Korting 2009 modellen
Misschien een beetje gekke vraag, maar wanneer is het juiste moment om een 2009 model te kopen. Dit met korting uiteraard.
Zit er zelf namelijk aan te denken om iets te kopen, echter is het verstandig om dit bijvoorbeeld nog in augustus te doen, of toch nog even te wachten? Wat is jullie ervaring hier mee.
Zit er zelf namelijk aan te denken om iets te kopen, echter is het verstandig om dit bijvoorbeeld nog in augustus te doen, of toch nog even te wachten? Wat is jullie ervaring hier mee.
-
- Forum-lid
Equipe-b schreef:Misschien een beetje gekke vraag, maar wanneer is het juiste moment om een 2009 model te kopen. Dit met korting uiteraard.
Geen gekke vraag we blijven tenslotte hollanders:D en als je wil en kan wachten wacht dan tot de kerstshows :/:rolleye::D
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
bontempi56 schreef:Equipe-b schreef:Misschien een beetje gekke vraag, maar wanneer is het juiste moment om een 2009 model te kopen. Dit met korting uiteraard.
Geen gekke vraag we blijven tenslotte hollanders:D en als je wil en kan wachten wacht dan tot de kerstshows :/:rolleye::D
Risico is dan wel weer dat de gangbare maten op zijn...
Je moet het inderdaad net treffen. Het risico is dat je maat er niet meer is of dat ze een fiets met flinke korting weggeven die net niet naar je zin is, bijvoorbeeld door de kleurstelling. Je kunt die fiets dan natuurlijk ook niet kopen maar een aantal mensen zijn zo opgewonden van het woord korting dat ze dat dan maar voor lief nemen en later alsnog spijt krijgen (ikzelf dus ook . Een ouder model heeft in de toekomst ook weer een lagere inruilwaarde dus dan wordt de korting m.i. teniet gedaan. Dit geldt natuurlijk niet voor diegenen die de fiets "op" rijden.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Ik heb een frame uit 2005 gekocht maar dan opgebouwd met recente onderdelen. Dat scheelde ook aanzienlijk en ik heb nu ook nog eens een unieke fiets (nog geen één van gezien in elk geval).
Ik zal eens kijken wat de reactie is bij de dealer wanneer ik dit zeg. Misschien willen ze nu al wel van hun oude spullen af het is immers als bijna september.Forza schreef:Het merendeel van de merken komt in september met de nieuwe collectie, als de dealers de nieuwe modellen binnen hebben willen ze best wel van de oude spullen af.
Wanneer ik bij de dealer ben geweest, laat ik de reactie wel weten.
Zelf alles heel goed in de gaten houden werkt het beste... de meeste winkels moeten nog beginnen, maar sommige (bijv. Bike Studio Benny Brouwer in Zwolle) zijn al begonnen.Equipe-b schreef:Misschien een beetje gekke vraag, maar wanneer is het juiste moment om een 2009 model te kopen. Dit met korting uiteraard.
Heb inmiddels zelf een fiets gekocht via internet. De korting die de winkels geven, is niet zo eenvoudig te realiseren.
Ben inmiddels wel op zoek naar een nieuwe fiets voor een vriend van mij, ook nu wordt er weinig korting gegeven. Het lijkt er op dat de winkels hun voorraad goed hebben verkocht. Wie nog tips heeft voor een interessante fiets waar dan ook in Nederland rond de 1000 euro, ik hou me aanbevolen.
Ben inmiddels wel op zoek naar een nieuwe fiets voor een vriend van mij, ook nu wordt er weinig korting gegeven. Het lijkt er op dat de winkels hun voorraad goed hebben verkocht. Wie nog tips heeft voor een interessante fiets waar dan ook in Nederland rond de 1000 euro, ik hou me aanbevolen.
Ik heb vorige week een racefiets gekocht met een goede korting. Ik denk dat als je nu een fiets moet kopen als je korting wil want de meeste merken zijn niet meer te bestellen, 2009 modellen. Dan moet je geluk hebben dat ze 'm op voorraad hebben.