Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mijn allereerste koers (WV Avanti dinsdagavond)

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 19 aug 2009 14:01

Dinsdag 18-08 heb ik m'n allereerste 1e koers gefietst. Bij de dinsdagavond competitie bij WV Avanti in Alphen a/d Rijn.

Ik starte in de B-klasse, waar 15 wielrenners aan meededen. Na 3 rondjes rustig inrijden waren de spieren opgewarmd.

Direct vanaf de start ging het tempo goed omhoog, zo rond de 36-38km/u. Ik bleef een beetje achterin hangen, omdat het allemaal nieuw voor me is. Een paar rondes later ging het echte werk beginnen...het tempo ging naar de 40-42km/u. Dat kon ik aardig bijhouden, wat ik nooit had verwacht, en ging zo ook meedoen met het kopwerk, waarbij de teller soms naar de 48km/u ging!!

Het ging echt hard, maar niet te hard remmen voor de bochten, maar gewoon die fiets erin gooien en dan weer snoeihard accelereren. Na 5X 15min. koers moesten er nog 2 extra rondes gereden worden. Die 2 extra waren voor mij net teveel. Helaas kon ik het tempo niet meer bijhouden en moest me terug laten zakken. Nog wel even een kort sprintje getrokken en daar was de finish.

Resultaat voor mijn 1e koers:
12e plaats (van de 15 deelnemers).

Ik ben er zeer tevreden over!

Op naar de volgende koers...

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 aug 2009 14:48

Heeft Avanti nog steeds dat parcours langs het kanaal? Ik heb daar vorig jaar nog eens gekoerst met veel regen en wind in maart. niet zo oke. :(

Maar leuk dat je met koersen bent begonnen. Dit soort trainingskoersjes zijn net iets makkelijk te volgen dan de 'echte' wedstrijden.

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 19 aug 2009 15:43

Ja, ze hebben nog steeds het parcours langs het kanaal.

Er komt echter een heel nieuw sportpark in Alphen en daar komt ook de nieuwe lokatie van Avanti. Op de tekeningen ziet het erg mooi uit.

Kijk maar eens op deze link.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 aug 2009 16:08

Dat stond me idd bij: dat er plannen waren voor nieuwbouw.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 26 aug 2009 17:46

Leuk om jouw 1e koersverslag te lezen. Decennia terug heb ik daar regelmatig gekoerst. Relatief veilig parcours overigens.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

fcbike
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2008 18:50

fcbike 26 aug 2009 18:24

Inderdaad een leuke ervaring die dinsdagavondcompetities. Heb vorige week dinsdag en gisteren voor een eerste en tweede maal deelgenomen aan de dinsdagavondcompetitie bij Swift/Leiden, uiteraard ik ook bij de B-categorie.
FCBike

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 26 aug 2009 22:28

cyclelicious schreef:Resultaat voor mijn 1e koers:
12e plaats (van de 15 deelnemers).

Ik ben er zeer tevreden over!

Op naar de volgende koers...
Netjes, cyclelicious!

Ik bewaar goede herinneringen aan jullie parkoers: noem mezelf de vice-kampioen van Alphen a/d Rijn. ;)

Als je 'ns een keertje in een wat groter péloton wilt koersen, denk dan aan de dinsdagavondcompetitie van je zustervereniging in Leiden. (Dit jaar zijn er nog maar twee, trouwens.)

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 26 aug 2009 23:31

Bruco schreef:
cyclelicious schreef:Resultaat voor mijn 1e koers:
12e plaats (van de 15 deelnemers).

Ik ben er zeer tevreden over!

Op naar de volgende koers...
Netjes, cyclelicious!

Ik bewaar goede herinneringen aan jullie parkoers: noem mezelf de vice-kampioen van Alphen a/d Rijn. ;)

Als je 'ns een keertje in een wat groter péloton wilt koersen, denk dan aan de dinsdagavondcompetitie van je zustervereniging in Leiden. (Dit jaar zijn er nog maar twee, trouwens.)


Bedankt voor de uitnodiging Bruco :)
Ik kom in het seizoen van 2010 graag een keertje op bezoek bij jullie.

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 27 aug 2009 00:18

cyclelicious schreef:Ik kom in het seizoen van 2010 graag een keertje op bezoek bij jullie.
Leuk!

Dring jij er bij jullie wedstrijdcommissaris nog even op aan dat er in dat jaar wederom een kampioenschap van Alphen a/d Rijn wordt verreden? ;)

jwxbaarn
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2009 16:42

jwxbaarn 28 aug 2009 18:45

Leuk verslag van je eerste zomeravond competitie
Wanneer eeste verslag criterium?


Succes

John (oud coureur en weer op de fiets)
Arno van Boeijen

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 28 aug 2009 19:57

jwxbaarn schreef:Leuk verslag van je eerste zomeravond competitie
Wanneer eerste verslag criterium?


Succes

John (oud coureur en weer op de fiets)


Dank je John!

Volgend jaar ga ik ook een aantal criteriums op mijn agenda zetten, dus dan komt ook het verslag :)

Plaats reactie