Tijdrit fiets te huur??
Hallo allemaal
Mijn naam is Kate en ik ben een fanatieke rijdster met een vrouwen B licentie. Ik heb me ingeschreven voor de NK tijdrijden die op Teksel plaatsvind (5 sept.). Voor deze wedstrijd zou ik graag gebruik willen maken van een echte tijdrit fiets en ik vroeg me af of iemand bereid zou zijn om zijn/haar tijdrit fiets even aan me te lenen? Naar mijn weten zou ik een maat 54 of 52 nodig hebben. Ik zou het heel erg op prijs stellen en een huurvergoeding lijk me gewoon op zijn plaats. Dus wie kan me helpen???
Mijn naam is Kate en ik ben een fanatieke rijdster met een vrouwen B licentie. Ik heb me ingeschreven voor de NK tijdrijden die op Teksel plaatsvind (5 sept.). Voor deze wedstrijd zou ik graag gebruik willen maken van een echte tijdrit fiets en ik vroeg me af of iemand bereid zou zijn om zijn/haar tijdrit fiets even aan me te lenen? Naar mijn weten zou ik een maat 54 of 52 nodig hebben. Ik zou het heel erg op prijs stellen en een huurvergoeding lijk me gewoon op zijn plaats. Dus wie kan me helpen???
Mijn inschatting is dat er niet veel mensen zullen zijn die hun tt-troetel zullen uitlenen. Ook niet als daar een financieële vergoeding tegenover staat. Los van het grijze gebiedt van wat te doen als er iets stuk gaat (tt-fietsjes zijn vaak opgebouwd met dure onderdelen), zijn er in dat weekend heel veel tijdritten.
Wellicht moet je eigen fiets voorzien van een opzetstuur, een snelpak/skinsuit en een drupplehelm aanschaffen, en gewoon hard trappen.En als het je bevalt heel hard gaan sparen voor je eigen tt-troetel.
offtopic: twee topics met het zelfde onderwerp is wat veel: mods kill?
[edit]tanx AM Classic fan[/edit]
Wellicht moet je eigen fiets voorzien van een opzetstuur, een snelpak/skinsuit en een drupplehelm aanschaffen, en gewoon hard trappen.En als het je bevalt heel hard gaan sparen voor je eigen tt-troetel.
offtopic: twee topics met het zelfde onderwerp is wat veel: mods kill?
[edit]tanx AM Classic fan[/edit]
Die blade is zeker een goede fiets (en ik kan het weten
), maar als CatWomen (ze is duur meerdeerde CatWoman
) idd 1m65 wordt het wat krap denk ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Hey Ties, dankje voor de site. Ik had het al gezien maar ik dacht toch maar in NL te proberen. Heb al een email verstuurd naar Frederic David (van de site) en wacht op reactie. Ik dacht aan de Blade maat 54. Maar ik weet niet of de goede is. Kleinere hebben ze niet dus moet maar zo als het anders niet kan.
Nou, ik ben vrij lang, 1m78 maar daar komt omdat ik benen tot in mijn nek heb! hihi. Mijn bovenlichaam is vrij kort en rij daarom op de gewone racefiets op een maat 54 slooping (na veel klachten en gedoe aangepast en met korte stuurpen en rechte zadelpen naar een maat 52 gebracht). Wat denken jullie?Kan ik een 54 hebben?
De Blade heeft een relatief lange bovenbuis, dus het kan 'kritiek' zijn. Maar ze geven aan van 1m65 tot 1m75, dus in dat opzicht zou ik er niet zo bang voor zijn.
Ik denk zelf echter dat je je geld kan investeren in een snelpak en druppelhelm dan in een tt-fiets voor dat weekend. In combinatie met een ligstuur win je meer dan met gewone helm, en kleding op dit fiets. Als je dat al hebt, of ook gaat doen, is het een prima optie.
Ik denk zelf echter dat je je geld kan investeren in een snelpak en druppelhelm dan in een tt-fiets voor dat weekend. In combinatie met een ligstuur win je meer dan met gewone helm, en kleding op dit fiets. Als je dat al hebt, of ook gaat doen, is het een prima optie.
Dat ga ik zoiezo doen, snelpak en druppelhelm. Alleen druppelhelm zal waarschijnlijk een probleem zijn omdat ik een klein kopje heb en moet een maat S hebben!
Bedankt voor de tip! Misschien ga ik dat doen, gewoon ligstuur en dan heb ik het in eigen hand (qua tijdindeling trainingen e.d.). Maar schelt het niet te veel?
Bedankt voor de tip! Misschien ga ik dat doen, gewoon ligstuur en dan heb ik het in eigen hand (qua tijdindeling trainingen e.d.). Maar schelt het niet te veel?
Als dat idd de blade van Casran is, is het volgens mij een maat 55 (54 bestaat sowieso niet bij Litespeed). Die heeft ook een bovenbuis van 55 cm. Ik ben bang dat dat echt veel te lang is. Dan kun je volgens mij beter een clip-on op je racefiets zetten en je zadelpen omdraaien (kom je verder naar voren en korter op je stuur). Ben je nog goekoper uit ook.