda of eurus
Wil je en hoog en licht, dan is een betaalbare optie misschien FFWD, tubeversie
Rijd zelf met de FFWD F6 clincher met DTnaven en dat loopt super. Echte klimwielen zijn het niet, maar die keer dat ik in de alpen alleen naar boven rijd, knal ik er wel iets fuctioneels lichts in ..
Naar beneden zijn ze namelijk super strak.
Heb je een budget ?
-
- Forum-lid
budget komt altijd wel goed ,maar wielen van bv 2000 euro een set ga ik niet doen.
maar als er wielen zijn die super strfak zijn voor1500 euro en hufter proof voor mijn 83 kilo
ist prima gewoon beetje sparen .
maar als er wielen zijn die super strfak zijn voor1500 euro en hufter proof voor mijn 83 kilo
ist prima gewoon beetje sparen .
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3
Afhankelijk van hoe zwaar je wilt dat de wielen zijn, zou ik
de fulcrum racing 1 nemen. Ze zijn niet super licht, maar worden
meestal als 1 vd stijfste sete beoordeeld. 1670 gram ongeveer.
Die FFWD wielen zitten op 1800 gram voor een setje. zijn ook te krijgen met een paar spaken extra.
De marchisio zefir op 1550 gr., heel makkelijk onderhoud..
de fulcrum racing 1 nemen. Ze zijn niet super licht, maar worden
meestal als 1 vd stijfste sete beoordeeld. 1670 gram ongeveer.
Die FFWD wielen zitten op 1800 gram voor een setje. zijn ook te krijgen met een paar spaken extra.
De marchisio zefir op 1550 gr., heel makkelijk onderhoud..
(Omdat ik zelf ook interesse heb in deze set)
Zijn de mavic cosmic carbone slr dan geen optie : ongeveer 1600 gram, clincher en nog redelijk betaalbaar?
Zijn de mavic cosmic carbone slr dan geen optie : ongeveer 1600 gram, clincher en nog redelijk betaalbaar?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je 1 ding over die wielen ( met name de oudere types) hoort zijn ze bombproof.
Alleen vraag ik me af of het gewicht wel klopt.
deze gewichten worden opgegeven voor de SL
787 gram (voor), 987 gram (achter, met Campa body)
De SLR is er 1 met carbon spaken zoals de techniek van de Ultimate, maar dan met de velg van de cosmic.
Ik denk niet dat die al voordelig te vinden is.
Alleen vraag ik me af of het gewicht wel klopt.
deze gewichten worden opgegeven voor de SL
787 gram (voor), 987 gram (achter, met Campa body)
De SLR is er 1 met carbon spaken zoals de techniek van de Ultimate, maar dan met de velg van de cosmic.
Ik denk niet dat die al voordelig te vinden is.