Alles over vakanties op én met de fiets

Reichswald Posbanktocht morgen (15-08-09)

next
Forum-lid

next 14 aug 2009 19:19

Ik zag net op de kalander van de NTFU dat deze tocht morgen verreden zal worden...
Heeft iemand hier deze tocht wel eens eerder gereden ? Is de lange afstand goed te doen ?
Het lijkt mij een mooie tocht, en aangezien het morgen mooi weer word denk ik hem ook te gaan rijden.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 aug 2009 19:56

Ik heb 'm vorig jaar gereden. Best een leuk ritje. Er zitten wel wat heuvels maar die zijn allemaal prima te doen hoor.

Voor morgen staat hij ook op mijn lijstje maar ik ben er nog niet helemaal uit. Deze of de Ronde van de Stuwmeren in België of de Peter Winnen Classic of toch zelf maar een ritje doen. Nou ja, ik heb nog even om er over na te denken. :)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 14 aug 2009 21:00

Ik heb 'm ook vorig jaar gereden. Vond het een erg leuke tocht, mede doordat zo'n driekwart van de route over voor mij onbekend terrein ging. Was wel opvallend rustig, al vertrok ik zo laat mogelijk en reed ik in Ede nog even verkeerd; tot de eerste stop in Milsbeek alleen gereden, daar zat één andere deelnemer met wie ik de rest van de tocht heb gereden. De route heb ik achteraf nog ingetekend: http://www.bikely.com/maps/bike-path/Re ... osbanktoer

grev047
Forum-lid

grev047 14 aug 2009 21:35

Ik ga em morgen ook rijden. eltenerberg, postbank en een paar klimmetjes achter nijmegen. Dit alles in een andere volgorde natuurlijk. twijfel alleen tussen de 130 of de 180km. Aan het weer zal het niet liggen. sunblock mee. Ik start tussen 0800 en 0815. eerst lekker bakkie koffie.

next
Forum-lid

next 14 aug 2009 22:40

Ik hou wel van wat klimmetjes. Ik denk dat ik zo rond 8 uur / half 9 begin. Helaas geen animo bij fietsmaatjes, dus ik moet alleen.

pinag
Forum-lid

pinag 15 aug 2009 23:28

Hoe hebben de mensen die 'm vandaag gereden hebben de tocht ervaren? Ik vond hem wat saai - stuk over de Rijndijk was lang hetzelfde, stuk door Dld niet extreem mooi ofzo (wel gezellig pleintje tegengekomen vol met fietsers, haha), en dan weer een weinig spannend tussenstuk naar de Veluwe, wat natuurlijk wel altijd mooi is. Het stuk tussen de Posbank en Ede vind ik wel fraai, maar ik had blijkbaar wat verkeerds gegeten en dan die wind erbij - hmm, ik had het er wat moeilijk mee. Wat me ook opviel - maar ik ben misschien verwend omdat ik vaak dtc-tochten rijd, of AGR of LM etc - was dat er geen verzorging was. of heb ik wat gemist?
Ik hou van Triple.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 15 aug 2009 23:35

Ik heb 'm niet gereden vandaag. Uiteindelijk er voor gekozen om lekker uit te slapen en daarna uitgerust en wel de heuvels rondom Veenendaal en Arnhem op te zoeken.

Bij de Posbank kwam ik aardig wat deelnemers van deze rit tegen. Das was volgens mij zo rond 13.30uur. Zag er best druk uit. Terwijl ik vorig jaar die hele rit in m'n uppie heb gereden. Was het inderdaad behoorlijk druk of viel het mee?

robert1965
Forum-lid

robert1965 15 aug 2009 23:55

Drukte viel wel mee, Samen met maatje gereden om 8:40 gestart. Ongeveer 90% met zijn tweeen gereden omdat we weinig andere fietsers tegenkwamen. Dit jaar de 135km gereden. Na de pont even peletonnetje maar dat viel al snel uit elkaar na het eerste klimmetje bij Elten.

Lange stuk langs het water was inderdaad niet erg bijzonder. Eigenlijk is het gedeelte bij Montferland (Zeddam) en Posbank het leukst, daar zitten wat klimmetjes in en rijd je deels door het bos. Verder is er in NL denk ik niet zo heel veel meer moois van te maken.

bingohome
Forum-lid

bingohome 16 aug 2009 01:39

Ik vond het wel een mooie route (135). Ik heb zelfs bewust een of twee keer een groepje laten gaan omdat ik liever naar het landschap om me heen keek, dan naar het achterwiel van degene voor mij (of gingen ze toch te snel voor me?).

Het was iig heel anders dan het platte, Hollandse landschap rond Amsterdam waar ik normaal mijn kilometers maak. En met aanmerkelijk meer hoogtemeters.

Bovendien hou ik wel van lange stukken langs water :-) En de Veluwezoom lag er erg mooi bij.

Al met al vond ik het een geslaagde tocht.
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 16 aug 2009 11:56

Om 08.15 gestart, redelijk grote groepen over de dijk. Voor de 130km moesten we het pontje nemen, daardoor automatisch hergroepering. En masse naar de Eltenerberg. Na de controle bleef het inderdaad lekker druk op het parcours. Nog een keer extra aangelegd voor een bakkie in de zon. Posbank van de minder leuke kant helaas. Afdalen Zijperberg gevolgd door Emmapyramide. De laatste 15km de benen goed vol staan van het sleuren in groepen en op de macht die pukkeltjes op. Om 13.15 weer terug, prima dagje.

next
Forum-lid

next 16 aug 2009 16:45

Ik vond het een mooie tocht, het eerste stuk was erg rustig maar en ben ik bijna niemand tegen gekomen. Gelukkig kon ik voorbij het Reichswald bij een groepje aanpikken en daarmee verder fietsen. Dit scheelde vooral na de Elterberg heel wat wind. Ik vond de Posbank op 't einde wel leuk, heel veel mensen kunnen inhalen:D. Wat minder leuk was de bestrating bij Beek Ubbergen of hoe dat heet daar, dat was meer veldrijden. Al met al een leuke dag, met mooi weer en een mooi afwisselend landschap.

douwe7
Forum-lid

douwe7 17 aug 2009 12:41

Ik heb de 180 km-versie van de Reichswald Posbanktoer afgelopen zaterdag gereden met een groep van 10 fietsers van de GVB-fietsclub HeCo uit Amsterdam. Ik vond het een mooie afwisselende rit, de moeite van het vroege opstaan waard. Juist omdat de klimmetjes werden afgewisseld met langere stukken vlak was het niet moeilijk om als groep bij elkaar te blijven. Na elk klimmetje deden we het rustig aan zodat iedereen weer kon aansluiten.

We gingen om 8h00 van start. In het begin deden we rustig aan door de Betuwe, maar vanaf Nijmegen volgden de klimmetjes elkaar op, met oa de Zevenheuvelenweg en het Reichswald. De rit was redelijk tot goed uitgepijld. Na de passage over de Rijn kwamen we bij het Montferland, met mooie stukken door het bos. Na de Posbank en Emmapyramide ging het in rechte lijn naar Ede, waar we rond 14h45 aankwamen. Na een douche in de kleedkamer (of was het een sauna?) reden we in anderhalf uur weer naar huis.

Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)

Plaats reactie