![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
welke banden????
K'wou eens vragen/weten van de iets zwaardere rijders (+85kg) onder jullie wat goede banden zijn en in welke maat? Zelf heb ik nu bijna 900km gereden op schwalbe stelvio (23) en beginnen opzij (achter) precies beetje te scheuren,ook heb ik steeds zo'n kwispel-zwabbel gevoel maar dit kan mssn ook aan kader liggen ![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Ben zelf niet zo zwaar, maar ben erg tevreden met mn continental GP4000S. Banden altijd op zo'n 8.5 bar, nooit lek, geen scheuren, op de scheurtjes na als je een keer door glas rijdt o.i.d. Maar in het laatste geval geen een keer lek. Ze zijn bijna aan vervanging toe, en dan gaat er weer 4000S onder.
- tornadotom
- Forum-lid
Continental GP 4000S! Super... Maar het is voor elke band belangrijk dat je je spanning controleerd elke x voor je gaat fietsen.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
- plantagenet
- Forum-lid
Onder mijn fiets zaten Schwalbe Blizzard (de mijne met dubbel rode streep). Ikzelf weeg bijna 90 kg en ik heb niet zoveel problemen met deze banden. Vlgs mij haal ik 3-4 Mm (megameter) met deze bandjes...ook niet zo duur (18€ als ik het goed heb). Heb wel gehoord dat het geen top bandjes zijn, maar ik rijd in principe alleen maar woon-werk met deze fiets
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik rij nu op Schwalbe Stelvio Evolution Front & Rear. Ik zou bij vervanging nu Continentals nemen vanwege alle posititieve reacties op dit forum (en anderen) over de grip, lekbestendigheid en duurzaamheid van die banden.
Voor wat betreft de maat: ik ben "ietjes" zwaarder dan jij en rij voor op 23 mm en achter op 25 mm. Misschien iets voor jou deze combi?
Voor wat betreft de maat: ik ben "ietjes" zwaarder dan jij en rij voor op 23 mm en achter op 25 mm. Misschien iets voor jou deze combi?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
Ik rijd naar volle tevredenheid op Conti GP 4000 en houd voor de druk van de achterband altijd aan: 1,0 bar per 10 kg gewicht (complete fiets met gevulde bidon etc. en aangeklede renner) en voor de voorband 0,5 bar minder. Dus bij 85 kg en een complete fiets van 8 kg zou ik gaan voor 9,3 bar achter en 8,8 bar voor. In de praktijk werk dat goed. Dat betekent dus ook dat sommigen best op 6,5 bar kunnen rijden en anderen 10 bar nodig hebben.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
K'ben daarjuist bij (cindy) van eyck geweest en heb mij 1x continental grandprix 4 seasons in 25 gekocht.Ga hiermee nu zaterdag eens rijden (mssn morgen al maar zal waarschijnlijk fitness worden i.p.v. fietsen) en zien.K'vind het gewoon spijtig dat ik na 900km maar geen goed gevoel krijg op die fiets
. Zaterdagavond ga ik mssn eens met helium en noah kunnen rijden en eens vergelijken met mijn frame. In't slechtste geval fiets demonteren en frame verkopen of terugdragen naar die kl*te dealer.
Ps: band kan max 8.5bar aan volgens tabel continental
Ps: band kan max 8.5bar aan volgens tabel continental
Gotcha schreef:..... ook heb ik steeds zo'n kwispel-zwabbel gevoel maar dit kan mssn ook aan kader liggen.....
Kan het zijn dat er een slagje zit in je wiel?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."