Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB in de media

stickman
Forum-lid

stickman 27 jul 2009 16:17

Zijn er nog mensen die ideën hebben, hoe Mountainbike vaker
in de media kan komen???

Hoe vaker mountainbike in de media komt hoe groter de sport kan worden!!!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2009 16:32

Sja, hoewel het spectaculair is om te doen is mtb'en op tv toch minder interessant dan wegwielrennen, omdat er minder tactiek bij komt kijken heb ik het idee.

Ik beleef het mountainbiken vooral als buitensport, niet zozeer iets in georganiseerd verband.

Van mij hoeft het mtb'en niet per se 'groter' te worden. Groter is niet altijd beter ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tiest
Forum-lid HC

tiest 27 jul 2009 16:39

Scepticus schreef: Groter is niet altijd beter ;)

Dit topic gaat duidelijk niet over wielomtrek:D

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2009 16:45

Hehehe, wielomtrek mag altijd groter :p

Maar ik ga liever in mn eentje of met hooguit 5 anderen lekker crossen in Amerongen dan dat ik 200 km reis en €25 betaal om met een chip aan mn fiets tussen duizenden anderen mee te doen aan een evenement dat de naam van een bekende mtb'er draagt.

Als het mtb'en beter georganiseerd zou zijn zouden we misschien wel sterker staan met lobby'en, hoewel teveel massaliteit ook weer tegen je kan werken. Nederland blijft een klein landje.

Volgende week ga k naar Noorwegen, daar is het hele mtb'ers-vs-wandelaars verhaal helemaal geen issue, gewoon omdat er daar ruimte zat is :D

concorde
Forum-lid

concorde 27 jul 2009 16:45

Als ik op een familiefeestje zeg dat ik aan mtben doe krijg ik ALTIJD de opmerking. O ben jij er zo een. Die op zondagochtend ons van de wandelpaden afrijdt. Dat is een andere discussie maar het imago van de mtber is niet best. Wellicht straalt dit 0ok af op de professionele sporters. Alhoewel de wielrenner ook geen best imago heeft tegenwoordig.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2009 16:49

Concorde schreef:Dat is een andere discussie maar het imago van de mtber is niet best.

Precies. En ik vrees dat als de sport groter wordt, de acceptatie nog niet direct beter wordt.

Eigenlijk best wel gemeen, paardrijden veroorzaakt veel meer schade dan mtb'en, maar toch mag je zowat overal paardrijden, puur omdat landeigenaren rijke stinkerds zijn die zelf ook paardrijden :p

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 27 jul 2009 16:52

Scepticus schreef: Maar ik ga liever in mn eentje of met hooguit 5 anderen lekker crossen in Amerongen dan dat ik 200 km reis en €25 betaal om met een chip aan mn fiets tussen duizenden anderen mee te doen aan een evenement dat de naam van een bekende mtb'er draagt.

Dat is iets te generaliserend.
In veel gevallen krijg je voor die € 25 toch wat anders voor je wielen geschoven dan de gemiddelde vaste route in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de Houffa marathon, RDHF, Waimes, ...
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2009 16:54

Il Grasso schreef: Dat is iets te generaliserend.
In veel gevallen krijg je voor die € 25 toch wat anders voor je wielen geschoven dan de gemiddelde vaste route in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de Houffa marathon, RDHF, Waimes, ...

Oké, maar ik bedoel eerder dat ik liever zelf een mooie route opzoek dan dat ik meedoe aan een massaal evenement.

Juist het 'hup, lekker het bos in met die fiets'-aspect van mtb'en spreekt me aan. En dat gevoel bevorder je niet met heel veel georganiseer.

Plaats reactie