Ik ben op zoek naar een geschikte fiets en dat gaat nog niet over rozen.
Vandaar mijn oproepje. Ik hoop dat de ervaren fietsers hier op dit forum mij wat hulp kunnen bieden bij het zoeken van in iedergeval het juiste model.
Om even in het kort uit te leggen wat mijn achtergrond is en wat ik wil :
Ik heb weinig "buiten fiets ervaring". Wel spin ik zo'n 3 a 4x per week. Tijdens het spinnen gaat mijn voorkeur uit naar klimmen. Ik fiets graag op veel kracht. Ook als ik buiten fiets op mijn dames fietsje, fiets ik altijd hard en hier liefst in versnelling 3 (mijn fietsje heeft er maar 3
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik heb ooit een mountainbike gehad, maar ik moet zeggen dat ik daar vaak onderrug pijn en nekpijn van kreeg. De zit houding "kont hoger dan kop" lijkt me voor mij daarom ook niet geschikt.
Ik wil het komende jaar de fiets zeker tijdens de droge dagen gaan gebruiken om mee naar school te fietsen ( zo'n 15 km heen, 15 km terug). Ik ben wat het weer betreft een watje en als het regent zal de fiets dan uit lekker thuis blijven staan.
ZOals ik al zei, ik zoek een sportieve fiets met een sportieve zithouding, maar niet zodanig dat ik er nekpijn van kan krijgen. Ik fiets altijd hard en wil graag een fiets waarbij ik het liefst in een zo'n zwaar mogelijke versnelling zo hard mogelijk kan gaan. Ik heb een fiets waarbij ik me in de 3e versnelling nog "snel" moet trappen om hard te gaan. Dit vind ik echt niet prettig.
Wat degelijkheid betreft zal ik het een beetje voor lief moeten nemen omdat ik nogal weinig budget heb. Als student zijnde houd ik helaas niet zo heel veel geld over. Dus een dure fiets zit er voor mij niet in.
Ik heb op sites van Matra bike, Trek, en Cube bike gekeken. Zeker matra bike heeft fietsen in een aantrekkelijke prijsklasse.
Ook met een 2e hands fiets heb ik overigens geen problemen.
Wat voor type fiets pas nu bij mij? Ik zie zoveel veschillende termen als "sport/tour/cross hybride/race/trekking.. aaarh!" Ik weet van gekkigheid niet meer waar ik moet kijken. Ik hoop dat iemand van jullie mij tips kan geven en mij misschien een leuke fiets kan advisteren. Ik kijk graag uit naar jullie reactie.
mvg