Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

?? Freewheel ??

pj
Forum-lid

pj 13 aug 2009 01:03

Hoi,

Ik heb een redbull pro sl (2008 versie), met wielen van het merk easton race, verder zit er een groep shimano ultegra sl op.

Alleen heb ik een probleem met mijn wielen. Wanneer ik achteruit draai wanneer mijn wiel van de grond is dan gaat deze mee draaien. Is dit normaal, want ik voel ook wanneer ik mijn fiets van de grond heb een soort getik. Ook wanneer ik heel rustig voor uit trap dan voel ik dit. Mijn derailleurs lopen niet aan, want dit heb ik grondig nagekeken.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Helaas ben ik nu twee weken op vakantie, wees dus niet teleurgesteld wanneer ik niet meteen antwoord geef op eventuele vragen.

lior63
Forum-lid

lior63 17 aug 2009 20:00

Is heel normaal, hoort ook zo. Bij Shimano zijn het zachtere tikken dan bij Campa. Dat is het palletje in je freewheel.
Dat je achterwiel meedraait is heel normaal.
Je hebt pas echt een probleem als ook je voorwiel ook gaat meedraaien (grapje)

daakhaos
Forum-lid

daakhaos 21 aug 2009 00:13

Ik heb precies het omgekeerde probleem: mijn freewheel (Xero 01) werkt juist twee kanten op! :) M.a.w. wat je ook trapt, het palletje wil niet meer terug dus het wiel ratelt als een gek maar echt draaien doet ie niet meer... :(

Plaats reactie