gewicht
-
- Forum-lid
Er zijn al aardig wat draadjes over gewicht, maar ik ben er nog geen tegen gekomen over gewichten van afgemonteerde fiesen die te koop worden aangeboden. Ik ben specifiek op zoek naar de gewichten van de Time Vibraser, de Giant TCR 1 Advanced en de Specialized Tarmac. Iemand die me kan informeren? Overigens is ook informatie welkom over andere merken, afgemonteerd dus, met een gewicht tussen de 7.5 en 8.0 kg
Vrijdag mijn fiets gaan afhalen (was niet tevreden van vorig frame). Is nu dus een ridley noah geworden met mijn groep van vorige fiets (sram force met shifters en crank van sram red),de wielen zijn fulcrum R1,banden vredestein fortezza tricomp (rood),zadel selle italia flite gel flow (wit),stuur en stuurpen FSA carbonpro,pedalen look keo sprint (wit).Fietsmaker heeft hem ook gewogen en zat op 7.4kg. Persoonlijk speelde dat (gewicht) geen rol voor mij,k'wou gewoon een stijve combinatie verkrijgen en is goed gelukt moet ik zeggen
Ik heb vaak twijfels over de gewichten die fabrikanten aangeven mbt het gewicht vd fiets. Volgens mij meten ze altijd een 50 cm frame zonder bidonhouders, zonder pedalen en zonder lucht in de banden.
Als je een fiets daarna optuigt met pedalen, bidonhouders, bel, fietscomputer en zadeltasje be je al direct weer een halve kilo verder.
Als je een fiets daarna optuigt met pedalen, bidonhouders, bel, fietscomputer en zadeltasje be je al direct weer een halve kilo verder.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
klopt helemaal, meeste fabrikanten melden ook netjes dat dit het gewicht is zonder pedalen, 'accesoires' en voor een frame in maat X.
-
- Forum-lid
klaas-kippegaas schreef:klopt helemaal, meeste fabrikanten melden ook netjes dat dit het gewicht is zonder pedalen, 'accesoires' en voor een frame in maat X.
Dat het gewicht zonder pedalen en accessoires is lijkt me niet meer dan logisch aangezien hij ook zo geleverd word.
Probleem is dat er veel merken speciaal maatje 47 maken om deze te kunnen wegen en dan nog lekker naar beneden afronden. Als je dan een 58 besteld en er pedalen, bidonhouders en kilometerteller op monteert moet je soms wel even slikken. Dan kan een fiets van 7,5 kilo er plots 8,2 wegen.
Stevens SLC Team Ultegra SL
-
- Forum-lid HC
en ze wegen hem ook nog eens zonder lak!
-
- Forum-lid
heren (of dames): wat was de vraag ook weer?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wat ze dus aangeven is dat het het doelloos is om naar die gewichten te kijken. Enige manier om 2 fietsen te vergelijk qua gewicht is ze allebij zelf aan een weegschaal hangen.
En zo'n beetje 3 kwart van de fietsen weegt wel onder 8 kg (zolang je maar zonder pedalen, bidonhouders, lak en in een kinder maatje weegt), dus dat is niet bepaald een selectie criterium.
En zo'n beetje 3 kwart van de fietsen weegt wel onder 8 kg (zolang je maar zonder pedalen, bidonhouders, lak en in een kinder maatje weegt), dus dat is niet bepaald een selectie criterium.