Teamkleding materiaal
-
- Forum-lid
Ik ben al een tijdje op zoek naar een setje teamkleding (voor de zomer) maar ik loop nog met enkele vragen. Zo vroeg ik me af welk materiaal aan te raden is, de stretch stof(Cervelo Aero bv) of het materiaal met die kleine gaatjes erin? Ik vroeg me ook af waarmee er in de Tour gereden werd. En waar rijden jullie bijvoorbeeld in?
-
- Forum-lid
Wat zoek je nu precies? Heb je een eigen team en wil je daar kleding voor laten maken? Of zoek je gewoon kleding om te dragen die van een bepaald team is?
Verder ten aanzien van de gebruikte materialen is het volgens mij allemaal een beetje lood om oud ijzer, het is allemaal polypropynogwat.. vooral voor wat betreft de shirtjes .. dr zijn verschillen in pasvorm en de een heeft een korte rist en de andere kan je helemaal open ritsen.. maar verder zla het volgens mij niet heel veel uitmaken.. In broeken heb je volgens mij wel wat meer verschillen.. Vooral met betrekking tot de zeem..
ik fiets in een effen shirtje van agu en een broek van assos... IK draag geen "team" kleding.. Ik weiger om veel te betalen om als reclamebord te dienen.. Als ze dat willen mogen ze mij betalen
Verder ten aanzien van de gebruikte materialen is het volgens mij allemaal een beetje lood om oud ijzer, het is allemaal polypropynogwat.. vooral voor wat betreft de shirtjes .. dr zijn verschillen in pasvorm en de een heeft een korte rist en de andere kan je helemaal open ritsen.. maar verder zla het volgens mij niet heel veel uitmaken.. In broeken heb je volgens mij wel wat meer verschillen.. Vooral met betrekking tot de zeem..
ik fiets in een effen shirtje van agu en een broek van assos... IK draag geen "team" kleding.. Ik weiger om veel te betalen om als reclamebord te dienen.. Als ze dat willen mogen ze mij betalen
-
- Forum-lid
Ik ben net begonnen met racefietsen (recreatief) en ben op zoek naar een leuk outfitje in de kleuren zwart/wit. Ik vind de Cervelo kleding erg mooi maar kan geen winkel in de buurt van Amsterdam vinden die deze kleding momenteel op voorraad hebben waar ik mijn maat kan passen (ik heb niet echt een wielerlichaam; lang, smalle taille en brede schouders). Toen viel mij op dat er 2 soorten Cervelo shirts zijn; training en aero en zag ik dat het verchil in het materiaal zat. Ik vroeg me af of dit bij andere teams ook zo was en welk materiaal aan te raden is of dat het niet echt uitmaakt.
Ik heb net een setje Cervelo (zwart/rood) ontvangen maar het shirt zit voor geen meter. Ik ben vrij slank, 1,85m en heb (vind ik) geen brede schouders (mijn stuur is 44 cm). Het lijkt een heel smal shirt met hele smalle schouders (en zit dus erg onprettig in mijn oksels). De broek (XL) zit als gegoten....dat dan weer wel. Het gaat dus retour winkel. Misschien zitten de aero's beter maar die vind ik weer achterlijk duur!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Tomtom ik heb nagenoeg hetzelfde. Ik ben 1.88 en heb online het Cervelo trainingsshirt besteld (XL), deze was gewoon te klein. Als ik hem strak naar beneden trok kwam hij tot de bovenkant van mijn heupen. Er werd mij verteld dat de XXL tov de XL niet eens zoveel langer was, ik vraag me dus af of deze wel zal voldoen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoe kan lengte van een shirt nu een probleem zijn bij fietskleding? Ik ben ook 1m88 en ik heb shirts in maten 1, 2, XS of S (afhankelijk van fabrikant), nog nooit een shirt gehad wat te kort was. Al zijn er wel broeken waar al vrij laag gaas van de bretels zit, dan wil een shirt wel eens wat kort kunnen zijn.
Het is niet de bedoeling dat je een wielershirt over je kont gaat trekken.
Het is niet de bedoeling dat je een wielershirt over je kont gaat trekken.
-
- Forum-lid
Hehe oke, voor mijn gevoel was het shirt gewoon te klein en te kort. Ik heb nog nooit een wielershirt aangehad en weet dus ook niet hoe het moet zitten. Maar ik kan niet geloven dat dit de bedoeling moet zijn. Ik vergeleek het met foto's van internet. Als ik zit en steek beide armen in de lucht kwam het shirt tot boven me navel. En bij Hushovd op deze foto komt het shirt beduidend lager uit http://www.speedplay.com/newsimages/20092443-107158.jpg .
-
- Forum-lid HC
Heb jij alvast zo geposeerd op je fiets??:D
-
- Forum-lid
Hehe ja maar dan op me bed, want me fiets heb ik nog niet. Ging mij alleen meer om de maat omdat ik een beetje dezelfde bouw heb.
Natuurlijk kan een shirt te kort zijn. Je zit namelijk voorover op je fiets en dan moet het verhoudingsgewijs nog langer! Bijzonder onprettig als een shirt zo kort is dat het een deel van je rug bloot laat (al dan niet afgedekt door de bretels/bovenzijde broek). Ik heb meerdere teamsetjes en het kan echt anders! M'n Lampre; Merk = Santini zit fijn en blijft goed. De zeem in de broeken is wat minder.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Ik ben ook naar deze kleding opzoek.
Ik twijfel alleen erg tussen wit en zwart. En wel om de volgende reden, wit geeft de neiging om door te schijnen natuurlijk
Iemand hier ervaring mee?
En weet iemand waar nog een setje te koop is? Geloof dat ze gratis zijn, in de buurt van amsterdam hebben ze het nergens meer :S
Ik twijfel alleen erg tussen wit en zwart. En wel om de volgende reden, wit geeft de neiging om door te schijnen natuurlijk
Iemand hier ervaring mee?
En weet iemand waar nog een setje te koop is? Geloof dat ze gratis zijn, in de buurt van amsterdam hebben ze het nergens meer :S