Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wit stuurlint dat wit blijft (volgens Boogerd)

_pino_
Forum-lid

_pino_ 30 jul 2009 13:03

Het is alweer een tijdje geleden, maar tijdens de avondetappe tijdens wat gekeuvel over : De slechte banden voor in de regen van de Rabank ploeg, het voor iedere koers nieuwe sokken voor Michael, Merckx die iedere rit een nieuw stuurlint op zijn fiets had komt Boogerd met het volgende verhaal :

"Nee ik had niet voor iedere rit een nieuw stuurlint, maar ik kreeg aan het begin van het jaar altijd een rol tape van de mecaniciens van Once, dat was tape die normaal gesproken werd gebruikt bij het leggen van tapijt en dat blijft altijd wit, zit zelfs nu nog op mijn fiets waarop ik afscheid heb genomen die in de schuur staat en het is nog steeds wit".

Mij lijkt dat ook wel wat, en in de huidige tijd van ebay en internetshops moet dat lint toch ook wel ergens te vinden zijn, vraag is alleen Hoe heet het spul? wie heeft er een naam of een idee?

charite
Forum-lid

charite 30 jul 2009 16:53

Wim Evertse in Zeeland heeft een gelijksoortig spul, al is het niet precies hetzelfde als van Boogerd.
Het zit nu ook op mijn Prince en blijft inderdaad wit.

Groet,

Peter

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jul 2009 16:59

Peperduur lint van Lizard Skins schijnt wit te blijven. Maar ook gewoon lint van Fizik blijft netjes wit en dat houdt ook nog eens heel fijn vast.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timper
Forum-lid

timper 30 jul 2009 17:41

Amclassic-fan schreef:Peperduur lint van Lizard Skins schijnt wit te blijven. Maar ook gewoon lint van Fizik blijft netjes wit en dat houdt ook nog eens heel fijn vast.

Ja, dit is makkelijk te wassen en blijft heel lang wit.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

_pino_
Forum-lid

_pino_ 30 jul 2009 17:53

charite schreef:Wim Evertse in Zeeland heeft een gelijksoortig spul, al is het niet precies hetzelfde als van Boogerd.

Groet,

Peter

Hoe heet dat spul (merk) dan precies?

----------

Voor de volgende keer alvast eentje van Fizik proberen.

iceman
Forum-lid

iceman 15 aug 2009 12:12

BBB heeft stuurlint met"carbon" look,deze is zeer duurzaam en goed wit te houden...

pfff
Forum-lid

pfff 15 aug 2009 12:43

Ik heb dat BBB lint ook gehad en dat ging juist vergelen bij mij, ik ben nu weer wat anders aan het proberen, kijken hoe dat houd, lijkt qua structuur meer op kunstleer en is hopenlijk beter te wassen, is een goedkoop lintje van pelten.
@charite: Ik ben ook wel benieuwd wat dat voor merk is wat jij op je stuur hebt.

spook
Forum-lid

spook 15 aug 2009 14:00

Gewoon iedere vijf weken een nieuw stuurlintje leggen. Niet te duur lint kopen (hooguit een tientje) en na een paar keer ben je er erg bedreven in.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 15 aug 2009 21:43

spook schreef:Gewoon iedere vijf weken een nieuw stuurlintje leggen. Niet te duur lint kopen (hooguit een tientje) en na een paar keer ben je er erg bedreven in.

Ja dat is de oplossing. Of toch maar gewoon een fizik stuurlint dat mooi wit blijft en dan kan je met die 520 euro die je jaarlijks bespaart een mooi wielsetje kopen.
No pain no gain, no guts no glory!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 15 aug 2009 22:12

dieseltje schreef:
spook schreef:Gewoon iedere vijf weken een nieuw stuurlintje leggen. Niet te duur lint kopen (hooguit een tientje) en na een paar keer ben je er erg bedreven in.

Ja dat is de oplossing. Of toch maar gewoon een fizik stuurlint dat mooi wit blijft en dan kan je met die 520 euro die je jaarlijks bespaart een mooi wielsetje kopen.

?? Eens in de 5 weken (zeg in de maand) is volgens mijn berekening 12 x max. € 10= €120

Elke maand nieuw lint is wel wat overdreven, of niet? Als je perse wit wil gebruiken, neem dan idd het lint van fizik of het goedkope BBB carbonlook lint. Is prima af te wassen en zou toch langer dan een maand mee moeten gaan...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 15 aug 2009 23:18

Dat BBB lint heb ik ook gehad. Maar na een half jaar wel wat verkleurd. Het daarna eraf was echter een ramp. Niet meer opnieuw gekocht dus. Heb daarna een deda lintje gekocht. Blijft wel wit en ook nog makkelijk te verwijderen.

charite
Forum-lid

charite 16 aug 2009 23:56

*Pino* schreef:
charite schreef:Wim Evertse in Zeeland heeft een gelijksoortig spul, al is het niet precies hetzelfde als van Boogerd.

Groet,

Peter

Hoe heet dat spul (merk) dan precies?

----------

Voor de volgende keer alvast eentje van Fizik proberen.

Gewoon ff bellen.

Plaats reactie