Alles over vakanties op én met de fiets

Sean Kelly 2009

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 26 jul 2009 23:02

Vorig jaar was door het topic hier op het forum mijn interesse gewekt voor de Sean Kelly. Komende zaterdag 1 augustus wordt deze weer verreden. Ik ga hem dit jaar wel rijden. Volgens de site (www.seankelly.be) kun je kiezen uit de afstanden 60, 90, 130 of 160 km. De eerste drie afstanden zijn uit te breiden met een extra lus met daarin de Rideux (zie voor een beschrijving van deze helling het topic van vorig jaar) en/of de Stockeu (zie het parcours op de site). Mijn plan is de 130 km te rijden met in ieder geval de lus van de Rideux aangezien ik deze helling nog niet ken. De Stockeu bewaar ik wel voor een week later in LBL. Zijn er nog meer forumleden die deze tocht gaan rijden?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 27 jul 2009 00:38

Hij staat wel in de agenda. Nog niet 100% zeker maar ik denk dat ik 'm wel ga rijden. Is vorig jaar namelijk uitstekend bevallen. Overigens was er toen ook nog een langere versie. Iets van 195km dacht ik. Maar goed, hier kun je jezelf natuurlijk ook prima op uitleven.

Je krijgt na afloop trouwens nog een cadeautje bij de finish. Vorig jaar was dat een mooie handdoek van de Vlaamse wielrijdersbond.

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 27 jul 2009 02:32

Bij mij ook met potlood in de agenda....vorig jaar de 135 gereden, mooie tocht, goede organisatie!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 27 jul 2009 13:07

Ik ga de 160 rijden. Mooie voorbereiding op LBL de week erop en dan heb ik ook meteen de andere twee 20%+ heuvels verkent (Redoute ken ik al) :).

Wordt wel een vroeg ritje, want ik las dat je enkel op de dag zelf in kunt schrijven (of de avond ervoor...maar dan zou ik twee keer op en neer moeten ;) :).
Cervélo & Cannondale

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 jul 2009 01:47

De inschrijving hebben ze vrij aardig voor elkaar. Je zult wel even moeten wachten want het zal behoorlijk druk zijn. Maar ik kan me niet herinneren dat het vorig jaar erg lang heeft geduurd.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 29 jul 2009 02:18

Agh, ik ga er zo vroeg mogelijk staan en dan maar zien. Ik heb verder de hele dag. Die 160km gaan ook niet de hele dag duren. Ik had ze al een e-mail gestuurd over een eventueel te verwachten deelnemers stop. Kreeg bericht terug dat dat niet te verwachten was dus het ritje gaat niet voor niets zijn :).
Cervélo & Cannondale

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 29 jul 2009 10:44

Je zal meer in de auto zitten dan op de fiets. Waarom pak je niet gewoon een hotelletje in de buurt? Om vijf uur opstaan, vier uurtjes rijden, uurtje of zes op de fiets met flinke fysieke inspanning en dan nog vier uur autorijden naar huis? Lekker veilig....

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 29 jul 2009 11:52

[quote="Josebã"]Je zal meer in de auto zitten dan op de fiets. Waarom pak je niet gewoon een hotelletje in de buurt? Om vijf uur opstaan, vier uurtjes rijden, uurtje of zes op de fiets met flinke fysieke inspanning en dan nog vier uur autorijden naar huis? Lekker veilig....[/quote]

Hotel is wel makkelijk, maar dit gaat zo ook wel. En of de terugweg veilig is...dat ligt eraan hoe je het aanpakt. Ik heb dit al drie keer eerder gedaan en als ik een dag was fotograferen (andere hobby ;)) nog veel vaker. Gewoon een kwestie van weten wanneer je te moe drijgt te worden, dan even stoppen en een half uurtje slapen. Daarna weer verder rijden. Hardstikke veilig allemaal. Duurt wat langer voordat je thuis bent, maar je komt er uiteindelijk wel. De afgelopen keren steeds met 2 of 3 keer stoppen veilig naar huis kunnen rijden.
Cervélo & Cannondale

