Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

welke fiets

mennodekkers
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:04

mennodekkers 27 jul 2009 14:12

hallo allemaal,

ik wil een fiets kopen en ben beginner.
ik heb al een beetje rondgekeken en heb voor de fiets tot ong €750 te besteden.
nu heb ik hier 4 fietsen die denk ïk"wel goed zijn maar wil van jullie horen war jullie voorkeur naar uitgaat of een andere idee hebben.
gazelle v3 afgem met 105 (749euro)
focus variado afgemonteerd tiagra (799 euro)
bulls harrier afgemonteerd 105 (799 euro)
puch bravo afg tiagar (750 euro)

hebben jullie nog andere ideeen gooi maar op
ps weet nog niet hoeveel ik ga fietsen (de bedoeling is 2x per week min ong 1.5 uur)

ik hoor het wel
groeten,
menno

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 27 jul 2009 15:35

Extra opties: een Cube Aerial of een goede tweedehands.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 27 jul 2009 16:03

trek 1.9 2009 beste prijs/kwaliteit verhouding wel iets duurder maar wel een mooie en prima fiets voor jarenlang fiets plezier.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

freggelscout
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 jul 2009 22:52

freggelscout 27 jul 2009 16:54

ik heb zelf 2 jaar geleden een cube agree gekocht en ben zeer tervreden over cube.
of idd een goede 2 hands alu fiets .
ik ben zelf niet van de gazelle racefiets ,leuk voor stads fietsen.
bulls is ook leuk en focus heeft ook wel wat bikes onder de 1000 euro.
105 groep is idd prima keus om te starten.
suc6 met de aankoop
laat mij lekker fietsen !!!! focus cayo 1.0/focus raven 29er 3

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 27 jul 2009 20:08

Ik zat met dezelfde vraag als de topicstarter en ben uiteindelijk voor de Bulls Harrier 105 gegaan. Ik twijfelde nog over de Sensa Umbria bij bikestudio.nl in Zwolle, die 50 euro goedkoper is en ook nog een carbon voorvork heeft maar ik kocht toch liever een fiets dicht in de buurt die ik bovendien meteen mee kon nemen.

Na zo'n 100km kan ik alleen maar zeggen dat hij heerlijk rijdt en ik vind hem bovendien erg mooi :) (antraciet-achtig) Minder dan 105 zou ik ook niet nemen denk ik, en een tweedehands fiets kopen lijkt me als beginner ook niet echt een goed idee. Het is in ieder geval aan te raden om je persoonlijk te laten adviseren bij een winkel in de buurt, ook al betaal je wat meer dan wanneer je bv. een fiets via internet bestelt.

mennodekkers
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:04

mennodekkers 28 jul 2009 12:24

Bedankt voor de reacties.
2de hands wordt hem niet, heb nog geen ervaring met fietsen kopen en een beetje garantie is ook wel makkelijk, en hij wordt gelijk goed afgesteld.
Nog een 2vraagjes, hoe belangrijk is het gewicht van de fiets er zit namelijk een 1/2 kg verschil tussen de bulls en de rest. En de kwaliteit van tiagra kan niet slecht zijn toch? je betaalt er ook voldoende voor.
Begrijp we dat het minder is merk je daar echt zoveel van, begrijp wel dat de slijtage sneller is.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 28 jul 2009 12:37

menno dekkers schreef:Bedankt voor de reacties.
2de hands wordt hem niet, heb nog geen ervaring met fietsen kopen en een beetje garantie is ook wel makkelijk, en hij wordt gelijk goed afgesteld.

Als je twijfelt is het goed gedacht. Ook wbt het juist opmeten.
menno dekkers schreef:Nog een 2vraagjes, hoe belangrijk is het gewicht van de fiets er zit namelijk een 1/2 kg verschil tussen de bulls en de rest.
Niet op letten.
menno dekkers schreef: En de kwaliteit van tiagra kan niet slecht zijn toch? je betaalt er ook voldoende voor.

Voldoet voor een "beginner" meer dan voldoende. Je kan het inderdaad zo duur maken als je wilt. Kunst is om tevreden te zijn met je budget en daar iets moois/fijns voor te kopen.
menno dekkers schreef:
Begrijp we dat het minder is merk je daar echt zoveel van, begrijp wel dat de slijtage sneller is.

Ga maar eerst eens genieten van het fietsen. Succes en veel plezier.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

mennodekkers
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2009 14:04

mennodekkers 28 jul 2009 21:48

bedankt voor de reacties ga nog een paar dagen bedenken voordat ik zaterdag mijn keuze ga maken.

mvg.

jc1970
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2009 16:33

jc1970 28 jul 2009 22:10

Ik zou ook de Stevens San Remo overwegen....heb ik vandaag aangeschaft zelfde prijsrange en Tiagra afgemonteerd
Stevens San Remo

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 29 jul 2009 12:29

Als je voor jouw budget kunt kiezen tussen tiagra en 105 en je wilt lang plezier hebben van je aankoop.... 105!
Tiagra is zeker niet slecht, maar 105 voelt zekerder en is duurzamer.
Afhankelijk van de mogelijkheden bij je dealer zou je bij de bulls harrier een setje easton ea50 wielen kunnen bietsen. (of beetje bijbetalen). Dat ziet er niet alleen donders mooi uit op een witte harrier, maar loopt ook nog een keer geweldig.(er zijn dealers die de huidige wielen terugnemen tegen de verkoopprijs, zodat je prijsverschil minimaal wordt)
Heb van het voorjaar mijn zwager dit aangeraden en die is er geweldig blij mee (na inmiddels ruim 1500 km)
Gewicht is van ondergeschikt belang als je gewoon lekker wilt toeren.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie