hallo,
deze forum newbie wil een nieuwe fiets kopen. Heb ongeveer 1700 euro te besteden. Fiets 150 km per week/ wat voorjaarsklassiekers zoals AGR en LBL en in de zomer wat in de alen.
Voorbeelden: Trek madone 4.7 uit 2008 / trek 1.9 2009 met andere wielen ipv de bontager Race ssr of bv iets van haibike of bianchi. Minimaal wel 105/ ultegra afgemonteerd.
Hoe zouden jullie dit bedrag besteden?
Gr Arjen
nieuwe fiets
- tornadotom
- Forum-lid
Moozes, Canyon, Poison. Voor weinig geld een mooie fiets samenstellen!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Welkom Arjen op dit forum. Als ik nu Merckx met campagnolo zeg, helpt het nog niet veel hè. We hebben allemaal onze voorkeur. Jij ook denk ik. Binnen jou beschikbare budget heb je zeer veel keus wbt merken, vormgeveing, afmontage etc. Ik zou zeggen loop de site's door van de fietsmerken/fabrikanten/winkels en maak daaruit bv een top 3-5. Kijk of deze te verkrijgen zijn in je omgeving. Ga kijken en/of proefrijden en bepaal van welke fiets je een wauweffect krijgt.
Succes en plezier met je keuze.
Succes en plezier met je keuze.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Wanneer wil je de fiets aanschaffen? Ik zou nu niet zondermeer een nieuwe fiets kopen, want óf je koopt over een paar maanden een wat overjarig model (met korting?) óf je koopt een model 2010.
Ben het helemaal met Flores eens, maar ik roep toch ook even wat: Cannnondale CAAD9 2010. Je kunt via Google wel wat informatie vinden over het 2010 model. Dit wordt gegarandeerd een hele leuke fiets, die vast binnen je budget valt. Ik ga er in ieder geval serieus naar kijken.
Tot slot: eind oktober-begin november is in Utrecht de Bikemotion beurs waar het meeste van 2010 staat. Je kunt het dan allemaal in het echt bekijken en een leuke selectie maken.
Dus als je nog even kunt wachten met de aanschaf zou ik dat doen.
Ben het helemaal met Flores eens, maar ik roep toch ook even wat: Cannnondale CAAD9 2010. Je kunt via Google wel wat informatie vinden over het 2010 model. Dit wordt gegarandeerd een hele leuke fiets, die vast binnen je budget valt. Ik ga er in ieder geval serieus naar kijken.
Tot slot: eind oktober-begin november is in Utrecht de Bikemotion beurs waar het meeste van 2010 staat. Je kunt het dan allemaal in het echt bekijken en een leuke selectie maken.
Dus als je nog even kunt wachten met de aanschaf zou ik dat doen.