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 jul 2009 12:44

[quote="Jeroenr"][quote="Josebã"]Je zal meer in de auto zitten dan op de fiets. Waarom pak je niet gewoon een hotelletje in de buurt? Om vijf uur opstaan, vier uurtjes rijden, uurtje of zes op de fiets met flinke fysieke inspanning en dan nog vier uur autorijden naar huis? Lekker veilig....[/quote]

Hotel is wel makkelijk, maar dit gaat zo ook wel. En of de terugweg veilig is...dat ligt eraan hoe je het aanpakt. Ik heb dit al drie keer eerder gedaan en als ik een dag was fotograferen (andere hobby ;)) nog veel vaker. Gewoon een kwestie van weten wanneer je te moe drijgt te worden, dan even stoppen en een half uurtje slapen. Daarna weer verder rijden. Hardstikke veilig allemaal. Duurt wat langer voordat je thuis bent, maar je komt er uiteindelijk wel. De afgelopen keren steeds met 2 of 3 keer stoppen veilig naar huis kunnen rijden.[/quote]

De meeste ongelukken gebeuren omdat men denk te weten wanneer men vermoeid is. Op dat punt bent je dus al niet meer fit. Onverantwoord wil ik het niet noemen maar verantwoord zeker niet naar andere weggebruikers toe.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 29 jul 2009 13:16

Het hangt natuurlijk wel van een aantal factoren af. Hoe fit ben je als je aan zo'n dag begint, hoe diep ga je tijdens de tocht, eet en drink je voldoende en ben je gewend om wat langere ritten met de auto te rijden of niet.

Ik wissel het zelf een beetje af. Soms neem ik een hotel en een andere keer komt het me beter uit om 's morgens van huis af te rijden. In zo'n geval vertrek ik rond een uur of 5 en kan ik meestal zo tussen 7.30 en 8.00 starten. Ik heb daar eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad en zeker als je de avond daarvoor een beetje op tijd gaat slapen is het verschil in nachtrust vaak helemaal niet zo groot.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 29 jul 2009 13:43

Ik ga hem dit jaar ook weer rijden! Begint een beetje een ijkpunt in het seizoen te worden; ik heb hem de afgelopen 4 jaar gereden. Top organisatie voor heeel weinig geld.

Ze hebben dit jaar idd het parcours aangepakt. Die lus richting La Roche heeft men geschrapt en nu idd een 160k als langste en de mogelijkheid om extra lussen te rijden op de kortere afstanden. Die lus van de Rideux zeker doen! Is een mooie klim, met een nog veel mooiere afdaling! Misschien wel de mooiste van de Ardennen, als je het mij vraagt!

De weersvoorspellingen zijn ook goed te noemen, dus.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 29 jul 2009 15:03

Ik wil de discussie niet helemaal de andere kant op gooien, maar om toch nog even te reageren in mijn verdediging ;). Ik weet dat je ervoor moet waken te laat te stoppen. Ik rijdt vaker lange ritten en ik zorg er gewoon voor dat ik stop voordat ik moe wordt. Als je ogen dicht vallen, dan ben je te laat. Ik doe dit nu zo'n 4 jaar met ongeveer 30.000 km per jaar en mijn ogen zijn nog niet één keer dicht gevallen (ook niet heel even), dus ik denk dat het verantwoord is. Als ik 's ochtend om 5 of zelfs 4 uur weg rijdt, dan ga ik er de vorige avond gewoon al om 6 of 7 uur in. Dan slaap je voldoende. "Better to be safe than sorry"!

Hotel is makkelijk, maar als ik iedere keer dat ik naar Limburg of de Ardennen ga een hotel moet regelen vindt ik dat zonde van het geld. Zeker in de wetenschap dat het ook op deze manier kan. Edit: Voor LBL overigens wel een hotel genomen, die tocht (op de fiets) vind ik wel te lang om alles op één dag te doen.

Dan weer even on-topic. Weerbericht ziet er inderdaad goed uit! Mooie omgeving om in te fietsen ook en als ik de berichten over de organisatie zo hoor dan gaat het een mooie dag worden :).
Cervélo & Cannondale

Plaats reactie