handzeep
Vaak gebruikte ik eerst lampenolie om ook mn handen wat schoner te maken. Geen idee of het gezond is. Maar goed, helemaal goed schoon kreeg ik het niet. Altijd nog wat zooi onder de nagels, etc.
Sinds kort gebruik ik bij het vuile werk huishoudhandschoenen. Ideaal. Kosten zo'n 50 ct bij de albert heijn. Gaan wel snel stuk op bijvoorbeeld je tandwielen... Gemiddeld gaan ze bij 2 keer mee... Nou die 25ct per poetsbeurd heb ik er wel voor over.
Sinds kort gebruik ik bij het vuile werk huishoudhandschoenen. Ideaal. Kosten zo'n 50 ct bij de albert heijn. Gaan wel snel stuk op bijvoorbeeld je tandwielen... Gemiddeld gaan ze bij 2 keer mee... Nou die 25ct per poetsbeurd heb ik er wel voor over.
- tornadotom
- Forum-lid
Ik heb van die zeep doekjes in een emmer. Alcohol en een redelijke korrel er in, werkt prima. Die van mij zijn van Würth maar je hebt ze vast ook van andere merken. Ook handig voor als je gaat koersen, neem gewoon 't emmertje mee in de auto. Geen water en geen losse zeep!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ik gebruik ook eerst lampen olie. als het wat hardnekkiger is, wat scrub van de vrouw daarna een lekker handzeepje
Dat is idd wel handig voor onderweg. Ik heb ook al eens met vieze handen achter het stuur gezeten, omdat ik ze niet schoon kreeg.
Tornado Tom schreef:Ik heb van die zeep doekjes in een emmer. Alcohol en een redelijke korrel er in, werkt prima. Die van mij zijn van Würth maar je hebt ze vast ook van andere merken. Ook handig voor als je gaat koersen, neem gewoon 't emmertje mee in de auto. Geen water en geen losse zeep!
-
- Forum-lid
Van die werkplaatszeep met zand (ik denk toch dat het zand is) in werkt prima, gewoon waspoeder werkt ook goed.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
ik trek ook handschoenen aan, ik heb bij zo een medische benodigdheden winkel een doos Nytril handschoenen gekocht, ti is wat sterker dan het gewone latex.
T enige waar je een beetje last van hebt zijn zweethanden.. Maar liever zweet handen dan al die chemische rommel ..
T enige waar je een beetje last van hebt zijn zweethanden.. Maar liever zweet handen dan al die chemische rommel ..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Remmenreiniger of biologisch afbreekbare ontvetter (Pedro's meen ik) werkt ook perfect. Tijdje terug een goede broek vol met vetvlekken gemaakt en een beetje van die biologisch afbreekbare ontvetter erover, even afspoelen met water en schoon was de broek weer. Nadeel is wel dat je er droge handen van krijgt. Garagezeep werkt altijd goed, maar je krijgt er zelden alles mee weg: waar het zand niet komt en schuurt, gaat het vet er niet af.